Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Hallo, graag wat goede raad in verband aanschaf lens om vliegtuigspotting te bedrijven,mijn toestel is een Sony A 200.
Groetjes
Hallo, ben zelf ne Sony gebruiker ik heb toffe resultaten behaald met de Tamron 70-200m 2.8, http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=381ik heb dit nog onlangs uitvoerig getest aan de landingsplaats bij (Zaventem)Steenokkerzeel.
En was zeer tevreden: scherpte, licht, en snelheid...AF
Deze lens is uiteraard lichtsterk en voor vele doeleinden geschikt.
Deze snelheid van de AF is ook gedeeltelijk afhankelijk van je type toestel...
Hoofdzaak uiteraard het glaswerk
Ik weet niet welk type vliegtuig fotografie je ding is.....en de afstand tot de vliegtuigen waarover jij beschikt.....
Meestal zitten deze in het gamma van de 70-400 mm zooms...(80-400, 100-400mm enz)
Zal ik hier eens iets posten Roger, ik heb wel een Canon, ben er éénmaal mee naar zaventem geweest met mijn 70-200 IS f4. Daar heb je voldoende mee volgens mij, heb soms getrokken ergens tussen de 100 en de 200 mm. Al zal een 300 of 400 mm zeker ook eens vanpas komen. Was gaan staan in ZAventem aan het kerkhof, dan moeten ze wel landen over de E400.
Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.
hallo, ben nog een beginner en in september ga ik wat lessen volgen..maar ik zou eens willen weten wat een goede lens is voor prachtige portret en fotoshoots te maken, maar ook goede zoom heeft voor wat landschappen en dergelijke.Mijn toestel is een canon eos 450D
mvg ,
hallo, ben nog een beginner en in september ga ik wat lessen volgen..maar ik zou eens willen weten wat een goede lens is voor prachtige portret en fotoshoots te maken, maar ook goede zoom heeft voor wat landschappen en dergelijke.Mijn toestel is een canon eos 450D
mvg ,
antonio
Antonio,
het is niet fair in iemand anders zijn topic in te pikken.
Heb je een specifieke vraag open dan een nieuw topic.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment