Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50mm f/2.8 SP Di II VC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 17-50mm f/2.8 SP Di II VC

Hoe is het met de AF gesteld?

Thanks.

Comment

-Luider dan mn nikon 18-200 ( maar niet storend luid)

- wel een scherpe lens

-kleuren zitten ook goed

-mooie dof

ik zal hier straks wel enkele testfoto's plaatsen ( recht uit het doosje natuurlijk )

enkele DOF vb'en

Last edited by johny; 27 december 2009, 15:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
        -Luider dan mn nikon 18-200 ( maar niet storend luid)

-in relatief donkere omstandigheden zou hij soms durven zijn scherpstelpunt niet vinden , (met hulplicht aan , wel in redelijk extreme toestanden )

- wel een scherpe lens

-kleuren zitten ook goed

-mooie dof

ik zal hier straks wel enkele testfoto's plaatsen ( recht uit het doosje natuurlijk )

enkele DOF vb'en

Ik denk dat je bij deze lens beter een externe flits gebruikt. De opzetflits is blijkbaar niet in staat de lens te 'overbruggen'.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

je hebt overschot van gelijk hoor vantje ,
          de interne flits overbrugt idd de lens niet .
          ( Ik heb nog geen externe flits )

Comment

Een vriend van me heeft een 17-50 zonder VC
            en na testen van zowel hem als van mij komen we tot de conclusie dat de
            VC zeer goed werkt
            eens je deze lens gewend bent
            Deze foto lukte dus niet zonder VC ( uit de hand he natuurlijk)

Comment

ik wil deze lens vandaag nog aanschaffen, iemand een idee waar ik hem kan halen?

groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arnerd Bekijk bericht
                ik wil deze lens vandaag nog aanschaffen, iemand een idee waar ik hem kan halen?

groetjes
                digicamshop.be voor 529 in voorraad ...

media-markt in zaventem heeft er een nog ene in voorraad (gisteren toch)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf_Messelbroek Bekijk bericht
                  Effe "rekapituleren":

Ik zoek een lens voor bij mijn Canon 50D om bij mindere lichtomstandigheden te gebruiken (Plopsaland indoor bv.)

Als ik de Tamron 17-50mm F2.8 zonder VC (=zonder beeldstabilisatie) koop dan moet ik oppassen dat mijn sluitertijd niet te groot wordt of de fotos worden onscherp???
                  Als ik dan de Canon 17-85 F4.0 IS USM hier naast zet, dan kan ik al een relatief langere sluitertijd gebruiken zonder dat er bewegingsonscherpte optreedt???? Dus bij lage lichtomstandigheden ga ik met beide lenze dezelfde resultaten hebben?

Ben ik juist als ik zo redeneer??

Indien ja, dan maakt het eigenlijk niet uit dat ik de Tamron of de Canon koop??? Het verschil gaat enkel groot zijn bij een f2.8 lens met beeldstabilisatie?
                  Zoals de Canon 17-55mm f2.8 IS USM of de Tamron 17-50mm f2.8 VC...
                  Let op de IS stabilseerd alleen de beweging die de lens maakt. En niet die van het onderwerp.

Richtlijn is normaal mm = 1/s (dit was voor een 35mm film camera). Voor een crop wordt vaker mm * cropfactor = 1/s genomen. Dus 85mm op een Canon 50D geeft dan een minimale sluiter (zonder IS) van 1/136s. Voor foto's op 17mm heb je dan minimaal 1/27s nodig.

Denk eraan dit is een richtlijn, de ene persoon zal een vastere hand hebben dan een ander.

Dank zij IS kan de sluiter 2,3 tot 4 maal langer open blijven omdat de stabilisator de bewegingen van de lens zal compenseren.

Dus dan wordt 85mm mogelijk op 1/34s en 17mm op 1/6s.
                  Maar deze IS heeft dus geen invloed op het onderwerp. Een lopende hond kan je niet trekken op 1/6s. Voor personen probeer ik toch steeds minstens 1/50s aan te houden.

Dus IS heeft iets minder zin op de 17-55 dan op de 17-85. Maar IS is wel altijd leuk om te hebben.

Stel dat je met de F/2.8 17-55 nog een foto kan nemen van een persoon op F/2.8 en 1/50s. Dan wordt dat met die F/4 17-85 wel F/4 en 1/25s. Dus die laatste heeft zeker de IS nodig om een scherpe foto te verkrijgen. Maar dan nog blijft die 1/25s te laag voor personen.

Dus IS heeft zeker zijn nut. Maar lichtsterkte is meestal toch nog beter.

Zijn jouw onderwerpen eerder statisch (landschappen, objecten) kies dan voor IS.
                  Zijn jouw onderwerpen eerder dynamisch (sport, dieren, dans) zorg dan toch maar voor lichtsterke lenzen. En als het budget het toelaat ook nog IS erbij.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                  X