Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief te kiezen??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk objectief te kiezen??

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Ik heb momenteel 10 Canon lenzen en één Sigma, en ik weet zeker dat er niet één third partylens is die m'n originele zal overtreffen zowel niet optisch of qua bouw , als je ze al kan vinden in dit soort. ik spreek dan over lenzen in dit slag : 24F1.4L - 35F1.4L - 85F1.2L - 132F2L - 300F2.8L - 500F4L enz... noem me eens een third partylens die deze laatstgenoemde lenzen zal overtreffen
    mwoah.... mijn Sigma 50mm doet toch weinig onder voor de Canon varianten.... Maar je hebt in grote lijnen wel gelijk en mocht Canon een 50mm bouwen die qua prijs en kwaliteit mee kon met de Sigma, dan zou ik ook zeker de Canon variant hebben gekocht....
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Ik heb momenteel 10 Canon lenzen en één Sigma, en ik weet zeker dat er niet één third partylens is die m'n originele zal overtreffen zowel niet optisch of qua bouw , als je ze al kan vinden in dit soort. ik spreek dan over lenzen in dit slag : 24F1.4L - 35F1.4L - 85F1.2L - 132F2L - 300F2.8L - 500F4L enz... noem me eens een third partylens die deze laatstgenoemde lenzen zal overtreffen
      Er zijn vrijwel geen 3th partyproducten in deze categorie, dus zijn de Canon's de beste...
      Tja , zo lust ik er nog wel een paar.

U beseft hopelijk dat dit niet zo'n heel sterk argument is.

Misschien heeft uw water wel gelijk , maar u moet met betere/andere argumenten komen om de stelling: op Canon moet Canon, dat is gewoon beter, te bewijzen.

Voor mij is het een soort kramp, in de trant van Eigen Volk Eerst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Er zijn vrijwel geen 3th partyproducten in deze categorie, dus zijn de Canon's de beste...
        Tja , zo lust ik er nog wel een paar.

U beseft hopelijk dat dit niet zo'n heel sterk argument is.

Misschien heeft uw water wel gelijk , maar u moet met betere/andere argumenten komen om de stelling: op Canon moet Canon, dat is gewoon beter, te bewijzen.

Voor mij is het een soort kramp, in de trant van Eigen Volk Eerst
        Inderdaad.

Sigma 150mm macro.
        Sigma 12-24 (FX)
        Sigma 50-500

Zomaar even 3 voorbeelden.
        Geef daar eens merkeigen varianten voor.

Ieder heeft zijn eigen toppers, en als je simpelweg je eigen merk op je toestel wilt om de naam dan doe je jezelf soms toch wel te kort.

Het is ook vaak de vraag, wat wil je ermee.
        Een "kiekjes schieter" is alleen maar een hoop geld kwijt met bijv een 132F2L
        En een 55-200 of 70-300 zal veel meer voldoening geven voor deze catogorie, ondanks dat de qualiteit totaal niet te vergelijken is.
        En dat voor een fractie van de prijs.

Greets rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Je hebt volledig gelijk, maar met wat dat kost kopen de meeste stervelingen een auto

Ik heb ook maar 1 Sigma (de 30mm f:1.4) omdat ik aan een 24 f:1.4 L zoveel geld niet kan/wil geven

Merk wel dat Canon bv een aantal tele L-lenzen heeft (voor een prijs die veel mensen al voor een fiets betalen ) die niet zo gek veel duurder zijn dan de 3th parties en duidelijk beter (70-200 f:4, 200 f:2.8, 300 f:4, 400 f:5.6, 100-400, ...)

Het is op de duur niet altijd goedkoper om een 3th party te kopen (zeker niet nieuw)

Heb je ook al gemerkt dat Sigma's en Tokina's veel meer door Nikonians gebruikt worden

Terecht soms, bv de Tokina 11-16 f:2.8 wordt beter beoordeeld dan de UWA's van Canon en Nikon

Comment

Wist niet dat mijn vraag hier zo een polemiek over objectieven zou teweegbrengen!!☺☺☺
            In alle geval dank aan iedereen die hier zijn steentje heeft bijgedragen.
            Het is uiteindelijk de Tamron 28-300 mm van bij Konijnenberg.be in Turnhout geworden. Ik heb het objectief zelf uitgetest en ben verbaasd wat de kwaliteit van de foto's betreft die ik daarna op de laptop heb bekeken, echt goed!!
            Ik heb een kennis die me liet weten dat hij reeds enkele maanden dergelijk objectief gebruikt en me de foto's daarvan liet zien, ook deze waren van een zéér goede kwaliteit (18x24 en 10x15 genomen met opening 5.6 en 200mm).
            Trouwens men kan ook foto's bekijken die met dergelijk objectief zijn genomen op de site Pixel-Peeper.
            Ik zou durven zeggen, echt een aanrader, als zullen er hier wel personen zijn die het objectief de grond zullen inboren.

mvgroeten,
            2Lion

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
              Inderdaad.

KNIP

Greets rich
              Een genuanceerd verhaal, zo mag ik het graag zien......

Comment

Working...
              X