Ik ben zéér geintresseerd in fotograferen van bloemen, vlinders,... maar ook van landschappen... Steeds gebruik ik hiervoor (voor de vlinders, bloemen,..) mijn close-up knop van mijn Nikon D5000.
Ik heb gelezen dat voor macro
-sigma 105mm F2,8 EXDG
En voor landschappen
-sigma 10-20mm F4-5,6
aangeraden is..
Ikzelf heb de standaardlens nl AF-S nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6G en een sigma-lens 55-200mm F4-5.6DC
Die 105mm voor macro zit daar dan toch reeds tussen? Of gaat dit dan enkel over het verschil in die F?
Zou iemand mij ook een keer in mensentaal willen uitleggen wat die F eigenlijk juist betekend? Een lage F is voor ...? Een hoge F is voor...)
(Er bestaan geen domme vragen...alleen maar domme antwoorden...zo werd mij steeds verteld...)
Ik heb gelezen dat voor macro
-sigma 105mm F2,8 EXDG
En voor landschappen
-sigma 10-20mm F4-5,6
aangeraden is..
Ikzelf heb de standaardlens nl AF-S nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6G en een sigma-lens 55-200mm F4-5.6DC
Die 105mm voor macro zit daar dan toch reeds tussen? Of gaat dit dan enkel over het verschil in die F?
Zou iemand mij ook een keer in mensentaal willen uitleggen wat die F eigenlijk juist betekend? Een lage F is voor ...? Een hoge F is voor...)
(Er bestaan geen domme vragen...alleen maar domme antwoorden...zo werd mij steeds verteld...)
Comment