Een paar maandjes geleden ben ik begonnen met spiegelreflexfotografie. Omdat ik niet helemaal onderaan de ladder wou beginnen en ook niet meteen een prosumer wou aanschaffen, heb ik een D90 met 18-105 kit gekocht. Een mooie prijs/kwaliteit verhouding, maar al snel wilde ik een betere lens. Sindsdien staat er een Nikkor 50mm 1.8 bijna standaard op m'n camera. Eentje om verliefd op te worden, jullie weten waarom..
Omdat de 50 mm niet in alle situaties een ideale lens is (geen zoom/te eng bereik), ben ik dus op zoek naar een aanvullende lens. Liefst een lichtsterke zoomlens waarbij ik portretten kan schieten met een behoorlijke achtergrond. Dé onbestaande allround-lens.Ik weet dat de woorden "lichtsterk" en "zoomlens" een duurder plaatje opleveren, daarom ben ik wel bereid om iets dieper in de buidel te tasten.
Alvast bedankt,
Kristof
Omdat de 50 mm niet in alle situaties een ideale lens is (geen zoom/te eng bereik), ben ik dus op zoek naar een aanvullende lens. Liefst een lichtsterke zoomlens waarbij ik portretten kan schieten met een behoorlijke achtergrond. Dé onbestaande allround-lens.Ik weet dat de woorden "lichtsterk" en "zoomlens" een duurder plaatje opleveren, daarom ben ik wel bereid om iets dieper in de buidel te tasten.
Alvast bedankt,
Kristof
Comment