Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

    Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
    - 17-55 f4 af-s (met of zonder VR)
    Waarom zou je die nodig hebben? Er is al een 17-55 2.8 en er is al een 16-85mm VR, beide zeer scherpe lenzen.
    In vergelijking met jouw broodnodig 17-55mm F4, is de 16-85mm iets breder, f3.5 op 16mm, heeft VR en waarschijnlijk op 55mm iets van f4.5 of f5 om dan - verder dan 55mm - op 85mm te eindigen met f5.6.

    Een 24-120mm f4, kan ik al iets beter begrijpen.
    Niet dat ik één van de lenzen die hier besproken wordt nodig heb, ik zit goed, van 15 tot 200 mm en minimaal f4.5.

    Comment


    • #17
      Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Waarom zou je die nodig hebben? Er is al een 17-55 2.8 en er is al een 16-85mm VR, beide zeer scherpe lenzen.
      In vergelijking met jouw broodnodig 17-55mm F4, is de 16-85mm iets breder, f3.5 op 16mm, heeft VR en waarschijnlijk op 55mm iets van f4.5 of f5 om dan - verder dan 55mm - op 85mm te eindigen met f5.6.

      Een 24-120mm f4, kan ik al iets beter begrijpen.
      Niet dat ik één van de lenzen die hier besproken wordt nodig heb, ik zit goed, van 15 tot 200 mm en minimaal f4.5.
      Het is ook geen lens die ik nodig heb (heb zelf een 28-70 f2.8)

      Zou die 17-55 f4 ook wel FF maken en niet DX dus geen vergelijking met 16-85


      Maar het meest missen wij betaalbare en topkwaliteit telelenzen
      Tot aan de 200mm valt het nog mee maar meer is zéér duur
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #18
        Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
        ...

        Ik vraag mij af of NIKON wel luisterd naar zijn klanten.
        ...
        neen.

        het is typisch een ingenieursfirma.
        Niet 'wat hebben ze nodig' (ze = de klanten), maar 'wat kunnen we nu nog maken, pour la beauté du geste ?'


        ... zucht ...
        erik, Nikon materiaal

        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

        Comment


        • #19
          Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

          Ik las ergens dat de adviesprijs 6.299 Eur zou bedragen voor de 300mm VRII

          Mooi als je professioneel fotograaf bent en deze lens kan inbrengen als aftrekpost maar voor een "hobbyist" swingen deze prijzen toch een beetje de pan uit, niet??
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

          Comment


          • #20
            Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

            Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
            Ik las ergens dat de adviesprijs 6.299 Eur zou bedragen voor de 300mm VRII

            Mooi als je professioneel fotograaf bent en deze lens kan inbrengen als aftrekpost maar voor een "hobbyist" swingen deze prijzen toch een beetje de pan uit, niet??

            Als ik de prijzen van de duurste lenzen bekijk dan zit deze zowat bij de top5 van de duurste Nikon lenzen.
            BD0723BE

            Comment


            • #21
              Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
              Ik las ergens dat de adviesprijs 6.299 Eur zou bedragen voor de 300mm VRII

              Mooi als je professioneel fotograaf bent en deze lens kan inbrengen als aftrekpost maar voor een "hobbyist" swingen deze prijzen toch een beetje de pan uit, niet??
              jep dringend de lotto ofzo moeten winnen!
              damn de verkeerde hobby
              nikon stuff

              Comment


              • #22
                Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Yup, er zit nu een asferisch element in. Ik denk dat ik proefkonijn ga spelen
                Laat me maar een seintje als je proefkonijn gaat spelen. Wil hem wel eens testen op men oudere 300mm f2.8, zou mooi zijn moest het kwalitatief evengoed blijven als met men 1.7tc

                Comment


                • #23
                  Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                  Laat me maar een seintje als je proefkonijn gaat spelen. Wil hem wel eens testen op men oudere 300mm f2.8, zou mooi zijn moest het kwalitatief evengoed blijven als met men 1.7tc
                  Het "probleem" zal zijn dat ik deze TC niet aan premiumprijs ga kopen zoals de 70-200VRII en dus ga wachten op een eerste prijsdaling Maar hij staat zeker op mijn verlanglijstje

                  Comment


                  • #24
                    Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    jep dringend de lotto ofzo moeten winnen!
                    damn de verkeerde hobby
                    Ik denk dat de oude niet veel minder was hoor Spijtig dat de link naar de adviesprijzen op nikon.be niet meer werkt.

