Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

    Oh het verschil tussen de 18-200 van canon en de 2 kitlenzen zal zeker niet groot zijn. En zal jij waarschijnlijk ook niet zien op je pc.

    Een tamron 17-50 f2.8 of canon variant en een 70-200 f4 of f2.8 is een ander verhaal:

    Kan je geen van deze aankopen zou ik het bij de 18-200 houden. Het gebruiksgemak is te hoog (zeker voor een beginner) pas als je de grenzen van je lens hebt ontdekt kan je die verranderen in andere lenzen. Of het zij dat je bv macrofoto's wilt nemen dan koop je natuurlijk een macrolens voor erbij.

    Groeten
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #17
      Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

      Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
      Volgens mij léés je veel te veel en maak je té weinig foto's !
      Volgens mij ben je aan het over-reageren. en geen klein beetje, 10.000 den foto's, en zoveel accenten en uitroeptekens en HOOOFDLETTERS ?

      Aan de TS, de combo met de twee lenzen was net iets beter geweest, maar je hebt nu al een goeie vakantielens, leer je toestel kennen en kijk dan wat het vervolg is. Ben nu zelf drie jaar met DSLR bezig, en ja, dat groeit, met pijn en plezier.

      Comment


      • #18
        Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

        Oorspronkelijk geplaatst door Miss MX Bekijk bericht
        Ik ben voor de 18-200 gegaan omdat ik snel van zoombereik moet kunnen wisselen en dit niet evident is als je steeds van lens moet zitten wisselen
        Beste Lies, dan heb je de verkeerde camera gekocht. Een DSLR dient om lenzen te wisselen.

        Comment


        • #19
          Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

          Mss was die 18-200 gewoon in de aanbieding bij die winkel en dat ze hem daarom hebben aangeraden? Ik heb het niet nagekeken, maar als je in de winkel die lens los koopt kost ze volgens mij heel wat meer dan 100 euro boven op de prijs van die 2 andere, niet?

          Amuseer je idd eerst met die lens en koop later de focuslengte bij die je mist/niet goed genoeg vindt
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #20
            Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
            Oh het verschil tussen de 18-200 van canon en de 2 kitlenzen zal zeker niet groot zijn. En zal jij waarschijnlijk ook niet zien op je pc.

            Een tamron 17-50 f2.8 of canon variant en een 70-200 f4 of f2.8 is een ander verhaal:
            Het verschil met die laatste twee lenzen zie je evenmin, je moet er nog altijd mee kunnen omgaan. De TS kan beter verder gaan met wat hij nu heeft, de rest volgt toch.

            Comment


            • #21
              Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Beste Lies, dan heb je de verkeerde camera gekocht. Een DSLR dient om lenzen te wisselen.
              Een Nikon D80 is volgens mij nog altijd een spiegelreflex camera hoor
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

              Comment


              • #22
                Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

                Een vriendin van mij heeft onlangs een 450D gekocht in combinatie met de 18-200. Ik heb met die lens ook eens een paar testfotokes gemaakt, en ik was positief verast. De plaatjes die ik met deze lens schoot waren best scherp. Dus ik vermoed dat de 18-55 niet substantieel beter gaat presteren. Gewoon leren, experimenteren en op de eerste plaats genieten met wat je nu hebt is volgens mij de boodschap. Zoals anderen reeds hebben vermeld, de rest volgt later wel.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #23
                  Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Beste Lies, dan heb je de verkeerde camera gekocht. Een DSLR dient om lenzen te wisselen.
                  Ha, en ik die dacht dat zo'n ding diende om foto's te maken?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Miss MX Bekijk bericht
                    Een Nikon D80 is volgens mij nog altijd een spiegelreflex camera hoor
                    Waar beweert Zappa van niet dan ?


                    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Ik zou je het idee van de UV filter sowieso afraden. Je fotokwaliteit wordt er zeker nooit beter op en meestal alleen maar slechter. Gebruik gewoon altijd je zonnekap (dus óók als je binnen bent, of buiten in het donker, enz.) dat geeft normaal bescherming genoeg voor je frontglas. (en ik weet nu al dat er genoeg mensen hier niet mee eens zullen zijn )
                    Ik ben het zoieso eens met je.
                    Als je langs de baan motorcross fotografeert en je t verschil niet meer kan zien tussen je toestel en de grond dan zouik het filtertje even gebruiken.
                    Voor al het normale werk is een zonnekap en voldoende verstand meer dan genoeg.
                    Het "UV filteren" is tegenwoordig niet meer nodig en dient het filter alleen ter bescherming wat nogal eens voor mindere beeldkwaliteit zorgt.

                    Nu over je objectief.
                    Je hebt nu de ideale reis / wandel objectief.
                    van groothoek tot tele.
                    Ga daar lekker mee verder zoals je al doet.
                    Over een tijdje kom je er vanzelf achter in welk gebied je dit objectief het meeste gebruikt.
                    laat zeggen dat je voornamelijk in het tele bereik zit, dan kan je altijd eens uitkijken naar een objectief boven de 200mm
                    Of 1tje tot 200mm maar met een groter ( of vast ) diafragma, ( 70-200 f4 of f2.8 )

                    Misschien kom je er wel achter dat een prime helemaal jouw ding is.

