Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw(e) objectief(ven) aanschaffen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw(e) objectief(ven) aanschaffen.

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
    Ik denk stilaan dat ik meer plezier ga hebben van de 24-105mm f4.0 (dat wordt dan eigenlijk met mijn toestel - correctiefactor x1.6 - 38,4-168mm) dan de tele-zoom van 70-200.

Wat ik me wel afvraag is of dit geen overkill is voor m'n body (Eos 400D). Ga je geen evenwaardige foto's nemen met veel goedkopere objectieven? (€400-500)
    Of is het verschil ECHT wel merkbaar? Probleem met reviews is dat de dure L-reeks er altijd als superb uit komt en van de rest zijn er steeds een resem opmerkingen...
    Heb al 3 jaar de EF 24-85 3.5-4.5 USM, geen IS natuurlijk, maar licht en snelle AF, kost tweedehands 1/10 van de 24-105 met 90% van de beeldkwaliteit
    (de 24-105 is niet perfect)

Ik geef niet zoveel geld om met een rood streepje op mijn lens rond te lopen
    (ik spaar het voor teles, daar is spijtig genoeg een goedkopere lens veel minder goed)

24mm is te doen op een crop, met 28mm (van de 28-135 USM) ga je echt te weinig groothoek hebben
    In alle gevallen zal je toch een lens moeten bijkopen voor meer groothoek

Koop anders gewoon de IS versie van de kitlens (nieuw minder dan 100 EUR), echt zeer goed voor die prijs

Comment

Working...
    X