Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Nikon D40X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Nikon D40X

    Hallo, ik heb mij gisteren geregistreed op deze site( forum) om dat ik met heel wat vragen zitten.
    Ik heb bijna 2 jaar geleden een Nikon D40X gekocht, met een lens op 18/55 en 3,5- 5,6 AF-S VRDX zoom , zo staat vermeld in de gegevens.
    Nu was ik op zoek op kapaza voor een tweedehands lens( zoomlens) maar leer dat dit niet zo simpel is.
    Ik heb ondertussen wel al wat gezocht naar tekst en uitleg op internet, en heb ook al wat informatie verzameld via de personen, die ik gemailt had, over hun te koop aangeboden lens.
    ik heb dus blijkaar een body zonder draaiende motor , wat gebeurd er alsik deze lenzen op mijn camera zet /http://www.kapaza.be:80/detail/22493164/de peroon schrijft het volgende naar mij=ben tot de conclussie gekomen dat mijn lenzen werken op de D40X maar je moet zelf scherpstellen omwille dat er zich geen motor in deze lenzen bevinden.
    Dus geen autofocus zelf scherpstellen.
    Hoe werkt dat dan, als dat al werkt?
    Dan had ik nog een lens waarop ik gereageerd had, Deze persoon stuurde mij het volgende terug =De lens die ik aanbied is een AF lens en dat staat voor “auto focus”.
    m.a.w. de lens past zeker op uw toestel, het is wel te zien of de automatische scherpstelling gaat werken ,want er is nog een verschil tussen AF en AF-S en dat weet ik niet.
    Wat is dus het verschil tussen AF en AF-S
    Er zijn ook Tamron / Sigma lenzen deze zijn voordeliger, maar zijn die goed, ik ben maar een amateur fotograaf dus weet nog niet veel .

  • #2
    Re: Lens voor Nikon D40X

    Gezien de D40x idd. geen eigen motor heeft is het idd aan te raden een lens met motor te kiezen, AF-S dus. Ook Sigma en Tamron hebben lenzen met motor, Sigma = HSM en bij Tamron = XR dacht ik

    Als je bij Nikon AF-S, DX, VR aantreft zit je goed
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Nikon D40X

      Oke, bedankt voor de reactie, maar wat gebeurt er ( of wat moet ik doen) als ik niet met een Af lens werk , hoe werkt dat dan?

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Nikon D40X

        zelf draaien aan de scherpstelring tot het beeld scherp is. Onder in je zoeker komt wel een bolletje als beeld op je scherpstelpunt scherp is, maar echt handig is anders... ik zou toch naar een AF-S lens zoeken hoor. Of inderdaad een Sigma HSM, die zijn wel wat goedkoper dan de Nikkors...
        [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Nikon D40X

          Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
          Tamron = XR dacht ik
          Verkeerd gedacht, dat heeft iets met het glas te maken.

          Tip aan TS: download eens de Nikkor en Sigma lenzencatalogus, daar wordt veel uitgelegd.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Nikon D40X

            Oke , als ik het dus goed begrepen heb moet ik dus gaan voor een AF- S lens ,(Nikon) omdat dat wil zeggen dat er in een motor in de lens zelf verwerkt zit, en in de AF lens niet, of een Sigma HSM of een Tamron ?wat
            ga zeker de Nikkor en Sigma lenzencatalogus downloaden .
            bedankt voor de tip
            Last edited by Snoetje; 21 december 2009, 18:55.

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Nikon D40X

              Hier kan je vinden welke lenzen geschikt zijn voor de D40(x), klik
              I love my D500

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Nikon D40X

                Bedankt voor jullie hulp, kan mischien al beter overwegen om een ander nieuwe toestel (of tweedehands)aan de schaffen met een motor in de body, maar ja,werken mijn extra batteryen dan nog , en mijn afstandsbediening of is dat voor ieder body anders van nikkon ?

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor Nikon D40X

                  Er is helemaal niets mis met je toestel. Kan trouwens achteraf nog overschakelen naar zwaardere body. Lenzen zullen sowieso passen.

                  Mss. eerst 2e hands een 55-200 mm VR (ong. 100 à150 €) of een 70-300 mm VR (ong. 350 à 375 €) aanschaffen ?

                  Deze lenzen passen op elke Nikon Body

                  Hangt natuurlijk wel wat af van je budget maar.... lenzen moet je toch kopen
                  Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                  BD1614BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor Nikon D40X

                    tamron is BIM ( Build In Motor -waar halen ze het toch )

                    zou ook kijken voor een lens met met ingebouwde motor.
                    heb hier een 50mm f1.8 af-d liggen en op mijn D90 met motor in bodie is't zeer leuk,
                    MAAR al een paar keer getest op mijn D40 en moet zeggen 't vergt ferm wa oefening om manueel scherp te stellen.

                    bij nikon zou ik kijken voor een 55-200VR (zelf gehad, ze is van de zelfde kwaliteit als de kitlens)
                    of een 70-300VR een betere lens dan de 55-200VR

                    met tamron en sigma heb ik niet veel ervaring in dit bereik.
                    sigma 50-150 f2.8 is leuk en goed, maar een hogere prijsklasse en minder bereik.
                    Wel een heel stuk lichtsterker.
                    Last edited by david_ve; 21 december 2009, 22:40.
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor Nikon D40X

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      zou ook kijken voor een lens met met ingebouwde motor.
                      heb hier een 50mm f1.8 af-s liggen en op mijn D90 met motor in bodie is't zeer leuk,
                      MAAR al een paar keer getest op mijn D40 en moet zeggen 't vergt ferm wa oefening om manueel scherp te stellen.
                      50mm 1.8 AF-D bedoel je allicht?
                      [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor Nikon D40X

                        Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
                        50mm 1.8 AF-D bedoel je allicht?
                        idd reeds aangepast
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor Nikon D40X

                          Als tele-zoom is een 55-200VR zeker interessant op een D40x voor weinig geld. Wil je meer bereik en meer besteden dan is de 70-300VR het aangewezen type.
                          Ala je verder met je camera tevreden bent is dat nu geen reden om je toestel al te gaan upgraden; een D90 zou een logische stap vooruit zijn maar voor het budget dat je dan bij moet leggen heb je ook een 70-300VR.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens voor Nikon D40X

                            Oorspronkelijk geplaatst door Snoetje Bekijk bericht
                            Bedankt voor jullie hulp, kan mischien al beter overwegen om een ander nieuwe toestel (of tweedehands)aan de schaffen met een motor in de body, maar ja,werken mijn extra batteryen dan nog , en mijn afstandsbediening of is dat voor ieder body anders van nikkon ?
                            'de set lenzen die je gevonden hebt op kapanza zijn absoluut veel te duur voor wat ze waard zijn en daarenboven zou je met één genoeg hebben... de 70-300mm
                            die kan je trouwens krijgen voor een 100€ tweedehands...

                            maar

                            de ham vraag is welke lens heb jij nodig? wat zou je meer willen wat je vandaag niet kan?
                            meer inzomen? beter kwaliteit? Kleinere diepte scherpte? Macro?

                            wat fotografeer je graag? wat zou je willen fotograferen maar lukt niet goed?

                            alvorens een nieuwe body te willen kopen... de D40X is een prima camera!
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens voor Nikon D40X

                              ik zou voor meer inzomen willen gaan, ik had dus ook al in gedachten ( via allerlei gelezen tips) om naar de 70-300mm te gaan, of naar de 18-200mm omdat ik heb begrepen dat ik dan niet verlies in mijn groothoek . daar twijfel ik dus nog !!

                              Comment

                              Working...
                              X