Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

Je zou die verkoper dankbaar moeten zijn nu kan je een jaartje alles wat mogelijk isfotograferen en na een jaar al je exif gegevens raadplegen om een besluit te trekken wat je behoeften zijn . mijn inzien heb je geen €100 te veel betaald maar €200 euro gewonnen , Deze lens gebruik je binnen 5 jaar nog ,als je een uitstapje met de kinderen maakt , de kitlensjes die je aanhaalt 18-55 55-200 zouden een hoop gesleur met zich meebrengen ( en steeds maar wisselen is ook niet bevorderlijk voor stofophoping )
    Zoals eerder aangehaald , bekijk een foto niet te technisch ,wat hier op het forum wel gebeurd , maar bekijk hem met je buikgevoel .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
      de kitlensjes die je aanhaalt 18-55 55-200 zouden een hoop gesleur met zich meebrengen ( en steeds maar wisselen is ook niet bevorderlijk voor stofophoping )
      Duidelijk nog geen L lens in je handen gehad, tusen de 0.5 en 1.5 kg glas, en stevig gebouwd, stof komt ook niet louter van het wisselen hoor, trouwens stof verwijdert zich vrij gemakkelijk. Mijn 400D had meer last van stof dan mijn 50D.
      Voor de zoveelste keer, het voordeel van een DSLR is dat je lenzen KAN wisselen, gebruik dat voordeel.

Comment

maak je geen zorgen en geniet van je aankoop... Je gaat veel plezier beleven van je camera EN je lens.

Als je later tot het besef komt dat die lens je toch niet zo goed ligt, kan je dan ander materiaal kopen... Zo doet iedereen dat hoor...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door San81 Bekijk bericht
          Onthou er verder ook wel van dat die verkoper toch niet echt gelijk had toen hij zei dat de kwaliteit van deze véééél beter was dan van die twee andere... Zal dat toch onthouden voor de toekomst en liever eerst s checken voor ik koop...

Nogmaals bedankt!

Je bent helemaal niet in het zak gezet. De uitleg die hij heeft gegeven, is eerder licht foutief. Maar je hebt geen foute raad gekregen, enkel een foute redenering.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
            Je bent helemaal niet in het zak gezet. De uitleg die hij heeft gegeven, is eerder licht foutief. Maar je hebt geen foute raad gekregen, enkel een foute redenering.
            Je spreekt een beetje in raadsels voor mij, maar goed, ik denk dat ik ondertussen wel duidelijk gemaakt heb dat ik er echt niet al te zwaar aan til (en tevreden ben!!), maar dat ik me gewoon iets afvroeg... Ik schreef dat 'hij toch niet helemaal gelijk had', min of meer hetzelfde als wat jij schrijft, nee? If not, heeft een leek als ik net ietsje meer uitleg nodig, vrees ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
              Ik heb met die lenzen zelf geen gebruikservaring maar denk toch niet dat je een slechte koop gedaan hebt.
              Het objectief dat je gekocht hebt is wat men wel eens noemt een reislens, een beetje allround en toch nog licht en compact in de bagage.
              Als je op een gegeven moment beslist dat een bepaalde tak van de fotografie echt jou ding is dan ga je toch veel specifiekere lenzen willen gebruiken en zou een 18-55 of 55-250 die niet lichtsterk zijn ook vervangen worden. Op dat moment kan je die reislens best houden voor, juist op reis.
              Ziezo, dit is een waardevol antwoord...
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka
                de kitlensjes die je aanhaalt 18-55 55-200 zouden een hoop gesleur met zich meebrengen ( en steeds maar wisselen is ook niet bevorderlijk voor stofophoping )
                Duidelijk nog geen L lens in je handen gehad, tusen de 0.5 en 1.5 kg glas, en stevig gebouwd, stof komt ook niet louter van het wisselen hoor, trouwens stof verwijdert zich vrij gemakkelijk. Mijn 400D had meer last van stof dan mijn 50D.
                Voor de zoveelste keer, het voordeel van een DSLR is dat je lenzen KAN wisselen, gebruik dat voordeel.
                Weet niet waar ik L glas aanhaal maar dit ter zijde , wou daarmee duidelijk maken dat een beginner al zijn handen vol heeft met 1 lens ,eens je vorderd koop je mijn inzien ook de 18-55 en 55-200 niet maar kies je voor kwaliteits glas , en zit je met twee "speelgoedlenskes " terwijl een 18-200 mm een reislens is .
                Het door jou aangehaalde voordeel onderschrijf ik ,maar als beginner heb je al zoveel aan je hoofd ,vandaar ,HOU HET SIMPEL .

Comment

Nee inderdaad nog geen L lens in mijn handen gehad
                  Werk met nikon ......
                  Weet niet waar ik L glas aanhaal maar dit ter zijde , wou daarmee duidelijk maken dat een beginner al zijn handen vol heeft met 1 lens ,eens je vorderd koop je mijn inzien ook de 18-55 en 55-200 niet maar kies je voor kwaliteits glas , en zit je met twee "speelgoedlenskes " terwijl een 18-200 mm een reislens is .
                  Het door jou aangehaalde voordeel onderschrijf ik ,maar als beginner heb je al zoveel aan je hoofd ,vandaar ,HOU HET SIMPEL .
                  Eens je vorderT (maar je bent misschien een beginneling schrijver). De 18-55
                  Is en de 55-250 Is die je hier afbreekt zijn toevallig best goeie lenzen, die meer scherpte en kwaliteit bieden dan de 18-200, met andere woorden zeker geen
                  "speelgoedlenskes "
                  Dat je je als Nikon kenner in een Canon discussie wil mengen mag zonder probeleem, als je weet waarover je schrijft.
                  Mijn verwijzing naar L glas is je dus totaal onbekend, niet terzijde maar pertinent OT, en dan nog beweren dat 1 lens beter is voor 1 beginner is simplisme zoals alleen Koot en Bie dat kunnen brengen.

Comment

en dan nog beweren dat 1 lens beter is voor 1 beginner is simplisme zoals alleen Koot en Bie dat kunnen brengen.[/QUOTE]

Jazeker Micka je kan ook zoals veel van deze gasten, die preken over de 18-55 en 55-200 of 250
                    En als je ze tegenkomt lopen zemet een tweede body op de schouder. Nice
                    Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                    Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

Working...
                    X