Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera met gepaste lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Camera met gepaste lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Dus een nieuwe , bepaald niet zo laaggeprijsde lens met bescheiden specificaties is meteen ook een goede ?

    Plastic bajonet
    Geen USM

    Is gewoon een B-categorie consumentenlens...
    Sorry, Metalen vatting hoor en super snelle AF maar inderdaad geen USM.
    http://nl.canon.be/For_Home/Product_...6_IS/index.asp


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • #17
      Re: Camera met gepaste lens

      Kun je niet beter gewoon de 18-55 IS er bij nemen als je ook voor de 55-250 gaat? Dit zijn volgens de tests heel scherpe lenzen voor een erg lage prijs en ze hebben beiden IS, enkel niet erg lichtsterk.
      En dan kun je daarna een echt goede lichtsterke lens bijkopen ,17-55 2.8 of als ze die eens updaten een 24-70, of een nog lichtsterkere prime.
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #18
        Re: Camera met gepaste lens

        Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
        Kun je niet beter gewoon de 18-55 IS er bij nemen als je ook voor de 55-250 gaat? Dit zijn volgens de tests heel scherpe lenzen voor een erg lage prijs en ze hebben beiden IS, enkel niet erg lichtsterk.
        En dan kun je daarna een echt goede lichtsterke lens bijkopen ,17-55 2.8 of als ze die eens updaten een 24-70, of een nog lichtsterkere prime.
        Ik denk dat ik dit ook ga doen, eerst niet te duur beginnen dan met mijn 2 'goedkopere' lenzen beslissen welke richting ik in de fotografie wil uitgaan en dan pas meer geld spenderen aan oerdegelijke lenzen .
        Is dit niet het beste van al?

        Tom
        Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
        The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

        Comment


        • #19
          Re: Camera met gepaste lens

          Dit zal nogal raar overkomen maar ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen 4 lenzen, ik wil deze gebruiken voor op feestjes, gewoon overdag in huis, en buiten. Het is voor mij een standaardlens die ik wil gebruiken als beginnende fotograaf maar deze moet ook nog 'bruikbaar' zijn als ik beter wordt in fotografie.

          Deze zijn ze:

          1)Canon EF-S 17-85mm f4-5.6 IS USM
          2)Sigma DC 18-50mm f/2.8-4.5 OS HSM Canon
          3)Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP Canon
          4)Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS

          Zelf gaat mijn voorkeur naar 1) en 2), mijn keuze is gebaseerd op de snelle AF en hun beeldstabilisatie. De tamron heeft dit weeral niet en de lijkt me een groot minpunt?
          Of zou ik gewoon beter de goedkope 'Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS' kopen en later een betere standaardlens kopen, lijkt me economisch gezien niet zo slim .
          Alle hulp is ontzettend welkom, want ik wil uit mijn lijden verlost zijn zodat ik eindelijk mijn camera kan gaan kopen .

          Alvast bedankt,
          Tom
          Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
          The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

          Comment


          • #20
            Re: Camera met gepaste lens

            Ik heb zelf de Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS, niet niet in jouw rijtje staat, waarschijnlijk omwille van de prijs?
            De enige die volgens mij daarmee kan concurreren is de Tamron. Met die lens heb ik geen ervaring, maar die wordt algemeen aanbevolen aan mensen die zich de lichtsterke Canon die ik heb niet kunnen veroorloven.
            Wil je lichtsterkte, dan is (3) van jouw rijtje de beste. Er zijn mensen die beweren dat je op die afstand geen stabilizatie nodig hebt, maar het scheelt toch minimum "één stop" met mijn Canon.
            Wil je prijs/kwaliteit (en een lage prijs), dan denk ik (4). Wil je snelle(re?) focus, dan (1) en (2), omwille van de USM of HSM motor.
            Last edited by LesC; 23 oktober 2009, 13:55.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #21
              Re: Camera met gepaste lens

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ik heb zelf de Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS, niet niet in jouw rijtje staat, waarschijnlijk omwille van de prijs?
              De enige die volgens mij daarmee kan concurreren is de Tamron. Met die lens heb ik geen ervaring, maar die wordt algemeen aanbevolen aan mensen die zich de lichtsterke Canon die ik heb niet kunnen veroorloven.
              Wil je lichtsterkte, dan is (3) van jouw rijtje de beste. Er zijn mensen die beweren dat je op die afstand geen stabilizatie nodig hebt, maar het scheelt toch minimum "één stop" met mijn Canon.
              Wil je prijs/kwaliteit (en een lage prijs), dan denk ik (4). Wil je snelle(re?) focus, dan (1) en (2), omwille van de USM of HSM motor.
              Maar als ik de tamron zou kopen, ik mankeer dan wel IS maar is dat zo een groot gebrek met bv. de canon 18-55? En is de autofacus bij de tamron echt zoveel trager dan de sigma en canon 17-85? Ik ga geen sport of snelle dingen fotograferen dus ik denk dat ik toch wel flink voldoe als ik de Tamron als standaardlens koop?

