Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

    Wat betreft de primes: 100mm ligt wel héél kort bij 85mm. De ene is niet echt een toevoeging op de andere, de 135mm is én een excellente lens én een goede toevoeging op 85mm en breder. En zeker dat die 85mm al een L-lens is, dan zit je daar gewoon echt al goed.

    De 70-200mm met IS en f/2.8 is sowieso wél een toevoeging, een prima lens, en heel breed bruikbaar. Ik gebruik hem voor concerten, voor theater, voor dans, voor portretten, zelfs voor reportagewerk. Als je veel foto's wil zien die met een bepaalde lens gemaakt zijn, kan je altijd eens kijken of flickr er geen groep voor heeft: http://www.flickr.com/groups/ef70-200mm/ (en wachten op een nog niet aangekondigde opvolger vind ik wat zinloos)

    Die 200mm prime is erg lichtsterk, perfect scherp maar niet zoveel bruikbaar als de 70-200. In principe ga je er niet echt betere foto's mee maken, en zijn er ook niet veel omstandigheden waarin je wel de 200mm prime zou kunnen gebruiken maar niet de 70-200.

    Comment


    • #17
      Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

      het verschil tussen de 135L en de 70-200 2.8L is in mijn ogen te klein om de 135 te kopen. TENZIJ je gewoon altijd 135mm gebruikt en je er je brood mee verdient


      maar 1 stop verschil.. komaan zeg... een prime koop je volgens mij toch vooral voor de lichtsterkte... en dan heb je de 35L 50L 85L waarvan enkel de laatste twee 1.2 hebben..

      dat is al een wereld van verschil.


      kortom primes zie ik als een toevoeging bij zooms en de toegevoegde waarde is lichtsterkte.

      de 24-70L en 70-200L lensjes zijn meer dan scherp genoeg. je keuze tussen de 4 versies zou niet gebaseerd mogen zijn op scherpte.. wel op waarvoor je die lens zal gebruiken.

      Comment


      • #18
        Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
        Ik heb de persoon een berichtje gestuurd. Maar ben geen grote fan van 2de hands lenzen. Die zijn vaak nog heel duur. En voor het verschil koop ik liever een nieuwe.
        Een nieuwe 135mm kost iets meer dan 900 EUR. 2de hands wil ik er 600 EUR aan geven. Maar de kans dat het verkocht wordt aan die prijs is zeer klein.
        Bedankt voor de link.

        edit: heb meteen antwoord gekregen, 750 EUR. In Londen kan ik hem nieuw kopen voor 814 EUR (749£) met één jaar garantie.
        2dehands een lens kopen is prima, toch? lenzen houden goed hun waarde.. koop je een tweedehands lens en ben er voorzichting mee dan verkoop je die gewoon weer door aan dezelfde prijs na enkele maanden tot een half jaar.


        Een lens verliest dan weer redelijk wat van zijn waarde als er een opvolger uitkomt Anderzijds koop je ook geen TV om die later met winst te verkopen, toch?

        750 euro is een faire prijs voor die lens trouwens

        Comment


        • #19
          Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

          Als ge geld hebt en zin hebt om een 70-200 + 24-70 te kopen dan moet je dat gewoon doen.
          Er zijn CONSTANT geruchten over nieuwe lenzen, body's, etc... Trouwens ik denk (maar daarom doen ze het natuurlijk niet) dat ze eerder de 135mil gaan heruitbrengen met weathersealing dan een nieuwe 70-200... hetzij voor die nieuwe IS.

          Ik begrijp niet dat je zou wachten als je ze echt wilt want als je ze nu niet vlug wilt om mee te gaan schieten wat ga je er dan mee doen binnen x-aantal maanden? (je kan ze natuurlijk in een kastje zetten). Als ik het financieel aankon dan kocht ik het ganse gamma dubbel, iedereen wil namelijk alles, maar de meesten moeten keuzes maken.

          Ik heb de 24-70 en 70-200f2.8IS gehad (schitterend glas)en terug verkocht omdat ik ze te weinig gebruikte, eerder, ik kreeg de indruk shots te missen op opdrachten omdat ik constant met al die kilo's op m'n lijf liep (qua wendbaarheid niet ideaal).
          Nu werk ik enkel met m'n 50mil en m'n 100mil en als ik voor opdrachten iets langer denk nodig te hebben koop ik terug één of andere tele.
          Nu wil ik eerst terug een goede breedhoek.

