Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon groothoeklens aankoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon groothoeklens aankoop?

Zie PM.
    In het kort en voor iedereen: zelf geen last gehad van stof of IS problemen totnogtoe, en mijn objectief is nu anderhalf jaar oud. De 17-55 f/2,8 IS is mijn lens bij uitstek!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Zie PM.
      In het kort en voor iedereen: zelf geen last gehad van stof of IS problemen totnogtoe, en mijn objectief is nu anderhalf jaar oud. De 17-55 f/2,8 IS is mijn lens bij uitstek!
      Bij mij idem dito. Ik gebruik de lens al een jaar of 2. Nog nooit last gehad met de IS of
      van stof. En bij mij staat ze er altijd op.

Comment

Ik vraag me soms af waarom iedereen lensen wil hebben met IS...
        Dat ligt er gewoon aan als je vanuit de hand fotografeert met hogere F getallen en lagere sluiterstanden.
        Als je een lens gaat kopen voor landschappen waar je max tot F11 gaat en naargelang het tijdstip van de dag,Licht of donker,statief of geen dat is allemaal verschillend.
        Als ik wist dat ik steeds gewoon overdag zou fotos maken dan zou ik het overwegen.
        Maar aub geen IS op een statief want dat heeft geen nut..Dus dan kan je al uitsparen in prijs.
        Dus mij optie is 17-40 L4 in tweedehands of te wel een Canon 10-22 tweedehands.
        Als je vanuit de hand wil dan kan je inderdaad ook voor deze gaan of te wel die Tokina alternatieven.
        Maar canon lensen zijn nog steeds volgens mijn mening met lagere f getallen op hun breedst beter in de randen...Ieder zijn gedacht en ik hoop dat ik niemand tegen zijn woorden aanloop hier..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik heb die EF-S 17-55 f/2.8 IS ietsje van een maand in bruikleen gehad.
          Er zat inderdaad nogal wat (veel) stof binnenin het objectief.
          Maar..... op de foto's was daar helemaal niks van te zien, echt waar.
          Of de IS werkte of niet kan ik niet zeggen want ik heb enkel buiten bij goed licht foto's genomen.
          Stof of niet IS of niet, mocht ik nog ooit een objectief kopen voor mijn 40D is het 101% zeker deze.
          Het is werkelijk een super handig en enorm scherp objectief.
          Wie niet tevreden is van dit objectief moet maar soep gaan eten.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
            Dag Les. Misschien een beetje off-topic, maar ook ik had mij bijna een Canon 17-55 2.8 aangeschaft...ware het niet dat ik net toen (nog maar eens) op een minpunt van die lens stootte (althans zo wordt geschreven) , nl. het stofvreten.
            Daarom vraag ik het liever eens aan iemand die er mee werkt: wat is daar nu eigenlijk van aan ,van dat stofzuigergedoe?
            zeer raar dat je geen 17-55 2.8 wil kopen omwille van zijn stofzuigereigenschappen, terwijl je DE ultieme stofzuiger lens hebt, de 100-400
            in combinatie met de 500D voelde ik met de 100-400 zelfs de wind op mn gezicht (door de body heen!) als ik uitzoomde... maar last van stof heb ik nog nooit gehad
            5DmkIII en wat glas

Comment

Dank aan allen voor jullie input (Red Falcon, Schoonspikke, Doudeke , Mathias) en natuurlijk ook Les ; ik heb uw PM met veel aandacht gelezen.
              Als ik de foto van Les bekijk : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...te-290378.html die met die 17-55 getrokken is en ook deze van Black Bandit : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...os-162501.html , wel dan ben ik meteen gewonnen voor die 17-55, al denk ik dat ik foto's als deze van Les en Black Bandit , ook had kunnen nemen met mijn 17-40. T.t.z. , die lens had het misschien wel aangekund, ik daarentegen .
              Al het stof der aarde zal mij er echter niet kunnen van weerhouden om deze lens aan mijn arsenaal toe te voegen , ondanks ik al een 17-40 heb.Die gebruik ik dan nog wel als ik de woestijn intrek.
              Nee, alle gekheid op een stockytje (cfr.nick) , de 17-55 komt er voor mij vooral voor 'winterfoto's' (binnen) tijdens partys en andere gelegenheden (jubileum, verjaardagsfuiven ed), waar ik vaak toch wat licht tekort kom. Ik moet wel zeggen dat wanneer ik de foto's die met flash getrokken zijn , achteraf lichtjes bewerk met Digital Professional, deze foto's gerust mogen gezien worden.Natuurlijk, wanneer de mensen de flits zien, weten ze dat ze meteen op de gevoelige plaat liggen...
              Nu nog eens goed uitzoeken waar ik die best kan bestellen. In Engeland schijnt men ook een koop te kunnen doen, maar 'k zou bij God niet weten waar...en de prijs in de US (kan ik vandaar laten meebrengen) verschilt maar met 75 euro meer met de prijs van bij langoor...maar of ik in geval van aankoop in de US , dan over International Warranty zal beschikken ,da's zeer de vraag en da's toch ook belangrijk.
              Ook hiernaangaand , blijft alle nuttige info meer dan welkom.
              Prettig week-end allemaal
              Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

Comment

Working...
              X