Voor natuurfotografie gebruik ik vandaag een Sigma 50-500. Ik ben tevreden over de fotokwaliteit maar zit met de beperking van f6.3 bij weinig licht. Gezien ik vooral stilstaande (of traag bewegende) beestjes fotografeer ben ik op zoek naar een lichtsterker alternatief.
Ik heb de mogelijkheid om een Canon 500 4.5 in FD uitvoering in goede staat over te nemen. Met een EOS/FD adapter erbij zou dit 800€ kosten, maar ik heb geen ervaring met dergelijke adapters (al veel gelezen, maar geen practische ervaring). AF verlies vind ik niet erg. Ik lees met aandacht het M42 draadje maar de aangehaalde lenzen hebben een veel handelbaarder bereik dan deze.
Wat zijn de argumenten om de overstap wel of niet te doen ?
Alvast bedankt,
Sven
Ik heb de mogelijkheid om een Canon 500 4.5 in FD uitvoering in goede staat over te nemen. Met een EOS/FD adapter erbij zou dit 800€ kosten, maar ik heb geen ervaring met dergelijke adapters (al veel gelezen, maar geen practische ervaring). AF verlies vind ik niet erg. Ik lees met aandacht het M42 draadje maar de aangehaalde lenzen hebben een veel handelbaarder bereik dan deze.
Wat zijn de argumenten om de overstap wel of niet te doen ?
Alvast bedankt,
Sven
Comment