Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen voor beginner bij Nikon D90?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lenzen voor beginner bij Nikon D90?

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Neem een Tamron 17-50 2.8 + een Nikkor 70-300 VR.

Dat gaatje merk je niet en je hebt top- tot zeer goede kwaliteit.
    100% mee eens.
    D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

Comment

Iedereen raadt hier de Tamron 18-50 aan, gebruikt niemand de Sigma 18-50 f2.8 dan?

Comment

In de testen heeft de sigma heel goede resultaten , is prima lens, maar daar zeggen ze ook dat de tamron 17-50 2.8 sp beter is , zie photozone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdrijvers Bekijk bericht
          De tip om de tamron 17-50 in de plaats te nemen van de 18-105 lijkt me ook correct als ik de testen van beide lenzen bekijk. Bij konijn bieden ze echter geen pakket waar zowel de tomron 17-50 inzit als de kanon 70-300. Voor deze combinatie zou ik ongeveer 200 euro extra moeten betalen wat me teveel lijkt.

erik
          Tja... €200 lijkt veel, maar je krijgt wel veel in de plaats. Op zich is de combinatie D90 + 18-105VR f3,5 - f5,6 + 70-300VR f4 - f5,6 helemaal niet slecht. Het zijn twee lenzen die prijs/kwaliteit heel veel te bieden hebben. De 18-105VR is al vrij all-round, waar je aan de 70-300VR al een redelijke tele hebt, die te kort gaat zijn om de meeste dieren van dichtbij te fotograferen in de vrije natuur. Ik ken enkele gebruikers van deze lenzen, die er tevreden over zijn.
          Voor landschappen en familiefoto's heb je in wezen genoeg aan de 18-105VR, maar de Tamron 17-50 f2,8 is een lichtsterke lens, met een groter diafragma over het ganse bereik, die je binnenskamers ietwat meer mogelijkheden biedt. Ik zeg wel ietwat... Op 18mm, dus in groothoek is het verschil miniem (2/3de stop) en op 35mm is het 1stop verschil (stop = halvering/verdubbeling van de sluitertijd bij hetzelfde diafragma).

Persoonlijk zou ik voor de door jou voorgestelde combinatie gaan, en ik vroeg in mijn kerstpakje een 50mm F1,8 van €120, die je nog een extra stop verschil binnen geeft, en die perfect dienst kan doen als heel goede portretlens. Dan heb je, wat mij betreft, een vrij complete set... een all-round lens, een telelens en een lichtsterke prime, met een groter diafragma, die je ietwat meer creatieve mogelijkheden geeft.

Mvg

Chris

Comment

hier nog voorstander van de tamron 17-50 f2.8 en nikon 70-300 VR

De constante f2.8 en zelfs die 1mm meer aan groothoek zijn een mooie meerwaarde.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Nikon 18-200 VR is goeie allrounder
              mvg
              Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Inderdaad, maar grijze import of niet, dat kan jij in wezen niet weten, als je een belgische factuur hebt, heb je twee jaar garantie zo simpel is het, dreig desnoods met een advokaat, maar zeker zullen ze toegeven, ze kunnen immers zwaarder tegen de lamp lopen voor grijze import, dan je garantie hun waard is.
                En Europees is er 2 jaar verplicht op electronica...
                Ook op een Nederlandse lens...
                Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Ik zou voor de combinatie D90+ Nikkor 16-85VR gaan en dan later die Nikkor70-300VR bijkopen.
                  Ik weet dat het een dure combinatie is.
                  Hangt natuurlijk van de kwaliteit af die je wenst, 16-85 is iets scherper.
                  Nikkor 16-85VR vs 18-200VR
                  Nikkor 18-105VR
                  Nikon- Nikkor APS-C-lens-tests
                  De 18-105VR is zeker geen slechte lens, maar zoals alles bestaat er altijd iets beter.
                  Misschien even verder sparen en geen inpulsieve aankoop doen.
                  Last edited by willydp; 17 september 2009, 16:23.
                  Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

deze test kende ik niet
                    kmoet zeggen dat er nogal wat verschil is in de 16-85 tegenover de 18-200 behalve op 85 mm dan word ze plots een pak minder , id de 16-85 een heel pak scherper vind ik hoor, ik schrik er wel van , omdat het verschil zo groot is
                    ik weet natuurlijk niet in hoeverre ik die test ernstig moet nemen .....
                    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willydp Bekijk bericht
                      16-85 is iets scherper.
                      Je noemt verder niks, dus: "als wat?"
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

op 85 mm tegenover de 18-200 op dezelfde afstand....

kijk hier maar eens

das toch wel even een giga verschil he, het verwonderd me wel!
                        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ik was erg tevreden met de 16-85VR op mijn D90.
                          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nice_nicce Bekijk bericht
                            Ik ga dit weekend (hopelijk ) ook een D90 kopen met de Tamron 18-200
                            Zeker goede lens voor beginner, al zullen velen hier zeggen dat ze zo'n allround lens niet zien zitten.

Later ga ik er zeker nog de Nikon 50 mm f1.8 bij kopen
                            en wie weet wat er nog volgt
                            Dit is ook mijn eerste dSLR

Ik koop dit aan bij Foka uit Rotterdam, véél goedkoper dan hier in België
                            Als je toch naar Rotterdam gaat dan is Kamera-express ook een optie, vaak goedkoper dan Foka.
                            Canon 5D Mark II +Canon 7D +Canon EOS 50D + 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS + Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM + Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS macro + Canon EF 50mm F/1.8 II

Comment

Working...
                            X