Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 tov 70-200 IS rallysport?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 70-200 tov 70-200 IS rallysport?

Daarom dat ik hier raad vraag

Mijn voorkeur gaat uit naar de F/4 IS mits de stabilisatie mij bij mindere lichtomstandigheden toch langer zal toelaten scherpe beelden te maken of sla ik de bal hier msi?

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bartdp Bekijk bericht
      Daarom dat ik hier raad vraag

Mijn voorkeur gaat uit naar de F/4 IS mits de stabilisatie mij bij mindere lichtomstandigheden toch langer zal toelaten scherpe beelden te maken of sla ik de bal hier msi?

Groeten
      ik verkies lichtsterkte boven IS en minder lichtsterkte... Waarom?

Omdat IS compenseert voor JOUW bewegingen en niet die van je kleine. Als je dus een trage sluitertijd hebt, dient je IS nergens voor als je onderwerp wat beweegt... Je gaat dan dus geen scherpe foto hebben. Door een lens te gebruiken die 1 stop lichtsterker is, ga je een snellere sluitertijd kunnen gebruiken en gaat je onderwerp wel scherp erop staan (of is de kans toch groter ).

Laat je ook niet helemaal door MTF-tests gaan... Akkoord, de f/4 IS is misschien de scherpste van de 70-200 reeks maar de andere lenzen zijn daarom niet minder goed hoor

Hopelijk help ik je hier wat mee...

@ Jurgendup : als je het budget hebt, kan ik je echt de 70-200 2.8 IS aanraden
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Kan je door IS niet met snellere sluitertijden werken?

Zijn er nog ervaringen meningen over f/4 IS <-> f/2.8

Mss moet ik maar eens kijken of budget de f/2.8 IS niet aankan...

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bartdp Bekijk bericht
          Kan je door IS niet met snellere sluitertijden werken?

Zijn er nog ervaringen meningen over f/4 IS <-> f/2.8

Mss moet ik maar eens kijken of budget de f/2.8 IS niet aankan...

Groeten
          neen, de IS staat je niet toe om met snellere sluitertijden te werken...

IS staat je toe om tragere sluitertijden nog te gebruiken terwijl je uit de hand foto's neemt (en dus niet zo snel een statief nodig hebt) zonder bewegingsonscherpte te krijgen door JOUW beweging.

Het is net de diafragma-opening in de lens die je sluitertijd bepaalt :
          groot diafragma (klein f/-getal) --> snellere sluitertijden
          kleiner diafragma (groter f/-getal) --> tragere sluitertijden

Ik heb zelf al enkele 70-200 lenzen gehad en zal je mijn bevindingen hierover effe neerpennen :

1. Sigma 70-200 f/2.8 (geen stabilisatie dus) : handig 2.8 over het ganse bereik maar toch wat trage AF en niet heel scherp volopen (op f/2.8 dus)
          2. Canon 70-200 f/4 IS : retescherp, zeer snelle AF, scherp volopen (op f/4), IS,... maar ik kwam vrij snel de f/4-limiet tegen
          3. Canon 70-200 f/2.8 IS : zeeeer scherp (iets minder scherp dan de f/4 IS), zeer snelle AF, 2.8 over ganse bereik, scherp volopen. Deze lens is absoluut mijn favoriete en denk ook wel meest-gebruikte lens. Dit juweeltje zal ik niet snel wegdoen

Enige nadeel is misschien het gewicht en uiteraard de prijs (het is de duurste 70-200 die je voor Canon kan krijgen). Gewicht is voor mij geen probleem want deze lens ligt voor mij PERFECT in balans met mijn 1D2...

Als je ze kan betalen, absoluut de 70-200 2.8 IS, als IK moest kiezen tussen de 70-200 f/4 IS en de 70-200 f/2.8 non-IS, koos ik de f/2.8 dus. Liever lichtsterkte dan IS... Nu heb ik beiden en dat is heerlijk
          Nieuwe site

Comment

Ik beschik over een 40 D.