          Comment


          • #20
            Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
            het verschil tussen de 135L en de 70-200 2.8L is in mijn ogen te klein om de 135 te kopen. TENZIJ je gewoon altijd 135mm gebruikt en je er je brood mee verdient


            maar 1 stop verschil.. komaan zeg... een prime koop je volgens mij toch vooral voor de lichtsterkte... en dan heb je de 35L 50L 85L waarvan enkel de laatste twee 1.2 hebben..

            dat is al een wereld van verschil.
            Een verschil van 1 stop is "maar" een stop terwijl een verschil van 2 stoppen een "wereld van verschil" is? De 70-200 F/2.8 is uiteraard breder inzetbaar maar als je voor een bepaald doel prima uit de voeten kunt met een 135 mm objectief dan zijn er wel wat argumenten te bedenken om de zoom te laten liggen: goedkoper, lichtsterker, lichter, compacter en minder opvallend. Dat de 135 mm optisch tot de hoogstandjes van Canon behoort is natuurlijk ook mooi meegenomen ...

            Comment


            • #21
              Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

              Idd, de 70-200 zul je wsl moeten dichtdraaien tot 5.6 en de 135 tot 2.8 om de beste beeldkwaliteit te hebben, wat natuurlijk absoluut niet wil zeggen dat ze onbruikbaar zouden zijn wijdopen, maar ineens scheelt het wel een extra stop
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #22
                Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                Als je de 70-200 2.8 moet dichtdraaien tot 5.6 voor de beste beeldkwaliteit, wat is dan het verschil in kwaliteit met de 70-200 f4 IS?

                Ik twijfel ook tussen de 70-200 f2.8 en 70-200 f4, beiden IS.
                Ik zou er ook graag regelmatig de 1,4 extender op willen gebruiken.

                Iemand die deze twee al eens naast elkaar getest heeft?
                - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

                Comment


                • #23
                  Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                  Als je de 70-200 2.8 moet dichtdraaien tot 5.6 voor de beste beeldkwaliteit, wat is dan het verschil in kwaliteit met de 70-200 f4 IS?

                  Ik twijfel ook tussen de 70-200 f2.8 en 70-200 f4, beiden IS.
                  Ik zou er ook graag regelmatig de 1,4 extender op willen gebruiken.

                  Iemand die deze twee al eens naast elkaar getest heeft?
                  Niks *moet*.

                  Elke lens heeft zijn zogenaamde "sweet spot", en dat is de diafragmabereik waarop de lens op zijn scherpst presteert. In het algemeen begint die sweet spot zowat twee stops verwijderd van het diafragma volopen.
                  70-200mm f/2.8 -> rond f/5.6 tot f/11
                  70-200mm f/4 -> rond f/8 tot f/11 (nattevingerwerk)
                  Maar dat wil nog niet zeggen dat je daarbuiten onscherpe beelden hebt of dat je de lens daarbuiten niet kan gebruiken. Volopen zijn beide lenzen ook scherp.

                  Het verschil in kwaliteit tussen beide is dat die f/2.8 een stop sneller is dan de f/4. M.a.w. met de f/2.8 ga je in sommige omstandigheden foto's kunnen nemen waar dat met de f/4 niet meer zou lukken, of je kan met een lagere ISO werken, of je kan met een tragere sluitertijd dezelfde belichting gebruiken.

                  Als je twijfelt tussen de f/2.8 en f/4 is beeldkwaliteit wel het laatste van je zorgen. Die is bij beiden in orde en bij beiden vergelijkbaar. Een keuze kan je beter maken op basis van de daadwerkelijke verschillen.
                  - prijs
                  - gewicht
                  - maximum diafragma
                  - grootte
                  - compatibiliteit met filters die je al hebt

                  Comment


                  • #24
                    Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                    In het algemeen begint die sweet spot zowat twee stops verwijderd van het diafragma volopen.

                    70-200mm f/4 -> rond f/8 tot f/11 (nattevingerwerk)
                    (als je het over de IS versie hebt, wat ik veronderstel)

                    dat valt te betwijfelen... de sweet spot van mijn f4 IS ligt wel lekker op f4
                    ik zie 0% verbetering in scherpte (is ook amper mogelijk) tussen f4 en f5.6 en op f8 geen verschil

                    ik heb trouwens eergisteren veel foto's genomen op f4 en f5.6, en op f5.6 was de foto vaak onscherper!! (neen, en niet door bewegingsonscherpte!)
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #25
                      Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                      hoe groot is nu eigenlijk het verschil tussen de F4 IS/ niet IS ?

                      Ik twijfel over de IS versie voor de weathersealing omdat ik ze vaak gebruik in stoffige omgeving (model raceauto's)maar énkel daarvoor ga ik geen €400 extra neertellen....

