Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief Canon 18-200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alternatief Canon 18-200

ik heb de 18-200 canon lens, echter 'k ben geen prof en nog volop aan het leren hoe ermee om te gaan.

Ok, ik heb al door dat een prime veel scherper is en dat de 200mm best iets meer zou mogen zijn in de tuin voor vogeltjes te kijken.

Echter, alles heeft zijn voordelen. DE 500D met 18-200 lens past makkelijk in een kleiner foto tas. Het 'creep' lock moet ik niet altijd opzetten hoor. Dit maakt dat het toestel toch goed mee te nemen is en niet veel aandacht trekt.

Ik zie mezelf echt niet een extra lens meenemen op een familie uitje en even snel wisselen in een grot, op de boot, strand of andere plaats. Tegen die tijd is het fotomoment wellicht al weg.

ik wil kunnen genieten van de vakantie of een feestje, niet moeten lenzen verwisselen en meedragen (met het nodige riscio op stof)

met die superzoom moet ik trouwens al snel opletten een korte sluitertijd te nemen, want ik heb toch nogal eens onscherpe foto's. Het is nog wat leren. Mijn subjectieve impressie is dat de IS op mij S5 beter werkte dan op de 500D met 18-200. Dat is misschien meer een impressie vanwege de kleinere DOF op de DSLR en niet zozeer de lens.

Patrick

Comment

Re: Alternatief Canon 18-200

OP ZICH heb ik geen probleem met het wisselen van lenzen hoor ...
      Maar als je onze reizen kent
      Dat is per ongeluk ineens ergens terecht komen waar je het niet verwacht en achter die volgende bocht is er dan plots weer een prachtig landschap en is er weinig tijd om uit te stappen en door te rijden. Als ik tegen dan m'n 18-55 nog eens uit de tas moet halen, opschroeven, uitstappen etc ... dat gaat helaas niet in alle gevallen
      En duur ja ... het is natuurlijk relatief tegenover de echt goede lenzen, maar ik vind de reviews erover inderdaad niet al te goed, en als er dan 100 euro kan afgedaan worden voor een lens die quasi ongeveer hetzelfde presteert is de keuze mss wat rapper gemaakt. Maar ik wil uiteraard ook geen foto's waarvan ik achteraf half de reis moet weggooien omdat ik er niet content van ben

Comment

Working...
      X