              Tom
              Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
              The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

              Comment


              • #22
                Re: Camera met gepaste lens

                Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
                Maar als ik de tamron zou kopen, ik mankeer dan wel IS maar is dat zo een groot gebrek met bv. de canon 18-55? En is de autofacus bij de tamron echt zoveel trager dan de sigma en canon 17-85? Ik ga geen sport of snelle dingen fotograferen dus ik denk dat ik toch wel flink voldoe als ik de Tamron als standaardlens koop?

                Tom
                Klopt. Volgens mij --maar luister a.u.b. ook naar andere posters-- is van de vier lenzen die je noemt de Tamron de "beste" (altijd op basis van criteria die jij of "men" stelt), waarvan je --nogmaals volgens mij-- het langste plezier gaat hebben. Prijs/kwaliteit en dan die lichtsterkte... ik zou niet aarzelen.

                Ik ben begonnen met de kitlenzen (de 18-55 zonder IS en de 55-200). Ik heb ze nog, want je kunt er toch geen geld van maken, en de 18-55 gebruikt mijn vrouw nog af en toe op mijn oude 350D. Maar de 18-55 is vervangen door de genoemde EF-S 17-55 f/2.8 IS USM en de 55-200 door de 55-250 IS. Had ik beter meteen die betere en (in het geval van de lichtsterke breedhoek) duurdere gekocht? Ik denk het niet, want ongeveer één jaar na aanschaf van die originele kitlenzen ging ik met veel meer kennis van zaken terug naar de winkel, en wist ik precies wat ik nodig had.
                Leergeld heet zoiets, en ik denk -in mijn geval- zeker niet overdreven veel.
                Last edited by LesC; 23 oktober 2009, 19:27.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #23
                  Re: Camera met gepaste lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Klopt. Volgens mij --maar luister a.u.b. ook naar andere posters-- is van de vier lenzen die je noemt de Tamron de "beste" (altijd op basis van criteria die jij of "men" stelt), waarvan je --nogmaals volgens mij-- het langste plezier gaat hebben. Prijs/kwaliteit en dan die lichtsterkte... ik zou niet aarzelen.

                  Ik ben begonnen met de kitlenzen (de 18-55 zonder IS en de 55-200). Ik heb ze nog, want je kunt er toch geen geld van maken, en de 18-55 gebruikt mijn vrouw nog af en toe op mijn oude 350D. Maar de 18-55 is vervangen door de genoemde EF-S 17-55 f/2.8 IS USM en de 55-200 door de 55-250 IS. Had ik beter meteen die betere en (in het geval van de lichtsterke breedhoek) duurdere gekocht? Ik denk het niet, want ongeveer één jaar na aanschaf van die originele kitlenzen ging ik met veel meer kennis van zaken terug naar de winkel, en wist ik precies wat ik nodig had.
                  Leergeld heet zoiets, en ik denk -in mijn geval- zeker niet overdreven veel.
                  Bedankt, je hebt goede raad gegeven . Zijn er nog mensen die hun kennis willen delen?

                  Tom
                  Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
                  The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Camera met gepaste lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
                    Bedankt, je hebt goede raad gegeven . Zijn er nog mensen die hun kennis willen delen?

                    Tom
                    Ik denk dat LesC een goed punt heeft met z'n opmerking over leergeld.
                    We zien hier toch regelmatig types die voor 1000en € aan hardware willen kopen of al hebben gekocht en dan tot de ontdekking komen dat het niet zoveel rendement geeft voor de plaatjes die men voor ogen heeft.
                    Beter is een uitgekiend beginsetje voor relatief weinig geld om het omgaan met de parameters te leren en een idee te krijgen waar behoefte aan is, dat krijg je pas met wat ervaring.....
                    Zo'n setje hoeft later niet te verstoffen in de kast, is nog goed te verkopen of kan dienst doen op een 2e camera

                    Comment

                    Working...
                    X