Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Evementen fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Evementen fotograferen

    Oorspronkelijk geplaatst door Frederik#7 Bekijk bericht
    Ik zoek eigenlijk ook een lichtgevoelige lens, dus om het spammen van topics tegen te gaan zal ik mij hier ineens in bemoeien .

    Z'n 70-200 F2.8 lens, is dat echt met lichtgevoel glas enz.? Of is dat enkel "maar" met een diafragma dat 2 ?stops? naar beneden kan?
    Want ik heb nu een normale 55-200 F4/5.6.

    Het is voor een Nikon camera trouwens .
    Hier en via de zoekfunctie ga je alles in 10voud vinden wat je moet weten om een goeie basis te hebben.Google is ook Uw vriend.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #17
      Re: Evementen fotograferen

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederik#7 Bekijk bericht
      Ik zoek eigenlijk ook een lichtgevoelige lens, dus om het spammen van topics tegen te gaan zal ik mij hier ineens in bemoeien .

      Z'n 70-200 F2.8 lens, is dat echt met lichtgevoel glas enz.? Of is dat enkel "maar" met een diafragma dat 2 ?stops? naar beneden kan?
      Want ik heb nu een normale 55-200 F4/5.6.

      Het is voor een Nikon camera trouwens .
      Als je de Nikon 70-200 F2.8 is wil testen moet je maar eens contact opnemen.
      Eens je met deze werkt wil je geen andere meer

      Groetjes
      Racing Pics
      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

      Comment


      • #18
        Re: Evementen fotograferen

        Ik heb vorige week op de Eurodogshow in Kortijk foto's gemaakt van de doggydance wedstrijd.
        Toen heb ik volgende instellingen gebruikt:
        - Diafragma F:2.8
        - Sluitertijd 1/250s
        - ISO 2500~3200

        Voor showhonden (die stilstaan) kan je eventueel naar 1/125ste sluitertijd gaan en hoef je je ISO dus maar naar 1600 te zetten.
        1/60ste sluitertijd gaat al tricky worden (zeker met een lange zoom) om geen bewogen foto's te krijgen.
        Ik weet niet hoe de 50D presteert op ISO1600, kan zijn dat er veel ruis zichtbaar gaat zijn. Dan kan je natuurlijk niet anders dan tragere sluitertijden of flitser gebruiken.

        Flitsen zou ik sowieso niet doen, uit respect voor de dieren en mensen, en omdat een inbouw of opzetflits rechtstreeks gericht meestal geen mooi resultaat geeft. Of je moest een GarryFong LightSphere gebruiken, deze heb ik zelf ook en sta er nog steeds van te kijken wat voor mooi licht je er toch mee kan krijgen.

        Kijk ook eens hier om te zien wat voor instellingen je kan gebruiken. Die link is een zogenaamde EV-calculator, en je kan er mee berekenen hoeveel licht je binnenkrijgt op welke instellingen.
        Met mijn voorbeeld van hierboven (F:2.8 1/250s ISO3200) kom je aan 6EV . Dus met alle andere instellingen waarmee je aan 6EV komt zal je belichting goed zijn (je belichting, niet je foto).
        Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
        Foto-Alex

        Comment


        • #19
          Re: Evementen fotograferen

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Hier en via de zoekfunctie ga je alles in 10voud vinden wat je moet weten om een goeie basis te hebben.Google is ook Uw vriend.
          En ik die dacht dat dit topic gemaakt was om vragen te stellen ... oh domme ik.
          "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
          VePix.be is the place to be :-D.

          Comment


          • #20
            Re: Evementen fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door Frederik#7 Bekijk bericht
            En ik die dacht dat dit topic gemaakt was om vragen te stellen ... oh domme ik.
            Neenee,je hebt gelijk,dat is idd gemaakt om vragen te stellen en dat heeft niets te maken met DommeRik maar meer met LuieRik.Even zoeken en je vind veel en als je het niet vind,stel dan de vraag.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #21
              Re: Evementen fotograferen

              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Neenee,je hebt gelijk,dat is idd gemaakt om vragen te stellen en dat heeft niets te maken met DommeRik maar meer met LuieRik.Even zoeken en je vind veel en als je het niet vind,stel dan de vraag.
              Ik ben het met je eens dat veel gestelde vragen, zeker die welke gaan over basisbegrippen in de fotografie, vaak beantwoord kunnen worden door te Googlen. Van de andere kant: geldt voor het overgrote deel van de forumvragen op BD feitelijk niet dat ze in andere fora (DPREVIEW, FredMiranda, Eosdigitaal, DutchPhotozone, de lijst is eindeloos ....) al in een vergelijkbare vorm gesteld zijn? De interactie met collega-BD-ers heeft zeker zijn charme (ook al zijn vragen als "IS versus non-IS" en "zoom versus prime" al 643 keer aan de orde gekomen elders op het internet .....).

              Comment


              • #22
                Re: Evementen fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                Ik zou voor een lichtsterke lens gaan afhankelijk hoeveel zoom je nodig hebt 17-55 F2.8, 24-70 F2.8 of 70/80-200 F2.8.
                Succes!
                Zijn alledrie 3x zoom

                Comment


                • #23
                  Re: Evementen fotograferen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Zijn alledrie 3x zoom
                  Jups ik heb uit mijn fouten geleerd
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                  Comment

                  Working...
                  X