Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor Canon Eos 450d voor beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

    Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
    Hier zijn ze anders toch vrij positief over de 18-200mm
    Je zal altijd tegenstrijdige meningen vinden, zeker op het internet.
    Vrij positief is een interpretatie.

    Als je echter hier goed leest dan zal niemand zich storen aan de 18-55 IS of de 55-250 IS, want dat zijn bewezen scherpe lenzen, sterker nog, voor de prijs zijn ze onklopbaar en dus ideaal voor een instapper, die meteen leert te wisselen. Veelvuldig zijn de kopers van 450D/500D met een standaardlens die nooit wisselen, ze waren echter beter af geweest met een compact met superzoom, xwant eigenlijk zochten ze dat, maar de winkelier heeft ze overtuigd.

    PS: gemengde meningen komen van mensen die twijfelen, nooit goed ...

    Comment


    • #17
      Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

      Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
      Kan iemand mij een foto tonen getrokken met een 18-200mm vergeleken met een betere lens. Want ik zie niet meteen het verschil.
      Helaas kan ik je niet dezelfde foto laten zien getrokken door verschillende lenzen, maar op onderstaande pagina's vind je alvast genoeg foto's die je een beeld kunnen geven van de kwaliteit van iedere lens.

      Voorbeeldpics EF-S 18-200 f/3.5-5.6


      Voorbeeldpics EF-S 18-55 f/3.5-5.6


      Voorbeeldpics EF-S 55-250 f/4-5.6 IS
      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

      Comment


      • #18
        Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

        Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
        Helaas kan ik je niet dezelfde foto laten zien getrokken door verschillende lenzen, maar op onderstaande pagina's vind je alvast genoeg foto's die je een beeld kunnen geven van de kwaliteit van iedere lens.

        Voorbeeldpics EF-S 18-200 f/3.5-5.6

        Dit is perfect. Kan je hier even tonen wat er niet zo goed is aan de 18-200? want ik zie het echt niet. Ik vind deze prachtige foto's. En ik wil uiteraard het verschil kunnen zien tussen een prachtige foto en een mooie foto.

        Bedankt
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #19
          Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Je zal altijd tegenstrijdige meningen vinden, zeker op het internet.
          Vrij positief is een interpretatie.

          Als je echter hier goed leest dan zal niemand zich storen aan de 18-55 IS of de 55-250 IS, want dat zijn bewezen scherpe lenzen, sterker nog, voor de prijs zijn ze onklopbaar en dus ideaal voor een instapper, die meteen leert te wisselen. Veelvuldig zijn de kopers van 450D/500D met een standaardlens die nooit wisselen, ze waren echter beter af geweest met een compact met superzoom, xwant eigenlijk zochten ze dat, maar de winkelier heeft ze overtuigd.

          PS: gemengde meningen komen van mensen die twijfelen, nooit goed ...
          Even voor de duidelijkheid. Ik heb helemaal geen mening over de 18-200 vermits ik deze nog nooit heb gebruikt maar heb wel lang zitten twijfelen om hem te kopen.

          Maar vermits sommige zo'n een uitgesproken mening hebben over de kwaliteit van deze lens had ik graag het fijne geweten zodat ik kan bijleren.
          De 18-55 en de 55-250 hebben een bewezen scherpte, zijn de foto's van de 18-200 dan niet scherp? De voorbeeldfoto's hierboven zien er toch mooi uit? Het enige da ik zie is dat de bogey van het streetportait niet zo mooi is vergeleken met een 50mm of een 85mm.
          Maar voor de rest kan ik niet echt iets negatief zien.
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

          Comment


          • #20
            Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

            Voorbeelden van de set kitlenzen ( 18-55IS en 55-250Is) vanaf hetzelfde punt getrokken .
            Aangezien het mijn eerste foto's zijn met een spiegelreflex gelieve dus niet op de composities te letten en vooral niet op de kwaliteit
            Wil enkel maar het zoombereik van beide lenzen aantonen zodat ge een idee hebt .
            Foto's zijn enkel verkleind naar een breedte van 900 pix (kwestie van het gewoon te worden moest ik hier ooit enkele posten
            en ja ik weet het ,mijn gras moet gemaait ,mijne auto gewassen , maar wie heeft daar nu tijd voor na zo een aankoop )