                    Edit: Volgens de site van Konijn was de eerste VR 6469 Euro
                    Last edited by frank207be; 12 december 2009, 11:24.

                    Comment


                    • #25
                      Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                      stomme vraag misschien.. maar wat is dan het grote verschil met een nieuwe lens met VR II en nano glas etc ?

                      kan iemand me dat laten zien ?
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                      Comment


                      • #26
                        Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                        benk dat je dit nu beste bekijkt door de 70-200 vr1 en de nieuwe met vr2 en nano coating
                        naast elkaar te vergelijken.

                        Dat zal al een en ander duidelijk maken hoor.
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #27
                          Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          benk dat je dit nu beste bekijkt door de 70-200 vr1 en de nieuwe met vr2 en nano coating
                          naast elkaar te vergelijken.

                          Dat zal al een en ander duidelijk maken hoor.
                          Eigenlijk niet De 70-200 VR2 heeft een geheel andere optische formule dan de VR1, terwijl deze bij de 300mm prime optisch ongewijzigd blijft. Hier wordt enkel de VR module vervangen door een efficiënter exemplaar, en worden er 2 nanocrystal coatings toegepast ipv 1. Ook worden de M/A - M focus knoppen vervangen door A/M - M/A -M. En geloof me, de eerste versie heeft sowieso al een fenomenale scherpte, contrast en kleur Upgraden vanaf de eerste VR zou enkel maar passen in het "willen bezitten van the latest/greatest"

                          Comment


                          • #28
                            Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Eigenlijk niet De 70-200 VR2 heeft een geheel andere optische formule dan de VR1, terwijl deze bij de 300mm prime optisch ongewijzigd blijft. Hier wordt enkel de VR module vervangen door een efficiënter exemplaar, en worden er 2 nanocrystal coatings toegepast ipv 1. Ook worden de M/A - M focus knoppen vervangen door A/M - M/A -M. En geloof me, de eerste versie heeft sowieso al een fenomenale scherpte, contrast en kleur Upgraden vanaf de eerste VR zou enkel maar passen in het "willen bezitten van the latest/greatest"
                            Dat dacht ik ook... en daarom zal ik de kelk van de nieuwe 300mm f/2.8 aan mij laten voorbijgaan denk ik...
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #29
                              Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                              mooi initiatief... zeker die 300mm met nano.
                              nu nog wachten (hopelijk niet te lang) op upgrade (nano-coating) op 200mm f2 en 200-400 f4...
                              www.loft6.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: [Nikon] AF-S NIKKOR 300mm F2.8 G ED VR II en TC-20EIII

                                Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
                                mooi initiatief... zeker die 300mm met nano.
                                nu nog wachten (hopelijk niet te lang) op upgrade (nano-coating) op 200mm f2 en 200-400 f4...
                                Da's klaarblijkelijk een misverstand. De 300/2.8VR had al nanocrystal coating En de 200/2VR heeft dit niet echt nodig, want de kleuren en contrast met het super-ED element zijn sowieso al het beste wat je bij Nikon kan krijgen , al komen andere topobjectieven natuurlijk zeer dicht. Alleen zou een grotere weerstand tegen rechtstreeks invallend licht welkom zijn, maar dat zou meer met het voorste element te maken hebben dan met die coating.

                                http://imaging.nikon.com/products/im.../pic_001_l.jpg
                                Last edited by frank207be; 14 december 2009, 21:38.

                                Comment

                                Working...
                                X