Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotografie in de hal met een 50 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sportfotografie in de hal met een 50 mm

    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    aha dat wist ik niet. maakt de sigma nog iets interessanter eigenlijk

    ben zelf ook zwaar aan het twijfelen tussen de sigma en de canon maar hoor veel tegenstrijdige dingen...
    Hebt ge dan niet genoeg met al dit:

    casio EX-F1 - 1DmkIII - 5DmkII - 100-400 L IS - 70-200 4 L IS - 17-40 L - 28-75 2.8 - 85 1.8 - 50 1.8 - 8mm fish - 100mm 2.8 macro - 430ex - 580exII - Lumix FT1

    En ik die dacht dat ik veel zat te kopen
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

    Comment


    • #17
      Re: Sportfotografie in de hal met een 50 mm

      Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
      Hebt ge dan niet genoeg met al dit:

      casio EX-F1 - 1DmkIII - 5DmkII - 100-400 L IS - 70-200 4 L IS - 17-40 L - 28-75 2.8 - 85 1.8 - 50 1.8 - 8mm fish - 100mm 2.8 macro - 430ex - 580exII - Lumix FT1

      En ik die dacht dat ik veel zat te kopen
      is het dan zo schandalig om een 50mm f1.8 te willen vervangen door een f1.4?
      trouwens over mijn huidige set heb ik wel 4 jaar gedaan... jij doet het op 1 jaar
      Last edited by Matthias; 12 november 2009, 12:25.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #18
        Re: Sportfotografie in de hal met een 50 mm

        Over wat voor een zaalsporten spreek je hier eigenlijk?

        Heb vroeger veel foto's getrokken van badminton met voornamelijk de 50mm1.8 maar tegenwoordig staat de 24-70mm2.8 er bijna constant op en ik moet zeggen dat die het toch wel goed (zelfs beter) doet.

        http://users.telenet.be/u656361/EBC/EBC2009/

        En dit is toch ook niet echt een goed verlichte zaal te noemen (vooral de hoekvelden)


        Mvg

        Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #19
          Re: Sportfotografie in de hal met een 50 mm

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          aha dat wist ik niet. maakt de sigma nog iets interessanter eigenlijk

          ben zelf ook zwaar aan het twijfelen tussen de sigma en de canon maar hoor veel tegenstrijdige dingen...
          Yep, dat klopt maar niet alleen voor de Sigma hoor.
          Mocht je alle objectieven, met eenzelfde brandpunt, van alle fabrikanten vergelijken zullen ze hoogstwaarschijnlijk allemaal iets afwijken van elkaar.

          Van de Sigma zijn er inderdaad sterk tegenstrijdige commentaren.
          Ik kan enkel zeggen dat mijn exemplaar heel scherp is zonder back- of frontfocus.
          Bij Konijn zieden ze me dat ze bij Sigma grote inspanningen hadden gedaan om dit euvel te behelpen.
          Naar het schijnt vind je nu een zegel op de doos dat het objectief aan de strengere normen voldoet.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: Sportfotografie in de hal met een 50 mm

            Ik ben ook zo'n iemand die véél problemen heeft gehad met de Sigma 50mm. Maar nu, bij het derde exemplaar welke qua serienummer veel nieuwer is dan m'n vorige exemplaren, ben ik zeer tevreden. Als je een goed exemplaar van de Sigma in handen krijgt zul je er echt veel plezier aan beleven.

            Ik heb de Canon 50 f1.4 nooit gehad maar de f1.8 wel... en de Sigma f1.4 is véél beter, scherper, sneller etc.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #21
              Re: Sportfotografie in de hal met een 50 mm

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ok, bedankt voor de nuttige uitleg.
              @ hapa, mocht je in de omgeving van Mol wonen mag je gerust mijn Sigma uitproberen.
              Hartelijk dank voor het vriendelijk aanbod maar ik vrees dat Mol redelijk uit de buurt van Friesland ligt ...

              Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
              Over wat voor een zaalsporten spreek je hier eigenlijk?

              Heb vroeger veel foto's getrokken van badminton met voornamelijk de 50mm1.8 maar tegenwoordig staat de 24-70mm2.8 er bijna constant op en ik moet zeggen dat die het toch wel goed (zelfs beter) doet.

              http://users.telenet.be/u656361/EBC/EBC2009/

              En dit is toch ook niet echt een goed verlichte zaal te noemen (vooral de hoekvelden)


              Mvg

              Steven
              Ik fotografeer met name volleybal en mag dan graag beschikken over F/2.0 of 2.2 om korte sluitertijden (1/500 s) te kunnen gebruiken bij ISO 3200. Een zoom zal vol open op F/2.8 een sluitertijd geven van 1/250 s en dat vind ik toch aan de lange kant: voor mijn gevoel vertonen de foto's dan vaak een storende hoeveelheid bewegingsonscherpte.

              Comment


              • #22
                Re: Sportfotografie in de hal met een 50 mm

                puur uit nieuwsgierigheid: is flitsen een optie?
                Wil je de spelers liever niet storen met je licht, of vind je een onderbelichte achtergrond niet mooi?
                Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
                Flickr album Homepage

                Comment


                • #23
                  Re: Sportfotografie in de hal met een 50 mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
                  puur uit nieuwsgierigheid: is flitsen een optie?
                  Wil je de spelers liever niet storen met je licht, of vind je een onderbelichte achtergrond niet mooi?
                  Flitsen heeft mijn voorkeur niet omdat ik de speelsters liever niet stoor; vooralsnog zoek ik mijn heil wel in hoge ISO's en lichtsterke primes. Ik zie overigens op internet wel voorbeelden van sportfotografie in de zaal waar met succes gebruik wordt van flitsers, maar heb het idee dat zoiets met name in de USA gebeurt en in onze lage landen niet echt gebruikelijk is. Nog niet tenminste ....

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sportfotografie in de hal met een 50 mm

                    Ik heb de afgelopen weken behoorlijk in dubio gestaan. Ik had de 50mm AFS G lens en kon op het Dutchphotozone forum van Coolblue de Sigma 1.4 50mm kopen. Ik had die lens reeds eerder een keer op mijn toestel gehad, dus wist min of meer wat ik kon verwachten.
                    De 50G heb intussen toch verkocht alhoewel ook die lens uitstekende eigenschappen heeft.
                    Voor allround gebruik is de g lens SUPER. Vrij compact en licht, behoorlijk scherp.
                    Nadeel: de bokey heeft randjes, wat de Sigma lens niet heeft, die komt wat dat betreft behoorlijk op het niveau van de Canon 1.2 50mm L.
                    Ook is de AF van de Sigma ietsje sneller.
                    Qua AF afwijking heb ik in de praktijk in enkele vergelijkende tests even veel afwijkingen gehad met beide lenzen.
                    Verder is het natuurlijk altijd wat, ik heb met beide objectieven prachtige foto's gemaakt
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment

                    Working...
                    X