            18-55Is :

            18mm : http://i265.photobucket.com/albums/i...-55is-18mm.jpg

            30mm : http://i265.photobucket.com/albums/i...-55is-30mm.jpg

            55 mm : http://i265.photobucket.com/albums/i...-55is-55mm.jpg

            55-250Is

            55mm : http://i265.photobucket.com/albums/i...250is-55mm.jpg

            109mm : http://i265.photobucket.com/albums/i...50is-109mm.jpg

            250mm : http://i265.photobucket.com/albums/i...50is-250mm.jpg

            Grtz

            Comment


            • #21
              Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

              Oorspronkelijk geplaatst door Tine1980 Bekijk bericht
              Tja, misschien dan toch beter de EF-S 18-55mm IS voorlopig, is dan wat geld uitgespaard dat ik gerichter kan spenderen... de lopers moeten dan maar even wachten!
              En dan wel naar studio73, dat is zo goed als zeker!!
              Tine, bij Studio 73 in Mol ga je 9 op de 10 keer van een kale reis thuis komen.
              Ik ben van Mol en telkens ik iets van plan was te kopen hadden ze het niet binnen.
              Voorschotje betalen en een paar weken tot een paar maanden wachten.
              Rij dan liever door tot Studio 73 in Geel of Turnhout, of bij Konijnenberg in Turnhout.
              Eigenlijk is Studio 73 in Mol een doordeweekse winkel.
              Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                Oorspronkelijk geplaatst door GretchenRoss Bekijk bericht
                Ik zou gewoon voor de kit met 18-55 gaan, en dan zien welke foto's je liefst maakt. Misschien ga je tele missen, misschien ga je lichtscherpte missen, of misschien wel breedhoek, of een goeie flits. 't Is voor iedereen anders, en op die manier ga je je centen gerichter uitgeven. Je zou niet de eerste zijn die een telelens koopt die daarna in de kast ligt te vergaan (ik kan ervan meespreken ).
                Ik vind dit een goeie redenering die ik kan volgen. Ikzelf heb een kleine 2 maand geleden een EOS500 met kitlens 18-55 gekocht. En ben tevreden met de keuze om mee te beginnen. Van hieruit ga ik op zoek naar de lenzen waar mijn voorkeur uitgaan. En daarbij zou ik zelf in de richting van Sigma / Tamron kijken.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #23
                  Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                  Eventjes een update:

                  Ik heb vandaag de EOS 450d gekocht met EF-S 18-55 mm IS.
                  Gekocht in Mol... de tip was iets te laat...
                  Ik had wel eens gemaild en te horen gekregen dat er nog maar 2 sets beschikbaar waren.
                  Gisteren dus gebeld, en ze hebben er dan ééntje voor me aan de kant gelegd.
                  Vandaag in de late namiddag ben ik de canon gaan afhalen. Ondertussen hadden ze toch ook weer een voorraad binnen gekregen.
                  Is de winkel in Geel dan veel groter? Als het in Mol was misgelopen, waren we inderdaad daar wel terechtgekomen... Veel verder is dat niet.
                  In ieder geval al allemaal bedankt voor de tips!

                  Comment


                  • #24
                    Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                    Tine, proficiat, ik heb vandaag ook de EOS 450D gekocht met de 18-200 IS. Een paar testfotootjes gemaakt en ben er tevreden van. Gekocht bij Studio73 in Geel en moet zeggen, ik was zwaar onder de indruk van de service en de tijd die men vrijmaakt voor de antwoorden op mijn (domme?) vragen als leek in de DSLR wereld.
                    Veel plezier ermee...
                    Snucky
                    EOS 450D,EF-S 18-200mm IS, EF 50mm F:1.8 MkII, 430 EXII, Velbon CX660, MacBook Pro 17",Lowepro350+ Veel vragen....

                    Comment


                    • #25
                      Re: lens voor Canon Eos 450d voor beginner

                      Proficiat met je aankoop. En veel plezier!

                      Comment

                      Working...
                      X