Ik ben de laatste tijd nogal bezig met straatfotografie, doorgaans gebruik ik hiervoor m'n 5D met grip en m'n Canon 24-70 2.8 - dit alles geeft me de mogelijkheden om te doen wat ik wil (bij weinig licht en veel beweging). Maar.... deze combinatie zorgt er ook wel voor dat ik natuurlijk redelijk in de kijker loop met m'n materiaal (wat bij straatfotografie soms wel een probleem kan zijn). Daar ik, als ik m'n foto's bekijk, voor 85% op 24mm fotografeer ben ik op zoek naar een goed breedhoek objectief met vast brandpunt. (deze zijn dan ook iets kleiner, meestal goed scherp en lichtsterk)
Ik heb reeds een 17-40 maar is door de f4 niet lichtsterk genoeg voor een goed all-round objectief voor straatfotografie.
Zijn er hier mensen die enige ervaring/bedenkingen hebben met/over volgende objectieven.
Canon 20mm 2.8 - lekker breed maar heb hier niet echt goede tests over gevonden
Canon 24mm 2.8 - zelfde als de 20mm
Canon 28mm 1.8 - lichtsterk maar liever iets breeder
Canon 24mm L 1.4 - toch wel een kleine 1000€ over mijn budget (of toch beter wat doorsparen?)
Sigma 20mm 1.8 - weet niet of deze voor FF is en ik heb ook geen enkele ervaring met Sigma...
Of iets anders....
Al veel gegoogeld en reviews gelezen maar nu geraak ik er helemaal niet meer uit
.
Graag wat hulp aub.
Mvg,
SB
Ik heb reeds een 17-40 maar is door de f4 niet lichtsterk genoeg voor een goed all-round objectief voor straatfotografie.
Zijn er hier mensen die enige ervaring/bedenkingen hebben met/over volgende objectieven.
Canon 20mm 2.8 - lekker breed maar heb hier niet echt goede tests over gevonden
Canon 24mm 2.8 - zelfde als de 20mm
Canon 28mm 1.8 - lichtsterk maar liever iets breeder
Canon 24mm L 1.4 - toch wel een kleine 1000€ over mijn budget (of toch beter wat doorsparen?)
Sigma 20mm 1.8 - weet niet of deze voor FF is en ik heb ook geen enkele ervaring met Sigma...
Of iets anders....
Al veel gegoogeld en reviews gelezen maar nu geraak ik er helemaal niet meer uit
![Confused](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/confused_18x21.png)
Graag wat hulp aub.
Mvg,
SB
Comment