Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaard objectief voor nikon d700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Standaard objectief voor nikon d700

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Als je met zoiets kan leven

    Ik heb nu de 28-70 er standaard opzitten en die is maar 13 gram lichter als de 24-70 en dat vind ik nog goed te dragen .
    Als lens alleen valt dat nog mee, maar op reis heb je meestal meer te dragen en dan is iedere gram er soms een te veel.
    Ik heb jaren rondgereisd met mijn 70-200/2.8 en mijn 17-55 op DX-formaat. Uitstekende combinatie maar bij trektochten en grote wandelingen toch wat aan zware kant. Te bedenken dat in je rugzak dan nog een aantal andere spullen mee moeten zoals: een reisgids, batterijen, image tank, paspoort en andere waardedocumenten enz.
    Voor FF idem; ik heb mij voor op reis een 70-300 VR aangeschaft en gebruik mijn 28-105 als all-round lens. Samen met de D700 kom ik dan aan 2,5 kg.
    Indien ik mijn 24-70 en 70-200 meeneem zou dit oplopen tot zo'n 3,8 kg. En dit is toch een stuk minder comfortabel om dragen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: Standaard objectief voor nikon d700

      Nooit bij het leger geweest? daar kregen wij een mitraeur van 11kg in onze nek boven op onze volledige gevechtskledij en daar moesten wij toen km's ver overal mee in en door.
      Is dat kilotje meer nu echt zo onoverkomelijk dan kan ik best mijn Tamron 28-70mm en Nikon 70-300VR nooit vervangen door beter.
      Ik zou juist denken dat voor topkwaliteit een beetje zweet wel mag dan heb je er naderhand ook het plezier van.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #18
        Re: Standaard objectief voor nikon d700

        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Nooit bij het leger geweest? daar kregen wij een mitraeur van 11kg in onze nek boven op onze volledige gevechtskledij en daar moesten wij toen km's ver overal mee in en door.
        Is dat kilotje meer nu echt zo onoverkomelijk dan kan ik best mijn Tamron 28-70mm en Nikon 70-300VR nooit vervangen door beter.
        Ik zou juist denken dat voor topkwaliteit een beetje zweet wel mag dan heb je er naderhand ook het plezier van.
        Mijn legerdienst ligt ondertussen zo'n 27 jaar achter de rug en neen, ik heb geen behoefte meer om een Mi.50 van 11kg in mijn nek mee te slepen. Ik laat dat over aan de jongeren.

        Nog even deze link meegeven die een aantal lenzen getest heeft voor FF-camera's
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: Standaard objectief voor nikon d700

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Tamron 28-75 2.8. Presteert goed op FF.
          heb mijn D700 een tweetal weken, en ben supercontent van de Tamron 28-75 f2.8. De Nikor 24-70 lag een beetje boven mijn budget. Ik kocht de Tamron en de Nikor 70-300f4.5 en ben van beide tevreden.
          De rugzak weegt wel wat, maar is best te doen.
          Last edited by Christine-Bucket; 2 januari 2010, 15:50.

          Comment


          • #20
            Re: Standaard objectief voor nikon d700

            Ik kan ook de Nikon 28-105 aanraden. Relatief compacte, scherpe lens, snelle precieze focus, degelijk gebouwd. En verrassend goeie macro mogelijkheden. Kortom zeer flexibel en ideaal als walk-around.

            Naast scherpte en bouw, vooral gekend als de lens zonder vervorming op breedhoek.

            24-120 is nieuwer, 4mm breder en 15mm langer en heeft VR, maar deze heeft 3.5-4.5 ipv 3.5-5.6 en betere beeldkwaliteit.

            Een 28-70 of 24-70 is is inderdaad soms beetje groot en lomp.
            De 28-105 is iets veelzijdiger en bovendien op f5.6 of f8 te vergelijken qua scherpte.

            Tamrom 28-75 is ook zeer klein en je hebt de f2.8. Maar 28-75 (en 28-70) vind ik persoonlijk te beperkend qua bereik.


            Je kan altijd een pluimgewicht 50mm f1.4/1.8 meenemen voor het low-light werk.

            Comment


            • #21
              Re: Standaard objectief voor nikon d700

              Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
              Misschien overwegen om een vaste lens er op te zetten.
              Minder zoom (wat kiezen?) laat je meer rumte om creatief om te springen met je onderwerp en compositie.

              D700 is een heel goed toestel en kan een goede lens gebruiken.
              Nikon - Sigma - Tamron - Tokina hebben topmateriaal als zoom en vaste brandpunt.

