Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretprime 1D2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Portretprime 1D2

    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    1 vraagje toch aan de medebezitters van dit mooie stukje glas : zit bij jullie de zonnekap ook niet echt VAST VAST (als je me begrijpt?)... Zit precies klein beetje speling op.
    Klopt! Da's bij mij de enige zonnekap die "wiebelt".
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: Portretprime 1D2

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Klopt! Da's bij mij de enige zonnekap die "wiebelt".
      dacht wel dat het normaal was maar je weet toch nooit zeker he

      thanks voor de bevestiging LesC
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #18
        Re: Portretprime 1D2

        Ik ben even gaan checken in mijn fototas. Het is ook de enige zonnekap met zo twee van die drukknopjes om de kap aan te brengen of te verwijderen. De andere zonnekappen draaien erop met schroefdraad.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: Portretprime 1D2

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Ik ben even gaan checken in mijn fototas. Het is ook de enige zonnekap met zo twee van die drukknopjes om de kap aan te brengen of te verwijderen. De andere zonnekappen draaien erop met schroefdraad.
          ja, dat had ik ook opgemerkt... Is volgens mij omdat die zonnekap voor meerdere lenzen geschikt is...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #20
            Re: Portretprime 1D2

            Klopt, dit heeft ongetwijfelt te maken met de aard van het bevestigingsmechanisme.

            gr
            Yannick

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            lens is gisteren aangekomen en deze morgen de zonnekap en hoya uv-filter

            eerste testjes zien er dik in orde uit! Leuk zo beperkte dof op 1.8 AF is lekker snel op mijn 1D2

            1 vraagje toch aan de medebezitters van dit mooie stukje glas : zit bij jullie de zonnekap ook niet echt VAST VAST (als je me begrijpt?)... Zit precies klein beetje speling op.

            Het is wel degelijk de originele Canon ET-65III Niet dat dit me stoort hoor maar wil het maar effe verifieren.
            Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

            Comment

            Working...
            X