Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectief ??? een serieus dilemma hoor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: objectief ??? een serieus dilemma hoor

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    Nikon lenzen houden hun waarde wel goed hoor! en liggen goed in de markt...
    Mja dat zou kunnen dat de Nikors beter lopen dan Tamron opde 2e hands markt.
    Dikke pech voor mij

    Comment


    • #17
      Re: objectief ??? een serieus dilemma hoor

      Ik zou adviseren om eerst wat ervaring op te doen met de 18-105 kitlens. Deze is echt de meeste waar voor je geld en een fijne allroundlens die je ook zult gebruiken als je later investeert in primes of een goede telezoom.
      Gezien je budget is het een optie om de 70-300VR er direct bij te kopen. Verder budget zou ik echt fijn op de bank laten en pas besteden als je behoefte verder ontwikkeld is.

      KE vraagt 1293 voor de set, Konijn in Nederland voor de set incl tas en kaartjes/hdmi kabel (fatbox) 1299.
      In Belgie moet dezelfde set dan bij Konijn opeens 1422 euro kosten zonder fatbox
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #18
        Re: objectief ??? een serieus dilemma hoor

        Je moet één ding voor ogen houden: van goed glas krijg je nooit spijt. Van zodra ik op mijn D 200 die schitterende 17-55/2.8 gekocht had, is die er bij wijze van spreken nooit meer af geweest. Dus ik kan wel meegaan in het principe: beginnen en leren met niet te duur glaswerk, maar voor de long term: gaan voor het beste !

        Comment


        • #19
          Re: objectief ??? een serieus dilemma hoor

          [QUOTE=Spanjaart;2376852KE vraagt 1293 voor de set, Konijn in Nederland voor de set incl tas en kaartjes/hdmi kabel (fatbox) 1299.
          In Belgie moet dezelfde set dan bij Konijn opeens 1422 euro kosten zonder fatbox [/QUOTE]

          Ik denk dat dit voornamelijk met de btw te maken heeft. NL 6% en BE 21%.

          Comment


          • #20
            Re: objectief ??? een serieus dilemma hoor

            Ik zou ook lekker met een 18-200 beginnen. Daarnaast is het een lens die niet mag missen wat mij betreft bij je foto aparatuur. Hij heeft zeker grote nadelen maar ook zeer grote voordelen. Op sommige plekken heb je gewoon niet de tijd om heel de tijd lenzen te wisselen en op plekken waar erg veel stof is zou ik niet graag heel de tijd lenzen wisselen. Ik zelf ben ook met een 18-200 begonnen (naar Afrika) en heb er geen spijt van gehad. De rest van het jaar gebruik ik hem niet echt veel meer omdat ik daarnaast weer een telelens en een standaard lichtsterke zoom heb aangeschaft.
            Groeten Remco.

            Comment


            • #21
              Re: objectief ??? een serieus dilemma hoor

              Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              KE vraagt 1293 voor de set, Konijn in Nederland voor de set incl tas en kaartjes/hdmi kabel (fatbox) 1299.
              In Belgie moet dezelfde set dan bij Konijn opeens 1422 euro kosten zonder fatbox
              Ik denk dat dit voornamelijk met de btw te maken heeft. NL 6% en BE 21%.
              Neen hoor in Nederland echt wel 19% BTW op fototoestellen enzo....

              Comment


              • #22
                Re: objectief ??? een serieus dilemma hoor

                dank je wel allemaal voor de goeie comments !!
                ik zie op dit forum en meer bepaald bij deze vraagstelling van mijnentwege dat er toch meningsverschillen zijn en stof tot discussie. ik ben hierdoor ook van oordeel dat je best een luisterend oor legt aan de mensen die jarenlange ervaring hebben in fotografie en op dit forum gratis en voor niks advies geven. daarna is het best van niet meer te twijfelen en resoluut te gaan voor wat je denkt dat best is, geen lange tijd meer wachten, beslissen en doen.
                dat ben ik ook zinnens, jullie mogen wat van me verwachten binnenkort.
                nogmaals dank
                tot fotos...
                dkd.
                het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

                Comment

                Working...
                X