                      Comment


                      • #26
                        Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                        Of beter gezegd wil ik nog niet kopen, wacht liever een paar maand om zeker te zijn indien er al dan niet een nieuw model uitkomt. Indien er een nieuwe 70-200 komt ga ik ook de optie hebben een 2de hands 70-200 voor een goeie prijs op de kop kunnen tikken. De toekomst zal hopelijk goed nieuws brengen
                        De paradox is: hoe langer je wacht, hoe groter de kans wordt dat er een nieuw model uitkomt.
                        Als binnen een paar maand blijkt dat er dan nog geen nieuw model is, lijkt de kans dat er even later een nieuw model uitkomt nòg groter...

                        Comment


                        • #27
                          Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          (als je het over de IS versie hebt, wat ik veronderstel)

                          dat valt te betwijfelen... de sweet spot van mijn f4 IS ligt wel lekker op f4
                          ik zie 0% verbetering in scherpte (is ook amper mogelijk) tussen f4 en f5.6 en op f8 geen verschil

                          ik heb trouwens eergisteren veel foto's genomen op f4 en f5.6, en op f5.6 was de foto vaak onscherper!! (neen, en niet door bewegingsonscherpte!)
                          Daar had ik de mijne ook voor gekocht
                          We gaan binnenkort nog eens testen op verschillende body's, maar als dan ook blijkt dat het geen back of frontfocus is zal ik ze maar eens binnenbrengen, hopelijk valt het niet binnen de foutenmarge of zoiets...
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • #28
                            Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                            2dehands een lens kopen is prima, toch? lenzen houden goed hun waarde.. koop je een tweedehands lens en ben er voorzichting mee dan verkoop je die gewoon weer door aan dezelfde prijs na enkele maanden tot een half jaar.


                            Een lens verliest dan weer redelijk wat van zijn waarde als er een opvolger uitkomt Anderzijds koop je ook geen TV om die later met winst te verkopen, toch?

                            750 euro is een faire prijs voor die lens trouwens
                            Ik heb er alle begrip voor dat lenzen hun waarde behouden. Maar in dit geval is het verschil gewoon veel te klein. Een lens dat 4 jaar oud is aan 750 EUR terwijl een nieuwe 850 EUR kost. Voor die 100 EUR hebt ge opnieuw garantie en hebt ge een gloednieuw model. Maar door berichten uit te wisselen met de verkoper heb ik besloten niet te gaan voor de 70-200mm. Ik ga voorlopig de 100mm L kopen. Indien de waarde van de lenzen toch niet zo snel zakken kan ik deze lens testen en indien het mij niet aanstaat gewoon verkopen voor 10% minder dan de aankoopprijs.
                            Dus met dit idee in mijn achterhoofd ben ik zonet naar fotorubens gereden in Wilrijk. Ik keek al uit naar mijn nieuwe lens. Heb rap nog op de site gekeken naar openingsuren. Eénmaal daar sta ik voor gesloten deuren... Inventaris... Van al de dagen, net vandaag
                            Dus ik heb nog geen lens noch statief kunnen kopen.
                            Het plan was eerst naar konijn Turnhout te rijden maar vermits ze ginder de telefoon niet oppakken en dat het verder rijden is ben ik naar Wilrijk gegaan.
                            't lot heeft gesproken, geen lens
                            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                            website: http://www.hung.be
                            facebook - Instagram

                            Comment


                            • #29
                              Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                              Bij de opticien hebben ze daglenzen
                              Is je lenskoopdrift voor vandaag toch gestild.

                              Comment


                              • #30
                                Re: geruchten over nieuw 70-200 IS 2.8

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                                Bij de opticien hebben ze daglenzen
                                Is je lenskoopdrift voor vandaag toch gestild.
                                Helemaal niet
                                Heb net gebeld met fotorubens, heel vriendelijke dame trouwens.
                                De nieuwe 100mm L is pas vanaf begin november binnen en ze gaan er niet veel hebben en de vraag is groter dan aanbod.
                                Een 7D body hadden ze nog wel. Maar ook niet overdreven veel.

                                edit:
                                Heb net Grobet gebeld.
                                Normaal zijn die een beetje duurder maar ra ra de lens kost daar 790 EUR ofzo. Weet het niet meer goed, tis in ieder geval minder dan 800 EUR. Ze hadden er nog eentje liggen. Ik heb straks toch avondschool in de buurt dus kan dan even binnenspringen en deze meteen kopen. Geluk bij een ongeluk. Nu betaal ik zo'n 30 EUR minder hehe
                                Last edited by hung; 27 oktober 2009, 15:21.
                                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                                website: http://www.hung.be
                                facebook - Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X