Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Veel objectieven.. maar welke zou ik kiezen?

Oorspronkelijk geplaatst door van-hier Bekijk bericht
    Wat is eigenlijk een schappelijke prijs voor een 2e hands canon 55-250 lens? Of is deze lens 2e hands echt heel duur omdat ie heel erg gewild is en kun je toch beter een ander soort kopen.

Ik ben namelijk nog scholier en wil ook een tele-objectief kopen. Liefst lekker goedkoop geen 215 euro dus en Natuurlijk met zo veel mogelijk kwaliteit (voor die prijs).

alvast bedankt
    Als je 215€ veel vindt voor een lens, zou je eens kunnen kijken naar een Tamron 55-200 ,daar lees ik op Duitse forums wel eens positieve verhalen over, kost nieuw vanaf ongeveer 100€.
    Natuurlijk kan je voor 100€ geen wonderen verwachten, maar het lijkt een wat onderschat dingetje, klein en licht ook, past makkelijk in je tas....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Als je 215€ veel vindt voor een lens, zou je eens kunnen kijken naar een Tamron 55-200 ,daar lees ik op Duitse forums wel eens positieve verhalen over, kost nieuw vanaf ongeveer 100€.
      Natuurlijk kan je voor 100€ geen wonderen verwachten, maar het lijkt een wat onderschat dingetje, klein en licht ook, past makkelijk in je tas....
      Weet jij (of iemand anders) welke het beste is van de onderstaande lenzen (mag evt. ook een andere zijn in ong. dezelfde prijsklasse)? Of houden jullie vol dat de tamron 55-200 echt de beste is en daar geen twijfel over mogelijk is?

Tamron AF 55-200mm F/4-5.6 Di II LD Macro voor Canon
      Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 voor Canon
      Sigma AF 55-200mm f/4-5.6 DC voor Canon
      Sigma AF 70-300mm F4-5.6 DG Macro voor Canon

Als iedereen duidelijk voor de tamron 55-200 is denk ik wel dat ik die neem maar natuurlijk wil ik het liefst zoveel mogelijk meningen...
      Last edited by van-hier; 11 september 2009, 17:14.
      Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

Comment

rond de 100 euro kun je ook een 70-210mm van Canon kopen ( daar zijn twee versies van, een f/4 en f/3.5-4.5 Usm). Die lenzen zijn wat ouder, maar wel behoorlijk scherp. De laatst genoemde (de usm versie) is de beste optie als je ooit een polafilter wilt gebruiken.
        Last edited by Leetje; 11 september 2009, 16:55. Reden: toevoeging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leetje Bekijk bericht
          rond de 100 euro kun je ook een 70-210mm van Canon kopen ( daar zijn twee versies van, een f/4 en f/3.5-4.5 Usm). Die lenzen zijn wat ouder, maar wel behoorlijk scherp. De laatst genoemde (de usm versie) is de beste optie als je ooit een polafilter wilt gebruiken.
          Zijn deze beter dan de tamron etc.?
          Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

Comment

Ik ken de Tamron 55-200mm niet, dus ik kan het niet helemaal zeker zeggen. Ik heb beide versies van Canon gehad en was er best tevreden mee. Ik heb ze niet meer omdat ik een 50-200mm 3.5-4.5L kon kopen (voor 150 euro trouwens, maar wel met een krasje op de frontlens).
            Er wel redenen om aan te nemen dat de 70-210mm scherper/beter is dan de Tamron. De Tamron lens is een echte budgetlens, waar je ongetwijfeld ook plezier van kunt hebben. De 70-210mm van Canon is een mooie middenklasse lens – stapje hoger dan een budgetlens.
            Hier heb je twee recensies van dezelfde site (helaas niet van dezelfde auteur)

Google eens op een aantal lenzen, en lees eens op sites als Mir.com.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door van-hier Bekijk bericht
              Weet jij (of iemand anders) welke het beste is van de onderstaande lenzen (mag evt. ook een andere zijn in ong. dezelfde prijsklasse)? Of houden jullie vol dat de tamron 55-200 echt de beste is en daar geen twijfel over mogelijk is?