Mss moet ik m'n budget toch eens bestuderen.
            Ik ben niet van plan om snel iets bij te kopen dus ik zie het als investering voor een lange termijn.

Groeten en bij voorbaat dank

Comment

dus als ik het heel goed begrijp
              zeggen jullie bij rallysport de IS uit te schakelen

zeker als ik uit de hand op 1/400 1/500 ste foto's neem? want de IS heeft op dit voorwerp (rallywagen) geen vat dus

pas bij een 1/125ste voor panningfoto's de IS aan te schakelen?

thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
                dus als ik het heel goed begrijp
                zeggen jullie bij rallysport de IS uit te schakelen

zeker als ik uit de hand op 1/400 1/500 ste foto's neem? want de IS heeft op dit voorwerp (rallywagen) geen vat dus

pas bij een 1/125ste voor panningfoto's de IS aan te schakelen?

thx
                De IS op o.a. de 70-200 objectieven hebben 2 standen voor IS. Stand 1 is voor statische foto's, stand 2 is voor panningshots. Heb je IS nodig wanneer je op 1/500 foto's neemt? Op zich niet. Toch kan IS ook dan wel z'n voordelen hebben omdat je zoeker ook is gestabiliseerd wanneer de IS aanstaat. (vind ik op 400mm op m'n 100-400 zéker een voordeel) Ga je nu panningshots maken dan is 1/500 waarschijnlijk te kort. Je moet dan eerder naar 1/160 of 1/125 om het gevoel van snelheid vast te leggen...
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Hallo gasten,

Ik denk dat ik mij dit weekend eens naar konijnenberg ga schieten.
                  Zie dat de f/2.8 IS als kit met een tiffen beschermingsfilter te verkrijgen is.
                  Kan iemand iets zeggen over de filter? Heb geen ervaring met tiffen of eerder een B+W nemen?

Groeten en bij voorbaat dank

Comment

Bij mij zit er 'n tiffen op en daar heb'k bijzonder veel spijt van, ik merk scherpteverlies (geen gigantische hoeveelheid natuurlijk). Binnenkort eens 'n B+W gaan halen. Op wat duurder glas mag ook wel 'n dure filter imho. (In de winkel gewoon UV filter gezegd toen en ze hebben dan 'n tiffen meegegeven)
                    Canonian

Comment

Ik gebruik per definitie geen uv of beschermingsfilters. De enige uitzondering die ik hierop maak is wanneer ik aan het strand ben. Dit ivm opstuivend zand.
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Ik gebruik per definitie geen uv of beschermingsfilters. De enige uitzondering die ik hierop maak is wanneer ik aan het strand ben. Dit ivm opstuivend zand.
                        ik heb op mijn 70-200 ook geen beschermingsfilter.

Als ik de lens gebruik, zit de zonnekap er altijd op die de lens ook heel goed beschermd moest die met voorste lenselement naar beneden vallen...

Als je er dan een filter opzet, zou ik ook zeggen neem dan een B+W... Op een ferrari zet je ook geen banden van 90 €
                        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          ....... Op een ferrari zet je ook geen banden van 90 €
                          Iets tegen banden van € 90???? (behalve dat deze te duur zijn in mijn ogen) Op mijn wagen liggen er van € 82 .... en ja het zijn Michelin's

Comment

Hallo gasten,

Vandaag naar konijn gereden en de knoop doorgehakt.
                            Heb de f2,8 IS genomen.
                            Heb tegelijk de tiffen protectie filter genomen. Hoop dat deze niet teveel verlies geeft want de prijs van de filter was +/-65€.
                            Is terug te vinden op

Mss eens fotograferen met en zonder en zien wat dit geeft.

Groeten en bedankt voor de ervaringen en tips!

Comment

Gefeliciteerd!
                              Goede keuze, de IS heeft ook een weather sealing, de non IS niet!
                              SF
                              00.00 Gone

Comment

Working...
                              X