Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raarste lenzen:

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raarste lenzen:

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
    Dat staat daar toch

Mss was die streep wat onduidelijk, maar het diafragma is een relatief getal met een breuk he, anders zou een groter f getal een groter diafragma betekenen.
    Ik heb het verkeerd gelezen

Ziet er wel heftig ding uit
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

De SNIPER, voor de militairen onder ons. Natuurlijk Russische makelij.

Een 300mm TAIR lens voorzien van trekker en kolf.

Hiermee wil niemand jouw zien rondlopen op het straat.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ph..._assembled.jpg

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
      https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Hehe, die laatste heb ik met de 40D erop geinstalleerd

Goed lensje trouwens voor 60 euro en zelfs nog bruikbaar met 2x ertussen als je wat kunt dichtstoppen! 16 bladig rond diafragma, multicoated, ...
        Het ziet er idd vervaarlijk uit, maar het geweer systeem in combinatie met een redelijk gewicht blijkt in de praktijk bijna even efficiënt als IS voor mij.

sorry voor de gsm-foto, ik had geen andere camera bij de hand..
        Last edited by oermens; 21 december 2009, 17:11.
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Hehe, staan er ergens voorbeeldfoto's van je online? ( met je geweerlens? )
          www.maximpiessen.com
          www.facebook.com/maximpiessenphotography
          Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

die snaipercombi ziet er echt supervet uit zeg!! lijkt me leuk om zo'n ding voor streetphotography te gebruiken.. dat MOET prachtige plaatjes opleveren..

Comment

Bedankt Ik heb een Hama afstandsbediening open gehaald om de trekker te kunnen gebruiken, dat werkt echt wel veel handiger dan gewoon met de afdrukknop voor deze combinatie.
              'k heb ze nog wel niet op straat 'durven' gebruiken, maar al een paar keer in de zoo en planckendael, 't geeft wel een wat vreemd gevoel op die manier beestjes schieten en je krijgt soms wel een rare blik

Ik heb de foto's nog niet op een goeie server staan, maar er staat wel al een album op facebook, normaal kan iedereen dat zo zien: Planckendael 14-12-09 (vanaf foto 14 zijn bijna alle foto's met de fotosnaiper)

(vreemde bokeh komt door de draad die er tussen zit)

Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

ziet er goed uit!

Comment

Deze lenzen hier misschien ...

De prijzen die voor deze oude lenzen betaald worden zijn krankzinnig
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

@oermens,

kan je die lens ook zonder het geweer kopen? Is die lens niet moeilijk in gebruik?
                    ( mooie fotootjes )
                    www.maximpiessen.com

Comment

Goh, dat denk ik wel, de mijne kwam toevallig van een fotobeurs, met bijna alles erbij, in een lederen tas.
                      Maar op ebay en dergelijke zijn die dingen nog wel te vinden, zoeken op TAIR 3, er zijn wel vrij veel verschillende versies van, de mijne is nog redelijk nieuw, er zit nog een origineel russisch verkoopsdocument van '93 bij in het boekje. De oudere versies zijn wsl niet allemaal gecoat, of minder goed.
                      Het is niet de makkelijkste lens om te gebruiken vind ik, behalve op het geweer, anders vind ik de draaiknop om scherp te stellen minder praktisch, zeker als je ergens op wilt steunen, dan zit die op de verkeerde plaats, maar voor de rest valt het wel mee, 't is uiteindelijk 'maar' een 300mm 4.5 en ondanks dat ze tamelijk groot is weeg ze nu ook weer niet overdreven veel, geen 1,5 kg denk ik.

Ahja, had uw vorige bericht mss verkeerd begrepen, foto's genomen met de lens, of foto's van mij met de lens? Maar dat laatste heeft nog niemand geriskeerd tot nu toe, ze lopen allemaal weg
                      En bedankt trouwens, ik vind ook wel dat ze nog goeie foto's trekt, 't is in ieder geval mijn beste 300mm, ze heeft enkel niet graag te fel (tegen)licht heb ik gemerkt, dan gaat het contrast naar beneden.

@ Sugar, sommige van die lenzen hebben ook wel ongelooflijke waarden, zeker die eerste 28mm lenzen:" Aerical resolving power 700 lines/mm (6mm circle)" ligt dat meestal niet tussen 30 en 60 ofzo? Maar je kunt er precies niet mee scherpstellen, slechts 1 focusafstand, of zie ik dat verkeerd, dat heeft dan toch héél specifieke doeleinden wsl.
                      Last edited by oermens; 22 december 2009, 11:43.

Comment

Ik bedoelde idd foto's genomen met de lens Bedankt voor de uitleg.
                        www.maximpiessen.com

Comment

Working...
                        X