Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

    ik heb er eentje te koop momenteel als iemand interesse heeft :-)
    Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

    Comment


    • #32
      Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

      Als je d'er een hebt, wat zijn je ervaringen, of waarom verkoop je?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #33
        Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

        Sinds vorige week ben ik ook aan de slag met de 15-85mm en ik vind het een hele stap voorwaarts (ik kom dan ook van een Sigma 17-75mm).
        De plaatjes die ik er tot nu toe mee geschoten heb zijn superscherp, de focus gebeurt heel snel dankzij de USM en het is toch geen objectief dat ik als zwaar / lomp zou omschrijven.

        Als walkaround is het bereik ideaal, van groothoek tot tele.

        Wat mij betreft is deze een aanrader.
        Canon 7D - Canon EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM - Sigma 17-70mm F/2.8-4.5 DC Macro - Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS - Sigma 100-500mm - Metz Mecablitz 48 - Cactus flash triggers - filters - ...

        Comment


        • #34
          Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

          Als je van een Sigma komt kan ik het me voorstellen dat dat een hele stap voorwaarts is, maar ik kom nu van een Canon 24-70L F2.8 . Oké, je gaat die 2 lenzen moeilijk met mekaar kunnen vergelijken. Ik zou voor deze lens opteren omwille van de IS functie en het ideale zoombereik voor mij persoonlijk.
          Ik ga ze dadelijk eens uitproberen bij Konijnenberg denk ik.

          Comment


          • #35
            Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

            Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
            Effe dit topic weer omhoog halen.

            Ik heb gisteren mijn 24-70L F2.8 verkocht en ben op zoek naar een vervanger met een groter bereik én IS functie.
            Via "The Digital Picture" kwam ik uit bij de Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM. De lens lijkt aan al mijn eisen te voldoen maar één zin uit de review doet me twijfelen om 'm aan te kopen:



            Ik wil ze voornamelijk gaan gebruiken voor panningshots (autosport fotografie).

            Wellicht voldoet de Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM een pak beter maar dan ben ik mijn breedbeeld kwijt (en meer dan 85mm heb ik niet bepaald nodig).


            Is de 15-85 echt zo traag? Heeft er iemand wat links naar autosportfoto's genomen met de 15-85?
            Wat zouden jullie doen?


            Alvast bedankt!
            Ik neem aan dat er met "fast" bedoeld wordt: lichtsterk.
            Hij zegt dus dat de lens niet lichtsterk is. Met F 5.6 klopt die uitspraak wel.
            Snelheid van autofocus is een ander hoofdstuk.

            Groetjes
            Filip

            Comment


            • #36
              Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

              Jep, bedankt Filip. Iemand had me reeds op dit misverstand gewezen.

              Ik zit nu zwaar in twijfel tussen de 24-105L F4 en de 15-85 IS USM. Ik heb eigenlijk boven de 85mm niks te zoeken en had liever wat breder kunnen gaan. Maar de AF van de L zal ongetwijfeld sneller zijn. Keuzes, keuzes...

              Comment


              • #37
                Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                Hangt er van af :

                Fotografeer je met een FF dan zou ik zeker de 24-105 nemen. Heb je echter een "gecropte body", neem dan aub de 15-85. Met die 24 mm op een gecropte sensor kom je zeker WA te kort ! 9mm verschil is zeker niet te verwaarlozen.

                De kwaliteit is bijna gelijkaardig. Het zal moeilijk zijn om dit te kunnen onderscheiden. Bovendien is de 24-105 een oude lens.

                Besluit : FF----) 24-105
                Sensor x1,6----) 15-85

                Belangrijkste voordeel. Je houdt nog een pak geld over....

                Comment


                • #38
                  Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                  En zo geschiedde.

                  Heb daarnet de 15-85 aangekocht bij Konijn. Zo rap kan dat gaan.

                  Ik ben tot vorig jaar steeds de EF 70-300 IS USM gewent geweest en deze heeft steeds voldaan aan mijn eisen. Ik heb er, naar mijn persoonlijke mening, altijd wel degelijke foto's mee kunnen trekken.
                  Met de nieuwe USM versie (je hoort 'm bijna niet; ik verschoot ervan in de winkel) kan dit niet anders zijn.
                  Staat ze mij na een 2-tal trackdays toch niet aan kan ik ze nog altijd te koop aanbieden en de 24-105 aankopen.

                  Bedankt voor alle reacties!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                    Ik heb de 15-85 IS op een 7D gebruikt voor het autosalon dit jaar (beide geleend hoor ) ... en was eerlijk gezegd niet onder de indruk.

                    Het is een schitterend bereik, daar niet van, maar ik vond de beelden niet echt scherp, de 17-55 f2.8 IS bvb is een stuk scherper ... qua AF snelheid zijn ze hetzelfde, de 24-105 is wel een stuk sneller in AF.

                    Als ik met mijn 40D langs het circuit sta in Spa of Zolder zal ik altijd de 24-105 monteren, de 17-55 is dan gewoon niet snel genoeg in AF om een degelijke panning mogelijk te maken, en met 24mm kom ik zelden wide angle te kort ... je staat altijd nog enkele meters van de baan hé (veiligheid boven alles)

                    Kijk er naar uit wat je bevindingen zijn na enkele track days.

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                      Het merendeel van mijn foto's trek ik bijna frontaal en daar gebruik ik de 300mm L F4 IS USM voor, waarvan mijn verwachtingen vrij hoog zijn.
                      Wat de 15-85 dan betreft ... Ik ben me er wel degelijk van bewust dat de EF-S lenzen niet op dezelfde hoogte staan dan L-materiaal (scherpte, autofocus, bouwkwaliteit) maar normaal gezien moet deze nieuwste generatie EF-S toch voldoen aan mijn vereisten. Ik hou jullie op de hoogte!


                      Edit: ik vernam gisteren dat er ook een 24-70L F2.8 IS USM in de maak is, en dat zou wellicht dé perfecte oplossing geweest zijn maar helaas zal die ver boven mijn budget uit torenen.
                      Met de aankoop van de nieuwe 7D en de nieuwe 300F4 moest ik toch even rationeel nadenken en daarom gekozen voor de 15-85. We zijn nog altijd geen profs hé (hoewel er natuurlijk degelijke foto's uit het toestel moeten komen)!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                        Canon EOS 7D
                        Canon EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM
                        Focuslengte: 59mm
                        Sluitertijd: 1/80
                        F6.3
                        ISO320




                        Het is de 6de foto die ik met de lens nam en het 4de panningshot.
                        Dit beloofd volgens mij veel goeds!


                        Edit: kijk vooral even naar het hoge resolutie beeld (5184x3456 pixels): http://users.telenet.be/Boelsphotogr...85mm%20006.JPG
                        Last edited by PsynceFiction; 24 februari 2010, 15:33.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                          en ik stuur u net een bericht om de mijn te kopen
                          Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

                          Comment


                          • #43
                            Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                            Oorspronkelijk geplaatst door blackdisque Bekijk bericht
                            en ik stuur u net een bericht om de mijn te kopen
                            Ik denk dat we niet dezelfde lens bedoelen hoor.
                            Jij hebt de 17-85 en ik heb de 15-85 aangekocht.
                            Toch bedankt voor je PM!

                            Comment


                            • #44
                              Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                              Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht

                              Dus dan is mijn volgende vraag: heeft deze lens een snelle focus?
                              Ja.....

                              Comment


                              • #45
                                Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                                En zo bleek. Bedankt Telekees!

                                Comment

                                Working...
                                X