Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Misschien een domme vraag nog, maar werkt lichtmeter nog zo als je lens omgekeerd is?
De lichtmeter werkt ook bij omgekeerde lens maar omdat er geen elektrische verbinding is tussen camera en lens zul je de waarden die je in de zoeker ziet met de hand in moeten stellen.
Dit werkt dus hetzelfde als bij gebruik van 'niet' automatische tussenringen of een balg.
Die Soligor/Vivitar 3.5 100mm is vaak nog wel goedkoper te vinden. Gaat tot 1:2 en met behulp van een achromatische voorzetlens ook tot 1:1. Het lensje is echt heel erg plastic en met de meest plastieken autofocus rammel die er bestaat, maar optisch heel scherp.
Een redelijke tweedehandsprijs zal 60-90 euro zijn.
@Hierboven: Ik zal het onthouden, als ik het zie voor nikon zal ik er is over nadenken, bedankt voor de tip
Maar, de 50mm lens kopen met omkeerring lijkt me veiliger om macro uit te proberen
Ik ben ook geïnteresseerd in macro, maar ook liefst zo goedkoop mogelijk (als student moet het binnen een budget blijven )
Welke omkeerring wordt aanbevolen voor op die nikon 50mm f1.8?
(weet niet of het iets uitmaakt ofzo, maar ik ga de Nikon D90 aankopen)
bv. Omkeerring voor Nikon 52mm (1501-N52) = EUR 12.50 bij Foto Aalten
bv. wat men noemt de BR-2A omkeerring
(je moet gewoon zorgen dat je de juiste mm's hebt, grootte van de ring dus)
bv. Omkeerring voor Nikon 52mm (1501-N52) = EUR 12.50 bij Foto Aalten
bv. wat men noemt de BR-2A omkeerring
(je moet gewoon zorgen dat je de juiste mm's hebt, grootte van de ring dus)
Ik weet bij de Nikon D90 dat het 62mm is, maar dergelijke omkeerringen vind ik niet.
Of veranderd de Nikon 50mm f1.8 iets aan de grootte?
Using the camera to defeat the habit of not seeing
Comment