                    Of je kunt niet dichtbij genoeg, dan moet je weer naar macro kijken.

                    Krijg je er niet genoeg op?, welkom in de wondere wereld van groothoek ( 10-22mm bijv)

                    Maw je 18-200 is een ideal objectief om alles te verkennen en om met 1 lens op uitstap niet te vol bepakt te zijn.

                    Btw die verkoper snapt het stof principe niet helemaal.
                    Een 18-200 is een stofzuiger met zijn in elkaar schuivende delen. ( zoals zoveel objectieven hoor )
                    Dus de opvatting van als je geen lenzen wisselt heb je geen last van stof trekt op niks.

                    En nu weer naar buiten fototjes maken .

                    Greetz rich
                    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

                      Die 18-200 is een goede starters- en snapshotlens. Ik heb ze nu bijna een jaartje en blijf ze super vinden. Alles zit in een compact rugzakje, vergeleken met mijn vorige slr, de drie lenzen in een te kleine draagtas... het toppunt was dan nog, als het effe snel moest gaan zat er steeds de verkeerde lens op
                      Rudy,

                      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

                        Net terug van een weekje Normandië. Met een DSLR met 18-200. Verdomd weinig plaats nodig, van breedhoek naar tele en terug in no time. "Klein" tasje gekocht waar de boel net in past, en dus huppeldepup over de soms steile paden. Eén puntje bij de vorige opmerkingen: er was wat wind, en daarmee toch blij met een UV op de lens. Zelfs door mijn bril kon ik regelmatig niet goed meer kijken omdat "het schuim van de golven" er een zoutwaterfilm op deponeerde. En dan plaats ik hier toch liever zo'n UV-tje.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

                          De eeuwige discussie... Ik ben van mening dat 95% van de kijkers het verschil tussen een foto genomen met een superzoom en één genomen met een "gewone zoom" of telezoom niet zien.

                          Het is héél gemakkelijk om slechts 1 lens te hebben die alles kan, zeker als beginner. Je trekt dan meer foto's en da's toch waar het om gaat?

                          Je kan er hoe dan ook niet omheen dat de foto's met beperkte zooms of primes minder vervorming, meer contrast enz hebben, maar dat is belangrijker op dit forum dan in de echte wereld, waar niet forummers je foto's beoordelen op de compositie en sfeer, en niet op de aanwezigheid van vignettering, rand-onscherpte of chromatische abberaties in het purper.

                          Ik denk wel dat je sneller beter leert fotograferen als je met verschillende lenzen kan werken en tegen hun beperkingen aanloopt en hun superieure eigenschappen kan proeven. Ik heb het idee dat een superzoom je misschien wat "lui" maakt?

                          FYI: ik heb 2 aansluitende nikon kitlenzen en een prime, maar overweeg me ooit wel een 18-200 aan te kopen voor het gemak op speciale momenten (o.a. op reis).

                          Geen zorgen maken, vorm je mening op basis van je foto's, resultaten en je plezier met de lens, niet op die van de lens-theoretici :=)

                          grtn

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                            De eeuwige discussie... Ik ben van mening dat 95% van de kijkers het verschil tussen een foto genomen met een superzoom en één genomen met een "gewone zoom" of telezoom niet zien.

                            grtn
                            Deels mee eens,
                            Onder normale ( lees goede omstandigheden ) zul je weinig verschil zien als je op t zelfde moment een foto schiet.

                            Het is juist buiten deze omstandigheden waar je het nut gaat zien van een groot diafragma en/of minder zoom.
                            Daar waar veelal minder zoom gelijk is aan beter lensqualiteit.

                            Het kan voorkomen dat je een foto met de ene wel kan maken daar waar het met de andere nooit zal lukken.

                            MAAR:
                            Het beste objectief zit op je toestel.
                            Daar kun je namelijk mee fotograferen.
                            Die vanin de winkel niet

                            Greetz rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

                              Thx allemaal voor jullie reacties, meningen en adviezen! Is echt wel nuttig om te lezen. (Hoewel ik dus blijkbaar erg moet oppassen dat ik niet té véél lees )

                              Ben best wel tevreden met m'n lens, hoor. Is idd 'makkelijk' en handig... De rest volgt later wel.
                              Zal verder zorgen dat ik mijn UV-filter bij heb voor 'extreme' omstandigheden, maar hem verder niet te veel gebruiken (dat is toch het advies dat ik distileer uit jullie gezamelijke commentaren... )

                              Onthou er verder ook wel van dat die verkoper toch niet echt gelijk had toen hij zei dat de kwaliteit van deze véééél beter was dan van die twee andere... Zal dat toch onthouden voor de toekomst en liever eerst s checken voor ik koop...

                              Nogmaals bedankt!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mij laten ompraten (en nu 'foute' lens?)

                                @Rich: Mijn gedachte ging meer uit naar het gedacht digitaal compact ipv op die manier lenzen wisselen.

                                Over die filters: Zelfde als wat ik denk over je lens. Eens je weet welke richting je uitgaat ga je ook weten of je een filter nodig hebt.
                                Als motorcross fotografe werk ik altijd met filter (stof) en of ik hierbij kwaliteitsverschil heb geen idee eigenlijk...

                                Groetjes
                                Lies
                                Racing Pics
                                Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                                Comment

                                Working...
                                X