Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Productiedatum vs verkoopdatum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Productiedatum vs verkoopdatum

    Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
    Ander dingetje: is garantie overdraagbaar?

    Groet Hans
    Ligt aan de winkelier. Maar als je een factuur hebt met naam. Dan zouden ze het kunnen weigeren.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #17
      Re: Productiedatum vs verkoopdatum

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      Ligt aan de winkelier. Maar als je een factuur hebt met naam. Dan zouden ze het kunnen weigeren.
      Moet je dan legitimeren als je voor garantie komt?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Productiedatum vs verkoopdatum

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Moet je dan legitimeren als je voor garantie komt?
        Dat niet. Maar in kleine fotozaken zullen ze over het algemeen wel hun klanten kennen. En als iemand anders dan met een kapotte lens zal komen aanzetten. Zullen ze wel kunnen daar hebben we toch nooit wat aangekocht.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #19
          Re: Productiedatum vs verkoopdatum

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Ligt aan de winkelier. Maar als je een factuur hebt met naam. Dan zouden ze het kunnen weigeren.
          Weet je dat zeker? Volgens mij is er een wettelijke garantie van 2 jaar op een product, niet op een product gekoppeld aan een eigenaar. Zolang dat product niet door eigen schuld beschadigd is geraakt, blijft de garantie van kracht. Wettelijk staat die handelaar nergens denk ik.
          Maar écht zeker weet ik dat niet, dus als iemand dat wel weet...

          Comment


          • #20
            Re: Productiedatum vs verkoopdatum

            Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
            Weet je dat zeker? Volgens mij is er een wettelijke garantie van 2 jaar op een product, niet op een product gekoppeld aan een eigenaar. Zolang dat product niet door eigen schuld beschadigd is geraakt, blijft de garantie van kracht. Wettelijk staat die handelaar nergens denk ik.
            Maar écht zeker weet ik dat niet, dus als iemand dat wel weet...
            Ik weet het ook niet zeker maar als ik de wettekst juist interpreteer
            Art. 1649bis. § 1. Deze afdeling is van toepassing op de verkopen van consumptiegoederen door een verkoper aan een consument.
            dan lijkt het mij toch dat er hier sprake is van een "soort contract" tussen de verkoper en de consument ... ik denk niet dat de wettelijke garantie zomaar overdraagbaar is van een consument op een andere consument. En als je spreekt van een verkoop van een tweedehands produkt (tussen particulieren) dan is er volgens de website van het ministerie geen sprake van wettelijke garantie:
            De wettelijke bescherming van twee jaar die sinds 1 januari 2005 van toepassing is, betreft enkel de verkopen tussen een professionele verkoper en een consument. In geval van verkoop tussen consumenten zijn het de voorschriften van het Burgerlijke Wetboek over een gebrek aan conformiteit en verborgen gebreken die van toepassing zijn.

            Comment

            Working...
            X