Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF-S 55-250mm Of Tamron 18-200mm

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Ik heb een bruin vermoeden, dat iemand die opziet tegen lenswisselen geen 2 camera's mee wil slepen....
    Als je met de ultrawide de canyon aan het "trekken" bent en er komt net een lammergier over dan vloek je wel dat je om licht te stappen de 2e body hebt thuisgelaten
    Voor je 400mm erop zit is de vogel gevlogen
    In zulk een situatie zou een superzoom ook helemaal niet voldoen

Voor de prijs van één consumerlens voor een DSLR koop je een goede compact en waarschijnlijk al een redelijke bridge, met beide zijn in de meest voorkomende omstandigheden zeer goede fotos te maken
    Last edited by palombian; 25 september 2009, 10:33. Reden: tele

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Borias Bekijk bericht
      dankje

ik ga dan denk toch maar voor de 18-135 ..
      Borias,
      Mocht je de 18-135 kopen, dan hoor ik/we graag wat je ervan vind en liefst met een paar voorbeeldfoto's als het kan.
      Volgens mij kan het niet anders dan dat deze beter zal zijn dan de 18-200.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007 Bekijk bericht
        Beste Borias,

Euh, waar gaat dat naartoe?
        De bal wordt hier compleet fout gespeeld!

3) Ik zie echt niet in hoe een 18-135 jouw twee lenzen zou kunnen vervangen

Lezen , vriend.
        Hij heeft al een 18-55 plus een 70-300, maar vindt dattie te snel naar de 70-300 moet wisselen.
        Ergo wordt er een langer standaardlens gesuggereerd.

Euh, waarom daarover zeuren?
        De bal wordt hier loepzuiver aangespeeld....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Als je met de ultrawide de canyon aan het "trekken" bent en er komt net een lammergier over dan vloek je wel dat je om licht te stappen de 2e body hebt thuisgelaten
          Voor je 400mm erop zit is de vogel gevlogen
          In zulk een situatie zou een superzoom ook helemaal niet voldoen
          Ik spreek je hierin niet tegen, maar de meeste beginners, en ook heel veel niet-beginners (incluis mijzelf) gaan toch echt niet met 2 body's slepen, dat is geen lolletje meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Borias,
            Mocht je de 18-135 kopen, dan hoor ik/we graag wat je ervan vind en liefst met een paar voorbeeldfoto's als het kan.
            Volgens mij kan het niet anders dan dat deze beter zal zijn dan de 18-200.
            Dat zal ik zeker doen
            wil hem misschien binnenkort aanschaffen..
            ( tot nu toe heb ik alleen nog positieve verhalen erover gehoord.)

trouwens over de 2e body.. ik heb er is over nagedacht volgend jaar wil ik waarschijnlijk toch een nieuwe body erbij gaan kopen.. dan hou ik mijn 400D gewoon ernaast.. en dan kan ik die altijd gebruiken met een standaard telezoom lens erop
            Canon EOS 400D - 18-55 - 70-300

Comment

Dat lijkt me een goed idee, maar ik zie niet volledig het nut om dan een 18-135 bij te kopen, is het dan toch niet praktischer om nu een echte superzoom te kopen (à la 18-2xx), dan kun je die later met de 400D als vakantiecombinatie houden, of anders een betere 2.8 standaardlens?
              Alle, het is uiteraard je eigen keuze
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Dat zal ik zeker doen
                wil hem misschien binnenkort aanschaffen..
                ( tot nu toe heb ik alleen nog positieve verhalen erover gehoord.)
                Met Google vind ik geen enkele serieuze review, positief noch negatief.

Ik heb hem alleen genoemd wegens het misschien voor jou interessante bereik.
                Even afwachten dus........

Comment

Wel, het idee van een DSLR met standaard zoom in combinatie met een Bridge met superzoom (voor het telebereik) is nog niet zo slecht.
                  Ikzelf heb meestal zulk een set mee en als je weinig of geen tijd hebt om lenzen te wisselen, heeft dit al meermaals zijn nut bewezen.
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                    Dat lijkt me een goed idee, maar ik zie niet volledig het nut om dan een 18-135 bij te kopen, is het dan toch niet praktischer om nu een echte superzoom te kopen (à la 18-2xx), dan kun je die later met de 400D als vakantiecombinatie houden, of anders een betere 2.8 standaardlens?
                    Alle, het is uiteraard je eigen keuze
                    Nou daar wil ik eerst even mee wachten met een superzoom. lens...
                    aangezien het lang nog geen zomer is + dat ik dan nog even goed kan sparen voor een nieuwe body ik denk aan de D50
                    (wat een een hele verandering zal zijn haha van de 400D naar de D50)

en ik denk dat de 18-135 zeker geen zonde geld is..
                    tenzij jij nog een betere lens weet die ik zoveel mogelijk al standaard kan gebruiken

maar ik denk dat de 18-135 de beste keuze is?! tenzij mensen daar een andere mening over hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk !

Met Google vind ik geen enkele serieuze review, positief noch negatief.

Ik heb hem alleen genoemd wegens het misschien voor jou interessante bereik.
                    Even afwachten dus........
                    Ik heb dit stukje gelezen..

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Comment

Tja, dat is een beschrijving, een review is wel even wat meer..........

Comment

Tja, dat is een beschrijving, een review is wel even wat meer..........
                        Akkoord ,..

maja eigen ervaring zegt meer.''vind ik hoor'' een lullige verkoper kan bijwijze van spreken ook een keigoede revieuw schrijven op kieskeurig bijwijze van spreken

Comment

Akkoord ,..

maja eigen ervaring zegt meer.''vind ik hoor'' een lullige verkoper kan bijwijze van spreken ook een keigoede revieuw schrijven op kieskeurig bijwijze van spreken

Onder een review versta ik een test , waarbij kwaliteiten gemeten worden, door een hopelijk onafhankelijke persoon of organisatie......
                          Kieskeurig is niet zo betrouwbaar.

Comment

Onder een review versta ik een test , waarbij kwaliteiten gemeten worden, door een hopelijk onafhankelijke persoon of organisatie......
                            Kieskeurig is niet zo betrouwbaar.
                            Nee indd, het was ook maar bewijzen van spreken haha

Comment

Working...
                            X