Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

    Ik denk er net hetzelfde over... Heerlijk, ze ademt gewoon 'kwaliteit' in alle aspecten...

    Comment


    • Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Hoi Nikon BD'ers,

      Vandaag ben ik de nieuwe AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N gaan ophalen bij Art & Craft in Gent, en ik wou mijn eerste indrukken even met jullie delen. Ik heb geen foto's van bakstenen muren genomen, maar heb gewoon even in ons interieur rondgekeken, en vond zo onze verlichting. Ik heb vanaf statief een diafragmareeksje genomen met mijn D700, gewoon om een idee te krijgen van vignettering, hoekscherpte en bokeh. De scherpte ligt op de rechtse tip van de voorste lamp. Verder heb ik de vignetteringscorrectie uitgezet in NX2 (die overigens wel raad weet met de lichtafval in de hoeken van alle foto's).

      Het hele frame aan f/2.8:


      100% crops van de rechter benedenhoek aan f/2.8 en f/4.0



      100% crops van de rechter benedenhoek aan f/5.6 en f/8.0


      Verder is de AF snelheid heel dicht bij wat ik van mijn primes gewoon ben. Morgen ga ik de resultaten van de VR posten.

      Hopelijk hebben jullie hier iets aan
      ik weet niet wat het probleem is hier, maar iks zie hier alleen maar 3 kruisje
      en geen foto's???

      Comment


      • Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

        Als je in dit topic wat rondleest, zie je dat Frank z'n webruimte grondig heeft uitgekuist...hij zal minder te zien zijn op Belgiumdigital enz, zie zijn post van 22 maart 2010, 23.19h.

        Vind het wel fantastisch dat de technologie zo ver staat dat tegenwoordig zoomlenzen (bijna ?) zo goed zijn als primes ...deze lens is hier een mooi voorbeeld van. Alleen natuurlijk spijtig van die zoom voor de mensen die dit nodig hebben.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Vind het wel fantastisch dat de technologie zo ver staat dat tegenwoordig zoomlenzen (bijna ?) zo goed zijn als primes ...deze lens is hier een mooi voorbeeld van. Alleen natuurlijk spijtig van die zoom voor de mensen die dit nodig hebben.
          Jammer dat ik van die zin nou weer niks begrijp.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

            Toch niet zo moeilijk ? Ik heb het op het beruchte aantal millimeters dat je verliest ten opzichte van het vorige model en de 200mm qua beeldhoek die het eigenlijk zou moeten zijn...correcter zou misschien kunnen zijn: het uiterste zoombereik.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

              Ah, weer helemaal duidelijk. Maar da's toch een goed excuus om ook een prime te willen hebben
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Als je in dit topic wat rondleest, zie je dat Frank z'n webruimte grondig heeft uitgekuist...hij zal minder te zien zijn op Belgiumdigital enz, zie zijn post van 22 maart 2010, 23.19h.
                Ik heb die foto's vanuit NEF opnieuw in kadertjes geplaatst en weer online gezet

                Vind het wel fantastisch dat de technologie zo ver staat dat tegenwoordig zoomlenzen (bijna ?) zo goed zijn als primes ...deze lens is hier een mooi voorbeeld van. Alleen natuurlijk spijtig van die zoom voor de mensen die dit nodig hebben.
                Ik vind dit een g i g a n t i s c h overschat verhaal.

                Nikon wou in tegenstelling tot de vorige versie maximale optische prestaties bij alle lengtes en diafragma's, en ze zijn daar volgens mij 100% in geslaagd. Bij personenfotografie heb ik nooit het gevoel te weinig bereik te hebben, niet op FF en zeker niet op APS-C En voor macro bestaan er andere oplossingen.

                Comment

                Working...
                X