Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon of sigma

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
    Voor de topicstarter vanwege reeds gekocht wellicht overbodig, maar ik vraag me af of het feit dat bij (sommige?) Canon camera's in combinatie met een merkeigen lens er in-camera correcties mogelijk zijn een factor kan zijn bij het beslissen voor een Canon versus een niet-Canon lens.
    Al mijn lenzen zijn van Canon behalve 2, de Sigma 30mm 1.4 en 180mm 3.5 macro, die heeft Canon niet tenzij aan een schromelijk hoge prijs.
    Stevige en scherpe lensjes, behoorlijk snelle AF, en zonnekap, tas en statiefbeugel inbegrepen.

En de 7D ziet de tweede als een bloedeigen EF180L macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Al mijn lenzen zijn van Canon behalve 2, de Sigma 30mm 1.4 en 180mm 3.5 macro........
      das een heeeel goeie!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
        Voor de topicstarter vanwege reeds gekocht wellicht overbodig, maar ik vraag me af of het feit dat bij (sommige?) Canon camera's in combinatie met een merkeigen lens er in-camera correcties mogelijk zijn een factor kan zijn bij het beslissen voor een Canon versus een niet-Canon lens.
        Dat zou inderdaad mogelijk een factor kunnen zijn.
        Kijk eens hier om te zien wat er met DPP mogelijk is wanneer je een Canon-lens gebruikt.

Ik dacht dat niet alle Canonlensen ondersteunt worden m.b.t. de functies in het filmpje.
        Welke wel en niet zou je dan nog moeten opzoeken.

P.s.
        Werkt de link niet?
        Dan kun je hier het filmpje downloaden.

Comment

Bedankt voor de link, interessant en illustreert de reden van mijn vraag.
          De lijst met lenzen die ondersteunt worden staat in de handleiding van DPP,
          het zijn er alles samen meer dan 50!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            das een heeeel goeie!
            grt,bouk.
            de 180 macro heeft die reputatie toch

zoals gekend wel wat CA in de hoeken (net zoals oa de Canon 100-400, 10-22 en 24-85 uit eigen ervaring), maar zonodig met DPP voor een flink deel weg te werken

@heaucheneaudt en Zahra; voor deze functie ben ik niet meteen wild van DPP ook niet met Canon lenzen, trouwens bij veel onderwerpen valt het niet op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

@heaucheneaudt en Zahra; voor deze functie ben ik niet meteen wild van DPP ook niet met Canon lenzen, trouwens bij veel onderwerpen valt het niet op
              Ik gebruik soms de functie om vertekening te verminderen bij groothoek.
              De functie van ALO (of hoe het vignetteringreductie ook heet) gebruik ik niet.

DPP is het enige programma wat ik gebruik voor nabewerking.
              Photoshop, the Gimp, Lightroom, DxO etc. vind ik te ingewikkeld en bovendien wil ik zo min mogelijk nabewerken.
              Er zullen met de voornoemde programma's ook wel mogelijkheden zijn om e.e.a. te corrigeren. Misschien nog wel beter dan DPP.

Comment

Working...
              X