Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens concertfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens concertfotografie

met een ongetraint oor hoor je het verschil al amper tussen een gewoon redelijke geluidsinstallatie en een heel goede, net zoals een niet-fotograaf amper kwaliteitsverschil gaat zien tussen een foto genomen met een degelijk of een heel goed objectief...
    http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Als je wat geluk hebt met het licht, dan kan je zelfs met een EF-S 55-250 IS concertfoto's maken (ik heb op Mano Mundo een aantal buiten-optredens met een Tamron 28-300 VC gefotografeerd, maar dat was wel op een heel zonnige dag).
      Met me kitlensje die wat in de dezelfde categorie zit ook wel al wat gelukte genomen , maar idd geluk speelt een grote rol en het aantal bruikbare foto's is beneden alle peil vind ik persoonlijk
      Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
        met een ongetraint oor hoor je het verschil al amper tussen een gewoon redelijke geluidsinstallatie en een heel goede, net zoals een niet-fotograaf amper kwaliteitsverschil gaat zien tussen een foto genomen met een degelijk of een heel goed objectief...
        Als een foto er slechter uitziet omdat de AF niet snel genoeg werkt, dan zal je dat wel gemakkelijker zien dan dat je het verschil hoort tussen een heel goede en een extreem goede geluidsinstallatie.

Een beter objectief kan er soms voor zorgen dat je wel een goede foto kan maken, terwijl het met een minder goed objectief met wat geluk ook wel eens lukt.
        Maar het is wel pas in de moeilijkste omstandigheden dat je echt het verschil merkt, want als er voldoende licht is, en je hebt geen supersnelle AF nodig om scherp te stellen op het onderwerp, dan zal je zelfs met het meest getrainde oog geen verschil zien tussen een foto van de Sigma 70-200 f2,8 en de Canon 70-200 f2,8 L IS (vanaf f4 is het verschil in scherpte bijzonder klein).

Concertfotografie reken ik zelf wel tot de meest extreme omstandigheden (van de verschillende onderwerpen waarvan ik wel eens foto's maak, alleen de danswedstrijd was nog moeilijker, dat was zelfs op f2,8 nog een ramp).
        En dan heb je met de beste objectieven gewoon de grootste kans om met bruikbaar materiaal thuis te komen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
          correcte stelling, menigen horen het verschil niet tussen een el cheapo en dure installatie en idem dito naar het zien van kwaliteit tussen foto's stel ik toch ook vast

als audio liefhebber kan ik toch wel stellen dat ik gerust het verschil hoor tussen de mijn installatie ( high end) en een "top class high end" installatie, doch de opleg tussen zeer goed en extreem goed is dan ook wel extreem. dit is zowat voor mij het kantelpunt om te zeggen dit is voldoende en ik bereik hiermee mijn doel

ondanks beginner op het vlak van fotografie kan ik toch al bepalen wat qua foto wat de criteria is en vooral wat de gewenste verbeterpunten voor de van toepassing zijde foto's .

wat natuurlijk ontbreekt is de ervaring om de gewenste zaken te bekomen en naar keuze toe van nieuw materiaal de ervaring van ermee te werken, wat zeer sterk van hulp kan zijn voor de kwestie : wat heb ik nodig

en geef toe: de puristen refereren alleen maar naar de top, vandaar de vraagstelling...
          Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Een beter objectief kan er soms voor zorgen dat je wel een goede foto kan maken, terwijl het met een minder goed objectief met wat geluk ook wel eens lukt.

En dan heb je met de beste objectieven gewoon de grootste kans om met bruikbaar materiaal thuis te komen.
            da wordt hier toch heel pijnlijk als er toch zo een verschil is

( merkbaar voor de doorsnee fotograaf )

Comment

Working...
            X