Tamron AF 55-200mm F/4-5.6 Di II LD Macro voor Canon
              Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 voor Canon
              Sigma AF 55-200mm f/4-5.6 DC voor Canon
              Sigma AF 70-300mm F4-5.6 DG Macro voor Canon

Als iedereen duidelijk voor de tamron 55-200 is denk ik wel dat ik die neem maar natuurlijk wil ik het liefst zoveel mogelijk meningen...
              Mijn keuze zou voor de Tamrons zijn, en dan de 70-300 als het bereik prioriteit heeft.
              De Sigma 70-300 is niet goed genoeg, de APO versie is beter, maar achterhaald door de Canon 55-250 met z'n betere autofocus en IS...

De genoemde 70-210 F3.5-4.5 USM is ook goed, maar voor het laatst gemaakt in 1997 en de kans op een goed exemplaar is minder, terwijl je met de andere nieuw koopt.

Comment

Ik ken iemand met een 1000D + 18-55IS + 55-250IS en die maakt behoorlijke foto's. Zelfs van concerten. Gewoon die kit halen.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

Comment

Allemaal bedankt voor de reacties.

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een geschikt objectief.
                  Van het idee een Canon EOS 1000D te kopen ben ik inmiddels ook al afgestapt.
                  Waarom niet ineens een droom waarmaken?? -> Canon EOS 50D

Mijn vader zei me dat objectieven met vast brandpunt de beste zijn. Ik stribbelde tegen. Iedere fotograaf wil toch een groot glas dat liefst nog zo ver mogelijk kan uitschuiven?

Het tegendeel is echter waar..
                  ik teste in een winkel de Canon EF 50mm f/1,4 USM

WAT EEN GEWELDIG OBJECTIEF!

Met wat voetenwerk, zoals in een boksring, kom je echt tot geweldig resultaat.

Naar mijn inzien, is dit een perfect objectief voor feestjes en landschappen etc.
                  Maar welk vast brandpunt objectief zou ik kiezen voor sport fotografie?
                  Of is sportfotografie niet aan te raden met vast brandpunt.
                  Omwille van de continue verandering van afstand tussen fotograaf en onderwerp?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Bruers Bekijk bericht

Een vast brandpunt is in het algemeen niet zo geschikt voor sport omdat het te weinig flexibel is, TENZIJ indoor waarbij het erg op lichtsterkte aankomt.
                    Te denken valt daarvoor aan de EF 85 F1.8
                    Voor algemene doeleinden lijkt me een EF 70-200 L zeer geschikt, in diverse prijsklassen en lichtsterkten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Voor algemene doeleinden lijkt me een EF 70-200 L zeer geschikt, in diverse prijsklassen en lichtsterkten.
                      Ok, schitterend. Voor de Canon EF 70-200mm f/2.8L USM ga ik dan nog maar wat weekendwerken.

Comment

Gewoon beginnen met een tweedehandse Canon 30d of een Nikon d90 met een goede kitlens (canon 18-55IS, nikon 18-105VR) en vanaf die start situatie na ervaring gaan uitbreiden.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Bruers Bekijk bericht

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een geschikt objectief.
                          Van het idee een Canon EOS 1000D te kopen ben ik inmiddels ook al afgestapt.
                          Waarom niet ineens een droom waarmaken?? -> Canon EOS 50D

Mijn vader zei me dat objectieven met vast brandpunt de beste zijn. Ik stribbelde tegen. Iedere fotograaf wil toch een groot glas dat liefst nog zo ver mogelijk kan uitschuiven?

Het tegendeel is echter waar..
                          ik teste in een winkel de Canon EF 50mm f/1,4 USM

WAT EEN GEWELDIG OBJECTIEF!

Met wat voetenwerk, zoals in een boksring, kom je echt tot geweldig resultaat.

Naar mijn inzien, is dit een perfect objectief voor feestjes en landschappen etc.
                          Even de 2 voeten op de grond

1: de droom heet nu 7D
                          2: zo'n fantastisch objectief is de 50mm 1.4 niet, en prime's zijn van in de tijd van je pa (ik mag dit zeggen, zo jong ben ik ook niet)

40D wordt tweedehands goedkoop (zoals 50D's binnenkort), zeker veel beter dan een 1000D
                          Daarbij zeker de 18-55 IS kitlens (90 EUR nieuw) en eigenlijk ook de 55-250 IS

Comment

Working...
                          X