Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 50 mm f 1.8 II of EF 28mm f 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 50 mm f 1.8 II of EF 28mm f 2.8

En de 1.2L ?
    Grt Francis.
    Canon van s'morgens tot s'avonds.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ferrari Bekijk bericht
      En de 1.2L ?
      Grt Francis.
      13 x duurder, maar niet 13 x beter.
      Een 1.2 heeft ook meer last van CA, wat normaal is.
      De 50mm f/1.2 L heeft wel een supersnelle AF, vraag is echter of je die werkelijk nodig hebt.
      Zelf heb ik de Sigma 50mm f/1.4 en ben er zeer tevreden over.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Sigma 30mm 1.4, omdat Canon zoiets niet heeft

Nog altijd zeer tevreden voor binnenshuis

Comment

Ik heb zowel de 50/1.8 en de 85/1.8

Hij is inderdaad luid, traag en van plastiek maar ik gebruik de 50 het meest van alle lenzen die ik heb. En imo kan hij qua scherpte concurreren met een 24-70/2.8 L

De 85 op een crop is meer voor buiten. Betere bouw, AF en nog ietwat mooiere beelden.
          Maar voor buiten (of op een FF, moet spectaculair goed voor z'n geld zijn op een FF)

Niet twijfelen, koop een 50/1.8 tweedehands (60-70 euries). Zoals al aangegeven, het is een verplichte stop in je lenzen arsenaal.

Het grootste nadeel is dat hij soms nog te breed is voor binnen. Daarom eventueel een 30 zoals aangegeven door Palombian. Staat op mijn to buy lijstje.
          Jeroen

Comment

soms nog te breed is
            te weinig breed bedoel je

ik heb de 50 1.8 ook, maar eerlijk gezegd vind ik het een niet erg overtuigende lens

zeker bij weinig licht (waarvoor je hem toch koopt) is ze niet scherp vol open en focust ze traag en weinig accuraat
            en bij f:8 zijn mijn zeer democratische zooms (EF 24-85 USM, EF-S 18-55 IS) even goed of beter

niets op tegen voor de prijs, maar ver van "plastic phantastic"

snelle AF is m.i. essentieel, ik zou eerder naar een (echte ring-)USM lens gaan, en als je bang bent van de Sigma de Canon de 28mm 1.8 overwegen

dat deze lenzen niet scherp zijn aan de rand heeft weinig belang, bij f:1.4 is toch enkel het onderwerp in focus

tenzij je een Canon 35 1.4L kan/wil betalen

Comment

Ik gebruik zelf de 50mm f1.8 II op mijn good old 300D. Wordt met crop-factor dus ong. 85mm.

Ik ben er erg blij mij. Zeker voor binnen is het een zeer leuke lens (katten, verjaardag, potretten, etc). Het is inderdaad een trage lens qua AF, heb dat ondervonden tijdens een partij zaalvoetbal.

Qua scherpte en kleur vind ik hem zeer mooi, maar dat is ook niet zo moeilijk tov een 18-55mm kitlens (welke ik volgend jaar ga vervangen voor het meer serieuze werk).

Ik kan niet voor die andere lens spreken, maar ik vond de 50mm value-for-money. Ben erg blij dat ik 'm in mijn tas erbij heb. Daarnaast goed betaalbaar om eens te snuffelen aan die lagere f-waarden.

Comment

Ik heb de meeste lenzen eens allemaal grondig bekeken en t.o.v. elkaar geplaatst. Ook lenzen die hier niet aangehaald zijn en kaderen binnen mijn budget.

Daarvan vind ik zeer interessant:
                - Canon EF 50 mm 1.4 USM (329 eur)
                - Canon EF 85 mm 1.8 USM (345 eur)
                - Canon EF 100 mm 2.0 USM (395 eur)

De 100 mm zou nog een stukje beter scoren dan de 85 mm, maar voor portretten zou ik de 50mm of 85 mm opteren. Als ik vergelijk hoe deze scoren op optische kwaliteit/ mechanische kwaliteit en prijs/prestatie.. Bovendien wordt de 85 mm aangeraden op photozone.de als ideale portretlens.
                Ik vind de 50mm 1.8II ook ietwat te plastiekerig, en aangezien er toch vrij veel klachten zijn over de AF en de ruis in het donker, de luide AF,.. opteer ik liever voor een duurdere lens.
                Meeste mensen kopen ze trouwens als tijdelijke lens, en schakelen daarna over op een duurdere..

Goed besluit volgens jullie?

Mvg
                Sofian
                Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sofian Bekijk bericht
                  Ik heb de meeste lenzen eens allemaal grondig bekeken en t.o.v. elkaar geplaatst.

Daarvan vind ik zeer interessant:
                  - Canon EF 50 mm 1.4 USM (329 eur)
                  - Canon EF 85 mm 1.8 USM (345 eur)
                  - Canon EF 100 mm 2.0 USM (395 eur)

Goed besluit volgens jullie?
                  welk besluit?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Canon EF 85 mm f1.8 USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sofian Bekijk bericht
                      Canon EF 85 mm f1.8 USM
                      yep, prima hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Imo heeft die 50 1.8 maar één voordeel ;: je kan hem in je vestzak kwijt
                        Vermits maar écht scherp vanaf 2.8 geen alternatief voor mijn 70-220 2.8 op 20mm na, als dat persé modig is (optredens in klein zaaltjes) - wel een compacte combinatie als je niet wil opvallen...
                        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Hallo iedereen!

Vandaag ben ik achter mijn eerste nieuwe lens geweest. Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben van mijn aankoop. Het is me afgeraden om de 85 mm te kiezen.. En daarom bleef enkel nog de optie Canon EF 50 mm 1.8 II en de Canon EF 50 mm 1.4 USM. Ik ben uiteindelijk toch voor het tweede objectief gegaan.

Bedankt aan iedereen voor de hulp!
                          Mvg

Comment

Working...
                          X