Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf lens of toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aanschaf lens of toestel

Beste ,

heb een bepaald budget voor ogen en zit met een dilemma,

bezit nmlk momenteel een 30D + grip L 16-35mm + 28-138mm + L 70-200mm f4 + 50mm 1.8
    en twijfel tussen de aanschaf van oftewel een nieuwe L 24-70mm f2.8 Of (dit kan wel een rare klinken) een nieuwe 7D of een occasie 5D mk I/II of als hij te vinden is een 1Ds II

pfft ........ dus ga ik voor de lens of het toestel (ik ben niet gehecht aan de cropfactor r en filmen is géén must )

hopelijk kan iemand mij motiveren

thx !

Re: aanschaf lens of toestel

ik zou persoonlijk voor lenzen gaan...
    lenzen verliezen nu eenmaal niet zo snel hun waarde.
    een 30D is nog steeds een goed toestel (op hoge iso's is die wat minder) en als je weet dat beeldkwaliteit toch vooral afhankelijk is van optiek dat erop zit zou ik daar toch wat op focussen (dus idd je 28 -138 vervangen)
    binnen een jaartje zal je wss wel weer genoeg gespaard hebben voor een nieuw toestel, en de meesten zullen dan alweer een pak goedkoper geworden zijn
    Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Een 2e hands 5d doet momenteel 800 euro. je krijgt nog een leuk bedrag terug voor je d30... dus voor rond de 500 euro of ietsje meer gaat er een wereld voor je open, met name met je 16-35mm natuurlijk!
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Aan de ene kant denk ik vervang die 28-135, aan de andere kant zeg ik koop een 5D mark II of 1Ds mark 2 bij. Zelf zou ik eerlijke gezegd ook mijn 30D willen vervangen door een van die 2 lenzen. En je zou ook kunnen kijken naar een 5D Mark 1 en dan met een 50mm F1.8 of 1.4.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

Comment

Och 30D houden, niet twijfelen! Ik hou ook m'n 40D tot de 5DMK II onder de €1000 zakt binnen x aantal jaar (heb tijd) hoop +-€750 of een goede occasie
          De MKI zou ik niet nemen, ondertussen al wat verouderd.

Beter eerst wat objectieven testen richting FF, eens lichtsterke en/of L's uitproberen (zelfs al moet je 2 mindere objectieven voor de prijs van 1 hoog kwaliteitsobjectief verkopen), ondertussen je perfect setje samenstellen voor je toepassingen. Ik ben onderweg, de EF-S'en zijn al bijna verdwenen, na de Sigma 10-20 zal m'n 17-55 f2.8IS zal "The Last of the Mohicans' worden.
          Op een FF zou de 24-70L f2.8 inderdaad niet mis zijn, zou ik combineren met een 70-200 f4 IS (waar ik trouwens op zoek naar ben), misschien wel m'n basisset voor m'n toekomstige 5D MKII.

Niet interessant nu een te dure body kopen (niet veel goedkoper dan lanceringsprijs), tegen dat je deftige objectieven hebt gekocht staat je dure body alweer half afgeschreven...
          Terwijl de body's zakken kun je ondertussen al wat mooiere fotos maken met deftig glas
          Last edited by CanonYouCan; 29 december 2009, 01:21.

Comment

Binnen een paar maanden ga ik met hetzelfde dilemma zitten, maar denk toch van een nieuwe lens aan te schaffen (waarschijnlijk EF 24-105 F4 IS).
            M'n 20D voldoet nog steeds meer dan genoeg voor mijn type fotografie.

De dag dat FF DSLRs van Canon nog wat toegankelijker geworden zijn (heb tijd genoeg), ga ik eveneens overwegen om FF aan te schaffen en m'n FF lenzen heb ik dan al
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Alvast bedankt aan allen voor jullie reacties,

heb een aanbod gezien voor een 5D FF op dit forum , en zou graag toch eens rotzooien met dit toestel om de verschillen te leren tussen mijn crop en de FF, heb vroeger steeds met Eos 50E gewerkt .
              Denk dat het ook missch handig is om dan tijdens tripjes niet steeds te moeten wisselen tussen 2 lenzen ( wide en tele) .
              Alhoewel de 16-35 wel heel breed gaat zijn op de FF .

Alexander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sanderflex Bekijk bericht
                Denk dat het ook missch handig is om dan tijdens tripjes niet steeds te moeten wisselen tussen 2 lenzen ( wide en tele) .
                Alhoewel de 16-35 wel heel breed gaat zijn op de FF .

Alexander
                Zet de 16-35 dan op je 30D. En de 70-200 op een 5D.
                Dan heb je een 25,6-56mm & 70-200mm. En dat gat zul je niet zo snel missen denk ik.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

Comment

Working...
                X