Ik wil al een tijdje een aparte lens voor de sportfotografie (surfen, schaatsen, portret). Dus ik zat voornamelijk te zoeken rond de 70-200. Nu wilde ik in eerste instantie voor de canon 70-200 f/2.8L USM gaan (nonIS). Maar toen bij de camerawinkel wezen ze me ook op een sigma 120-300 f/2.8. Die hebben ze als occasion staan voor 1300 eu. Nu is mijn vraag, kan de sigma tippen aan de canon (of andersom). Heb ze allebei in de hand gehad en even wat foto's gemaakt. Scherpte zit volgens mij bij beide wel snor. Het voordeel is van de sigma dat ie tot 300mm gaat. En dan is de volgende vraag: zou 200mm ook genoeg zijn voor in een schaatshal/windsurfer (van portret weet ik al dat ie geschikt is ). Qua bereik zeg ik sigma, maar qua handeling zeg ik canon. Canon is geloof ik wel een tikkeltje sneller een flink stuk lichter (en kleiner). Het gaat dus nu vooral of ik aan die 200mm genoeg zou hebben voor mijn onderwerp. Mocht ik voor de 70-200 gaan dan komt er eventueel ook nog een 100-400 bij voor het 'echte' telewerk. Als er mensen zijn die één van de lenzen bezitten hoor ik graag hun mening.
Ik hoor het graag,
Groeten Andreas
Ik hoor het graag,
Groeten Andreas
Comment