              Alternatief die minder bekend is maar je binnen 10 jaar nog op het hoogste niveau handhaaft:
              Zeiss heeft een aantal pareltjes
              ZE 50/1.4
              ZE 35/ 2
              ZE 85/1.4
              en kan je later als de FF 24Mp (of 30 of 50,... wie weet) betaalbaar is voor amateurs, ook inzetten.

              mvg

              Franky
              Franky,

              Bedoel je niet Carl Zeiss ZF 50/1.4 enz ?
              TS gebruikt een Nikon D700...

              mvg,

              Roland

              Comment


              • #22
                Re: Standaard objectief voor nikon d700

                een standaardlens is een 50mm..

                Comment


                • #23
                  Re: Standaard objectief voor nikon d700

                  Miljaar,

                  Heb net in mijn broek gedaan van die vermelding van al die Zeiss-lenzen...

                  Greetz.
                  F.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Standaard objectief voor nikon d700

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Hoe zit het met randscherpte voor landschappen? Daar lees ik op verschillende sites verschillende dingen over...
                    hier wat foto's op f2.8 en verschillende brandpunten
                    verexcuseer mij het onderwerp, het was het eerste het beste dat ik vond
                    randscherpte is wel mooi te beoordelen hier


                    hou er ook nog rekening mee dat het verschil van f2.8 en f4 ook nog heel groot is. De scherpte gaat nog een hele hoop omhoog van f2.8-->f4
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #25
                      Re: Standaard objectief voor nikon d700

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Ik kan ook de Nikon 28-105 aanraden. Relatief compacte, scherpe lens, snelle precieze focus, degelijk gebouwd. En verrassend goeie macro mogelijkheden. Kortom zeer flexibel en ideaal als walk-around.

                      Naast scherpte en bouw, vooral gekend als de lens zonder vervorming op breedhoek.

                      24-120 is nieuwer, 4mm breder en 15mm langer en heeft VR, maar deze heeft 3.5-4.5 ipv 3.5-5.6 en betere beeldkwaliteit.

                      Een 28-70 of 24-70 is is inderdaad soms beetje groot en lomp.
                      De 28-105 is iets veelzijdiger en bovendien op f5.6 of f8 te vergelijken qua scherpte.

                      Tamrom 28-75 is ook zeer klein en je hebt de f2.8. Maar 28-75 (en 28-70) vind ik persoonlijk te beperkend qua bereik.


                      Je kan altijd een pluimgewicht 50mm f1.4/1.8 meenemen voor het low-light werk.


                      Het verschil tussen 70 en 105 is niet zo enorm. Bovendien kan je je bij een D700 permitteren om iets te croppen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Standaard objectief voor nikon d700

                        Zelf gebruik ik ook een 28-105 naast m'n 24-70/2.8 en ik ben ook erg tevreden van deze lens. Vanaf f5.6 al redelijk scherp tot in de hoeken op m'n D700 en dus bruikbaar. Lens heeft een mooi bereik, weegt niet veel en heeft weinig vervorming (geen probleem voor architectuuropnames). Macrostand is een leuke extra. Enige negatieve dat ik over deze lens kan zeggen is dat ze bij tegenlichtopnames nogal eens last heeft van uitgewassen kleuren en er nog maar weinig contrast in de beelden zit (veroorzaakt door gebrek aan ED-glas?????) Dit kan je natuurlijk achteraf wel wat bijwerken.

                        Als ander alternatief voor de zware 24-70 neem ik ook al eens gewoon m'n Voigt 20/3.5 , Mir 35/2 en Nikon 50/1.4 Afs mee.

                        Vroeger heb ik ook de Nikon 24-85 Afs 3.5 - 4.5 gebruikt en dit vond ik ook een erg goede wandel- en reislens. Goed scherp en een mooie kleurenweergave maar wel wat vervorming op 24mm. Ik heb deze 24-85 wel enkel gebruikt op DX-camera's en dus nooit op fullframe.

                        @ Matthias: Hartelijk dank voor je foto's. Over deze Tamron lees je inderdaad erg veel tegenstrijdige berichten bij gebruik op fullframe. Ik geloof dat de Jepe ze gebruikt heeft op z'n D3 als wandellens maar ze weer verkocht heeft vanwege ontoereikende scherpte en ook omdat hij de kleurenweergave van deze lens niet echt geslaagd vond.
                        Danny's Photosite

                        Comment

                        Working...
                        X