Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raarste lenzen:

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raarste lenzen:

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
    Een lichtgewicht tele objectief!!
    Gewicht (g) 15
    Waarschijnlijk een schrijffout, dat moet 15 Gg zijn.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Wat een spelfouten allemaal 't is de 200-500 (ipv550) en moet 't geen Kg zijn?
      1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
        Wat een spelfouten allemaal 't is de 200-500 (ipv550) en moet 't geen Kg zijn?
        Yep, giga-gram zou iets teveel zijn.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

http://www.pbase.com/cameras/nikon Hier vind je, onderaan de lijst, voor Nikon nog een heleboel zeldzame lenzen terug inclusief foto's
          Nikon

Comment

leitz telyt-s 1:6.3/800mm.. zag er onlangs eentje staan, compleet met koffer, voor een 'zacht' prijsje..

lens wordt in 5 delen uit elkaar gehaald voor transport en met bijbehorende metalen koffer vervoerd, en dit objectief heeft 2 verschillende statiefaansluitingen om de nodige standvastigheid te verlenen. gewicht: 6860 gram..

Comment

Je bent me voor, dju

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht

Er hoort blijkbaar een statief met zitje bij ... zoek het fototoestel even

Comment

de bigmama stond er dus blijkbaar al op.
                  Dit is de sigma 200-500 f2.8

dat canon lensje is blijkbaar niet iets dat je even in je rugzak meeneemt. Ik zie er ook het nut niet van in tenzij je hem omhoog richt. verplaatsbaar lijkt het mij niet te zijn
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Als het een scherp ding is kun je er het ISS eens mee proberen op de gevoelige plaats vast te leggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                      Er hoort blijkbaar een statief met zitje bij ... zoek het fototoestel even
                      http://willwm.files.wordpress.com/20...pg?w=454&h=352
                      volgens mij is dit ´lensje´ toendertijd ontworpen voor de CIA en andere veiligheidsdiensten voor observaties etc, al kan ik er naast zitten..

wel een mooie bak van een lens zeg!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                        Je bent me voor, dju
                        en die gast op de foto schoot nog uit de hand ook!! wordt naar de sportschool gaan vrees ik..

Comment

Ik kwam toevallig nog een vrij spectaculaire lens tegen: Zoomatar 1:1.3 / 180 mm

Ze zullen wel 'niet erg goedkoop' zijn tegenwoordig, er werden volgens die site minder dan 50 stuks van gemaakt en de prijs was in 1970 $2668...
                          edit: op ebay staat er ergens een voor 12000 euro ofzo

Er was blijkbaar zelfs nog een 240mm f/1.2
                          Maar daar vind ik helemaal niks over terug.

Ook deze kwam ik nog tegen, een Leitz 75mm f1/0,85 op een leica M3, dat is zowat het lichtsterkste dat ik al gezien heb, zal een redelijk beperkte dof hebben, en ze focust blijkbaar maar tussen 0,8 en 1m, voor heel specifieke doeleinden
                          Last edited by oermens; 20 december 2009, 13:31.
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Verkeerd gelezen

Mijn excuses naar oermens
                            Last edited by Nick-; 21 december 2009, 15:59.
                            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                            500px

Comment

Dat staat daar toch

Mss was die streep wat onduidelijk, maar het diafragma is een relatief getal met een breuk he, anders zou een groter f getal een groter diafragma betekenen.
                              Last edited by oermens; 21 december 2009, 15:37.
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                                Iets voor de macro fotografen: Frazier lens . wahaha

http://en.wikipedia.org/wiki/Frazier_lens
                                Zou zoiets al bestaan voor gewone fotografie? ... dan zijn alle problemen toch opgelost
                                met de flinterdunne DOF bij macro.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
                                https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Working...
                                X