Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Katz Eye

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Katz Eye

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Je stelt scherp op het onderwerp dat je scherp wilt hebben en dan cadreer je gewoon, meet het licht en ......klik.
    Dat lijkt me echt niet aangeraden bij macrofotografie. De kleinste beweging is genoeg om je scherpstelpunt volledig elders te plaatsen. Ik kadreer eerst, dan stel ik scherp, en in 95% van de gevallen ligt het scherpstelpunt niet in't midden van het beeld.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
      Dat lijkt me echt niet aangeraden bij macrofotografie. De kleinste beweging is genoeg om je scherpstelpunt volledig elders te plaatsen. Ik kadreer eerst, dan stel ik scherp, en in 95% van de gevallen ligt het scherpstelpunt niet in't midden van het beeld.
      Zo is dat! Voor macrofotografie heb je veel meer aan een zoekerloupe die het zoekerbeeld bv. 1.5x vergroot.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
      https://1x.com/wimmeeus/

Comment

waarom vind ik niks over de 5D ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
          Geen idee, maar Canon maakt zelf al enkele glaasjes voor weinig geld.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
            Andy, wellicht dat ze die wel willen maken als het hen vraagt per mail.
            Maar bij Haoda zijn er zelfs meerdere verschillende te krijgen, helaas is Haoda niet goedkoop. (KLIK)

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

je kan - bij de 40D toch - in je menu aangeven dat je met een ander matglas werkt. Heb je dat ook gedaan? Heb al gelezen dat je voor een Katzeye best Ef-A aangeeft in het menu.
              Bena an 't wachten op mijn adapters om M42 op Eos te kunnen gebruiken, en dat zijn sowieso MF lenzen. Speelde ook al langer met het idee om mijn 40D een ander matglas te bezorgen, en hem zo een tweede leven te geven naast backup camera.

Twijfel alleen tussen Katzeye of een canon matglas....
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Hoewel ik vroeger nog met een "Katz Eye" heb gewerkt (film), gebruik ik nu bijna uitsluitend de live preview (en 10X vergroting) bij macrofotografie. Als ik thuis fotografeer, dan stuur ik het live beeld via HDMI naar een computerscherm. Tja, je moet toch een beetje met je tijd meegaan...

Zo zie je direct of het deel dat je scherp wil hebben effektief scherp is. En wat meer is, er is geen focus shift tussen wat je in de zoeker ziet en wat de sensor opneemt.
                Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mdoigny Bekijk bericht
                  Hoewel ik vroeger nog met een "Katz Eye" heb gewerkt (film), gebruik ik nu bijna uitsluitend de live preview (en 10X vergroting) bij macrofotografie. Als ik thuis fotografeer, dan stuur ik het live beeld via HDMI naar een computerscherm. Tja, je moet toch een beetje met je tijd meegaan...

Zo zie je direct of het deel dat je scherp wil hebben effektief scherp is. En wat meer is, er is geen focus shift tussen wat je in de zoeker ziet en wat de sensor opneemt.
                  Voor macro kan dat nog lukken (als je niet in een grasveldje achter vlinders aan zit). Maar voor 'allround' gebruik, of in de frontstage van een concert...???
                  Dan heb ik liever een matglas. ben er alleen nog niet helemaal uit hetwelke.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

Ik heb er eentje als 'test' gebruikt, enkel en alleen voor macrowerk met MF lenzen.
                    Scherpstellen is heerlijk, maar...je moet ook belichten, soms met spotmeting...en daar zat ik er telkens compleet naast...
                    Ik gebruik - ook met MF - met grote voldoening het matglas met rasterpatroon.

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      ..........Twijfel alleen tussen Katzeye of een canon matglas....
                      Bij Fotoshop Aalten kunt ge een splitscreen matglas kopen voor 34,95 € maar momenteel out of stock.
                      Hoe het met de kwaliteit zit weet ik echter niet.
                      In ieder geval mag je het KE matglas niet vergelijken met eentje van Canon want de laatste heeft geen splitscreen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Kan je dat niet meer krijgen van nikon b.v of andere camera merken

Comment

Working...
                        X