Vandaag bij mooi weer foto's geschoten bij een skeelerwedstrijd. Ik stel mijn autofocus in op All Focus en de drive op Herhaling. Ik volg een skeeleraar met ingedrukte sluiter en zorg er voor dat het autofocuspunt op de skeeleraar gericht blijft. Als ik hem/ haar goed in beeld heb dan druk ik de sluiter volledig in. De foto's waren teleurstellend omdat de skeeleraar waar ik op scherp heb gesteld (in RAW autofocuspunten ingeschakeld) niet scherp is maar meestal de skeeler 1 of 2 posities achter de gefocuste skeeleraar. Ik heb het diafragma dan op F 2.8 ingesteld.
Thuis dezelfde combinatie (EOS 40 D met EF 100mm F2.0) getest met Autofocus op One Shot op een reclameposter met volledig diafragmaopening. De autofocus werkt hierbij perfect.
Enkele weken geleden heb ik bij een wielerwedstrijd 's avonds ook met All Focus en diafragma op 2.8 foto's geschoten. Ik had toen geen problemen met focussen.
Ik zou graag weten wat er mis gaat en hoe dit een volgende keer is te voorkomen.
Thuis dezelfde combinatie (EOS 40 D met EF 100mm F2.0) getest met Autofocus op One Shot op een reclameposter met volledig diafragmaopening. De autofocus werkt hierbij perfect.
Enkele weken geleden heb ik bij een wielerwedstrijd 's avonds ook met All Focus en diafragma op 2.8 foto's geschoten. Ik had toen geen problemen met focussen.
Ik zou graag weten wat er mis gaat en hoe dit een volgende keer is te voorkomen.
Comment