Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

8mm fisheye

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 8mm fisheye

    Oorspronkelijk geplaatst door Tijntje Bekijk bericht
    het is een efs lens, dus hij past op alle 1,6x crops, dus ook de 7D.
    EFs is een Canon benaming voor lenzen die verder het spiegelhuis insteken dan normaal.
    Alleen Canon maakt EFs lenzen.
    Alle andere, voor crop gefabriceerde lenzen zijn geen EFs lenzen, maar passen inderdaad wel op alle EOS camera's.

    Comment


    • #17
      Re: 8mm fisheye

      Het is een goeie lens voor zijn geld, maar voor alles onder nikon D200/D300 kan men geen licht meten...

      Ik stel mijn bijvoorbeeld in op

      f/8
      focus op mja 0,4 voor binnenshuis
      800 ISO
      sluitertijd 1/8 seconde uit de hand

      voila





      heb hem nog niet zo lang

      tip: best niet overdrijven met het effect, kword ambetant als mensen 50 foto's maken in één reportage met hun fisheye.

      En this tegenwoodig ook wel een trend, fisheye ...

      niet?
      http://www.superzalig.be
      http://www.facebook.com/superzalig
      http://www.flickr.com/photos/philippeflickruser/

      Comment


      • #18
        Re: 8mm fisheye

        [QUOTE=Philippeiship;2518127]Het is een goeie lens voor zijn geld, maar voor alles onder nikon D200/D300 kan men geen licht meten...

        is dit ook het geval bij canon ?

        Comment


        • #19
          Re: 8mm fisheye

          bij canon werkt dit gewoon hoor. Je moet alleen een beetje op de instelling van je camera letten. Omdat je zo een groothoek hebt is het namelijk vrijwel onmogelijk om bv heldere lucht/zon uit het frame te houden, met als gevolg dat je camera dit probeert te compenseren.

          Comment


          • #20
            Re: 8mm fisheye

            Oorspronkelijk geplaatst door Tijntje Bekijk bericht
            bij canon werkt dit gewoon hoor. Je moet alleen een beetje op de instelling van je camera letten. Omdat je zo een groothoek hebt is het namelijk vrijwel onmogelijk om bv heldere lucht/zon uit het frame te houden, met als gevolg dat je camera dit probeert te compenseren.
            is daar met spotmeting of centrumgerichte meting niets aan te doen?
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #21
              Re: 8mm fisheye

              Oorspronkelijk geplaatst door Tijntje Bekijk bericht
              AF is idd echt niet nodig op een fisheye.

              Je vindt die samyang's voor onder de 200€ op ebay (komt mijn van).
              Kunt u de link plaatsen aub
              Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

              Comment


              • #22
                Re: 8mm fisheye



                met de peleng 8, autofocus is inderdaad gewoon niet nodig
                I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                Comment


                • #23
                  Re: 8mm fisheye

                  Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
                  Kunt u de link plaatsen aub
                  Onder de 200 is beetje rooskleurig, maar voor 230 wel, heb ik voor mijn falcon ook betaald. Ze verzenden gratis.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 8mm fisheye

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                    Onder de 200 is beetje rooskleurig, maar voor 230 wel, heb ik voor mijn falcon ook betaald. Ze verzenden gratis.
                    Bedankt, graag nog waar
                    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

                    Comment


                    • #25
                      Re: 8mm fisheye

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tijntje Bekijk bericht
                      het is een efs lens, dus hij past op alle 1,6x crops, dus ook de 7D.

                      Hij past zelfs fysisch op de 5d, alleen krijg je dan ook een cirkel ipv gevuld frame.
                      Nee je krijgt geen cirkel, de lens is beeldvullend maar de zonnekap geeft een wat rare vignet. Als je de zonnekap wegslijpt heb je een FF diagonal fisheye.
                      Greetz,

                      Jan
                      PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: 8mm fisheye

                        Oorspronkelijk geplaatst door Philippeiship Bekijk bericht
                        Het is een goeie lens voor zijn geld, maar voor alles onder nikon D200/D300 kan men geen licht meten...
                        ik heb een Nikon d3000 , ben ook aan het kijken voor een fisheye, zou hij op mijne wel goed werken?
                        “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

                        Comment


                        • #27
                          Re: 8mm fisheye

                          als je de nikon veriant neemt is er geen probleem denk ik. ik ben trouwens ook zeer tevreden over deze lens.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 8mm fisheye

                            Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
                            ik heb een Nikon d3000 , ben ook aan het kijken voor een fisheye, zou hij op mijne wel goed werken?
                            Op een D3000 ook niet, je hebt geen lichtmeting
                            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: 8mm fisheye

                              Jo, ben zelf ook aan het zoeken. Maar ik trek vooral foto's op feestjes.
                              Is deze lens hier geschikt voor of zal het te donker worden ?
                              merci

                              Comment


                              • #30
                                Re: 8mm fisheye

                                Deze lens naar mijn inziens zeker geschikt voor party ik gebruik deze geregeld voor party in combo met mijn 430ex2

                                Comment

                                Working...
                                X