Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onscherpe foto's met Tamron 18-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Onscherpe foto's met Tamron 18-200

    de 50mm 1.8 zit in de fototassen van de meeste canon-shooters... lekker lichtsterk, niet duur, maar een hele fijne lens! (hij wordt wel es de 'plastic fantastic' genoemd).. lekker compact, great value for money, en gewoon een goed ding...

    de 70-200 2.8 van sigma is ook goed, vooral de laatste versie, maar koop hem dan nieuw, want veel 'oudere' types staan 2e hands aangeboden, als zijnde in zgn. 'perfecte' staat, maar hebben serieuze front en backfocus problemen..de Tamron 70-200 2.8 laakt dan wel een hsm,usm, oid, maar is zelfs nog een tikkie scherper dan de sigma..(ik heb hem es mogen uittesten op een canon 450d, AF is wat trager dan de sigma, maar is scherp zeg!)


    sowieso is het nieuw aanschaffen van een 70-200 aan te raden... ze worden meestal nogal zwaar gebruikt.. een alleskunner, lichtsterk, en ideaal voor evenementen etc.... point-and-shoot, zo noem ik mijn sigma 70-200.. scherp vanaf ongeveer F/3.5, en geeft ook prachtig bokeh.. (bijna hetzelfde als mijn 70-210 f/4 minolta beercan..of mijn LW elmarit 180mm f/2.8, en dat wil wat zeggen, al is de laatste scherper op alle diafragma's en bereik..maar het is dan ook ene prime..)

    nadeel van zowel de sigma als de tamron is, dat je op je canon geen beeldstabilisatie zou hebben... en dat zou net de reden kunnen zijn, om voor een L-objectief te gaan, met IS..

    zeker als je in low-light situaties werkt, zoals bv tijdens concerten..

    het kost wel wat, maar je hebt wel een lens waar je U tegen zegt! (wat betreft een L-canon 70-200 2.8)

    70-300 met verlopend diafragma is zeker niet aan te raden, als je concerten wilt doen... hij geeft slechts F/4 op 70mm en loopt dan terug naar F/5.6 als je volledig zoomt.. te weinig voor concerten vrees ik..


    groetjess, alex!

    Comment


    • #17
      Re: Onscherpe foto's met Tamron 18-200

      Naast een lichtsterkere lens kan je misschien een grip overwegen, meestal is het geheel dan wat meer in balans. Als je reuma je erg veel parten speelt kan je ook een schouder/borststatief of iets dergelijks overwegen, deze worden meestal voor video-amateurs ontworpen maar zijn perfect bruikbaar voor fotowerk.
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

      Comment


      • #18
        Re: Onscherpe foto's met Tamron 18-200

        Laat mij trouwens ff bijvoegen, dat een ziekte echt GEEN reden mag zijn om een hobby stil te leggen. Ik heb zelf ook de bibber, en vast nog erger dan u, maar mijn foto's zijn echt wel scherp.

        Comment


        • #19
          Re: Onscherpe foto's met Tamron 18-200

          Wat fijn, al die reacties! Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!

          Goed, het is me duidelijk dat ik die 18-200 gewoon uit mijn hoofd moet zetten, want feitelijk gezien heb ik er niet zoveel aan en dan is het zonde van het geld en de 70-300 vergeet ik ook.

          De tip om een grip te gebruiken vind ik een goeie, want dat zal het geheel inderdaad stabieler maken.

          En tja, die 70-200 van Canon dat is een ware droom. Het zit er alleen even niet in nu. En ik wil toch wel graag de 70-200 met IS, dus ik ga maar sparen hiervoor.
          Verder ga ik denk ik toch echt die 50 mm maar kopen, ik kan me er zeker voor dat bedrag geen buil aan vallen en ik sta vaak vooraan bij podia.

          Bestaat er een zoomlens voor het fotograferen van bijvoorbeeld mensen op festivals die naar jullie idee wel voldoet?
          Want alleen met een 50 mm ben ik er dus niet. Die kan ik in eerste instantie wel gebruiken voor de podia, maar niet voor het fotograferen van al die mooie fantasy mensen.
          Ik heb wel een Canon 18-55 kitlens, maar die hoorde bij de Eos 350 en heeft geen IS. De kleuren zijn daarmee ook wat fletser.

          En Sand0r, ik ga mijn hobby niet stilleggen, maar was even heftig gefrustreerd door al die onscherpe foto's. Fijn dat het ondanks de bibbers toch lukt om scherpe foto's te maken. Dat is bemoedigend, dank je wel!

          Groetjes,
          Tristania

          Comment


          • #20
            Re: Onscherpe foto's met Tamron 18-200

            die 50mm 1.8 is een ware ´steal-deal´... daar miskoop je jezelf nooit aan.. en dat voor die nieuw-prijs!!

            ik heb meer moeten betalen voor mijn 20 jaar oude minolta 50mm 1.7 RS.. (2e handsie)

            groetjess, Alex!

            Comment

            Working...
            X