Ben in het bezit van een Nikonlens 80-200, f 2.8 die ik gebruik voor avondwedstrijden voetbal. HJeb er nog 1.228, 19 euro voor betaald.Op 28/10 op het einde van een wedstrijd wilde plots mijn lens niet meer scherp stellen. Niet autom. ook niet manueel zat het vast. Andere lens geprobeerd, die werkte wel, dus aan toestel lag het niet. Op 29/10 binnengebracht winkel Torhout en bleek net nog binnen garantietermijn te zijn die verliep op, 02/11. Een geluk in mijn ongeluk dus. Gisteren,16/11 contact genomen met de winkel met vraag wanneer ik mijn lens (eindelijk) zou terug hebben.
Kreeg vanmorgen telefoon dat Nikon enkel wil herstellen wanneer ik 284 euro zou betalen en dat lens 'zou' stuk zijn door een val. Men weet dit nu te melden na mijn vraag wanneer hersteld?! Die lens is op geen 100 uren gevallen, draag er uiterst zorg voor al mijn materiaal, en heb altijd mee kunnen fotograferen zonder problemen tot op einde die bepaalde wedstrijd. Kunnen zij (NIKON en winkelier) zomaar zelf oordelen dat garantie volgens hen niet meer telt? En 'was' ze gevallen, dan was er uiterlijk ook wel schade geweest. Wat te doen? Ik ben er niet goed van!
Kreeg vanmorgen telefoon dat Nikon enkel wil herstellen wanneer ik 284 euro zou betalen en dat lens 'zou' stuk zijn door een val. Men weet dit nu te melden na mijn vraag wanneer hersteld?! Die lens is op geen 100 uren gevallen, draag er uiterst zorg voor al mijn materiaal, en heb altijd mee kunnen fotograferen zonder problemen tot op einde die bepaalde wedstrijd. Kunnen zij (NIKON en winkelier) zomaar zelf oordelen dat garantie volgens hen niet meer telt? En 'was' ze gevallen, dan was er uiterlijk ook wel schade geweest. Wat te doen? Ik ben er niet goed van!
Comment