Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-200 VR MkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikkor 18-200 VR MkII

    Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    ... 'De AF-S DX NIKKOR 18-200 mm F/3.5-5.6G ED VR II bevat een compleet nieuw zoommechanisme dat voorkomt dat het objectief van zoomstand verandert (doordat het objectief bij kanteling onder zijn eigen gewicht beweegt). Daarbij houdt een nieuwe zoomvergrendeling het objectief ingeschoven wanneer het wordt meegenomen.' ...
    Dit vind ik zó ironisch... Ze hebben zoveel vertrouwen in het nieuw zoommechanisme dat ze een zoomvergrendeling voorzien. Om de zoomcreep tegen te gaan?

    Comment


    • #17
      Re: Nikkor 18-200 VR MkII

      denk dat ze aan die prijs al 1 probleem van vorige versie vermijden, nl voorraad probleem ;-) . en ook al is ze iets beter, tegenwoordig is er ook de 18/105 die kwalitatief +/- gelijk is denk ik, vroeger had je groter gat als je iets meer bereik wou dan kitlenzen die tot 55 of 70 mm gingen

      Comment


      • #18
        Re: Nikkor 18-200 VR MkII

        Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
        De AF-S DX NIKKOR 18-200 mm F/3.5-5.6G ED VR II bevat een compleet nieuw zoommechanisme dat voorkomt dat het objectief van zoomstand verandert ...
        Bedoelen ze de AF-S DX NIKKOR 18-200 mm F/3.5-5.6G ED VRII of de AF-S DX NIKKOR 18-200 mm F/3.5-5.6G ED VR MkII ?
        De oorspronkelijke 18-200 had VR2, net als de nieuwe. Kwestie van verwarring te zaaien...

        Ik zou voor een 2de hands 18-200 uitkijken... De nieuwe versie is het prijsverschil niet waard.
        mvg
        Bert

        Comment


        • #19
          Re: Nikkor 18-200 VR MkII

          heeft er ondertussen al iemand die nieuwe 18-200 gekocht en kan er iets meer over zeggen?
          vind het prijsverschil eigenlijk niet zo veel....
          levert ze nu betere beelden?
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #20
            Re: Nikkor 18-200 VR MkII

            Sinds Zaterdag ben ik in het bezit van een D90 icm de 18-200mm VR MKII

            Heb deze lens gekozen omdat hij zo als set verkocht werd. Het verschil met deze en de oude zou ik niet weten. Wel kan ik zeggen dat de 18mm lock overbodig is omdat de lens niet uitschuift als je hem ondersteboven hangt.
            Over de kwaliteit, had hiervoor een compact camera dus in vergelijk daarmee is het een TOP lens. Heb er wel een 50mm f1.4 bijgekocht omdat de 18-200mm op 50mm maximaal f4.5 open kan:S. Mocht je foto's willen laat het dan weten!

            Comment


            • #21
              Re: Nikkor 18-200 VR MkII

              Oorspronkelijk geplaatst door Thom2009 Bekijk bericht
              Wel kan ik zeggen dat de 18mm lock overbodig is omdat de lens niet uitschuift als je hem ondersteboven hangt.
              Bij mijn weten schuift de oude op 18mm ook niet uit. Enkel als je ze ergens halverwege heb en omlaag houd, schuift ze uit naar 200mm.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #22
                Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Bij mijn weten schuift de oude op 18mm ook niet uit. Enkel als je ze ergens halverwege heb en omlaag houd, schuift ze uit naar 200mm.
                die van mij had daar helemaal geen last van hoe ver ze ook uitgeschoven was....maar dat blijkt wel uitzonderlijk te zijn
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #23
                  Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                  Ik denk ook dat er maar een paar verbeteringen aan zijn tegenover de oude versie onder meer de lenscreep.
                  Op een foto zal je het verschil volgens mij niet merken.
                  Het is ook niet zoals bij de nieuwe 70-200 f2.8 die inwendig helemaal anders is als de oude (wat is oud natuurlijk).
                  De prijs is natuurlijk bij die nieuwe versies een stukje hoger. (dat zakt ook wel met den tijd).
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                    ik heb de oude versie tweedehands gekocht als reislens
                    en voor dat doel is die lens echt top: goeie kwaliteit en flexibel (niet veranderen van lens)
                    heb in showcase al foto's gepost van USA-reis

                    bij mij schuift ze niet uit op 18mm (wel als ie al wa uitgeschoven is)
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                      Bij mijn weten schuift de oude op 18mm ook niet uit. Enkel als je ze ergens halverwege heb en omlaag houd, schuift ze uit naar 200mm.
                      Bij mij schuift ze wel uit ook op de 18mm
                      Ik heb er nu een rubber O ring op zitten en kan nu toch al een eindje wandelen met de camera over mijn schouder hangen zonder dat ze meteen uitschuift.
                      Jammer dat Nikon zijn verantwoordelijkheid niet opgenomen heeft en die uitschuivende lenzen die toch niet goedkoop waren vervangen of aangepast heeft door een beter exemplaar.
                      Nu de nieuwe lenzen hebben wel een blokkeerknop.

                      Groetjes hobby

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                        Oorspronkelijk geplaatst door hobby Bekijk bericht
                        Bij mij schuift ze wel uit ook op de 18mm
                        Ik heb er nu een rubber O ring op zitten en kan nu toch al een eindje wandelen met de camera over mijn schouder hangen zonder dat ze meteen uitschuift.
                        Jammer dat Nikon zijn verantwoordelijkheid niet opgenomen heeft en die uitschuivende lenzen die toch niet goedkoop waren vervangen of aangepast heeft door een beter exemplaar.
                        Nu de nieuwe lenzen hebben wel een blokkeerknop.

                        Groetjes hobby
                        is toch niet normaal hoor, bij mij is die op 18mm hangend nooit uitgeschoven, wel als ze halfweg stond of zo...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Gisteren was ik op zoek naar de prijs van een lensje op de sites van Fotokonijnenberg en Studio73, wanneer ik er bij uitkwam dat er een nieuwe 18-200VR van Nikkor komt, de Nikon AF-S DX VR 18-200mm MkII, die eveneens diafragma f3,5 tot f5,6 heeft.
                          Kostprijs... BIj Konijnenberg €944,61, bij Studio73 €829. D.i. een flink pak meer dan de €630 die de vorige versie van de lens kostte.
                          Op de site van Nikon gaan kijken, en daar zie ik weinig verschillen in bouw van de lenzen...
                          Wordt de 18-200VR MkII de reislens om te hebben ? M.a.w. een 16-85VR qua scherpte en een 18-200VR van bereik ? Al iemand iets meer gelezen ? 't Is niet da 'k niet tevreden ben over de eerste versie .
                          Heb de 18-200 VR II gevonden bij Kamera-express.nl voor 699 euros.

                          Heeft er iemand ervaringen met deze winkel.
                          Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nismo Bekijk bericht
                            Heeft er iemand ervaringen met deze winkel.
                            Shopreview hier en hier. Ik heb zelf geen ervaring met deze winkel maar volgens de reviews dus zeker een vertrouwd adres
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                              Ik heb de nieuwe Nikkor 18-200 VR2 in september 09 een 714 euro betaald ,besteld via internet , thuis afgeleverd .....www.FOTOBOOMS.nl

                              Ik had eerste versie vorig jaar in England voor 435 euro, Ebay.DE heden verkochtvoor dezelfde prijs....
                              Nikon gear rudi@oelegem.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                                en is die dan ook beter?
                                of zijn meerprijs waard?
                                nikon stuff

                                Comment

                                Working...
                                X