Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bedankt voor jullie reactie's
ondertussen heb ik al enkele dagen een canon 70-200 F4 L USM
alleen even wennen zoals reeds gezegd is geweest de minimum afstand
is wel groot,maar binnenkort kijk ik uit naar een 50mm 1.8 voor de afstand en de lichtsterkte
Hoi, toevallig doe ik ook aan hondenfotografie. In het begin met een Nikkor 80-200/2.8, die was me te traag met scherpstellen en half defect.
Sinds kort gebruik ik de nieuwe Tamron 70-200/2.8 hiervoor met goede resultaten:
Die Tamron is echt goed en niet zo traag als men overal beweerd. Verder is ie ragscherp.
Hieronder 3 voorbeelden, de rest vind je in bovenstaande link:
Hallo,
Niet echt goede reklame voor die Tamron lens, ik mis bij alle drie toch de scherpte op de juiste plaats.
Honden zijn zoals al gezegd zeer moeilijk te vangen, én scherp én beeldvullend. Een snelle lens is daarbij zeer handig, Ik denk dat in jouw geval de 70-200 de beste optie is. (ik zie dat je 'm ondertussen al hebt ) Goede keus. Heb laatst ook een hond kunnen fotograferen Moeilijk kan ik je vertellen Maar zeker een uitdaging:
Last edited by andreas612; 25 december 2009, 12:07.
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Ik vind het prachtfoto's ! Probeer maar eens zo'n Staffie stil te krijgen !
Deze hond was inderdaad erg moeilijk om perfect vast te leggen, misschien zijn ze niet het beste voorbeeld dat ik heb. Probeer maar eens om scherp te stellen op de ogen met zo'n snel en actief beest op 200mm.
Maar er is genoeg te vinden dat wel scherp is:
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Ik vind dat langharige honden, lang haar moeten hebben.
Zijn lichaam is geschoren en t haar op zijn kopje is langer (gezien op de foto's op je site).
Als je een langharig schoothondje hebt, moet je hem niet scheren, dan kan je even goed een mopshondje of chi kopen.
Mijn shi tsu had haar tot tegen de grond.
Ik wist niet dat een stafford een langharige hond is Maar bij deze zijn we weer ferm aan het afdwalen van de vraag he Welke lens voor hondenfotografie??
Gelukkig heeft leen de 70-200 f/4 van canon aangeschaft, en kunnen foto's geplaatst worden in de overige topics (dieren). Voor andere duscussie's over scheren van honden plaatsen we een topic in Chit-Chat. Goed ?
Comment