Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp keuze zoomlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp keuze zoomlens

De kwaliteit van de Tamron en de Sigma is in grote lijnen vergelijkbaar hoor. De merk-eigen lenzen zijn beter, maar vb in het geval van Nikon: 3x zo duur. De Canon versie ken ik niet.

Ik heb ze niet naast mekaar vergeleken maar de consensus lijkt te zijn dat de Sigma iets betere build quality heeft en de Tamron iets betere optische performantie.

Voor Canon zijn ze beiden enkel met een "normale" AF (micro)motor leverbaar. Voor Nikon is er ook een USM versie met snellere en stillere focus beschikbaar bij Sigma, die ik nodig heb om te kunnen focussen op een D60. De prijs is vergelijkbaar (+-440€ dacht ik) dus dat weegt ook niet door op de keuze.

succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jubr Bekijk bericht
      Nog een vraagje: Zoals ik hierboven al vermeld heb ben ik dus ook aan het uitkijken voor een vervanger van de 18-55 zonder IS. Hierbij kwam ik op de Sigma 17-70 en de Tamron 17-50, maar de Canon 18-55 met IS is ook al een stuk beter, en helemaal niet duur. Als er iemand mij kan vertellen wat hier wijsheid is, graag!
      De Sigma 17-70 is wat achterhaald en helaas ook onderhevig aan Sigma kwaliteitsissue's,
      dus zou ik kiezen uit de Tamron of de Canon afhankelijk van hoeveel je geld erin wil steken.
      Met de Canon 18-55 IS kan je voor heel weinig prima plaatjes maken en veel beter is de Tamron niet, het verschil is natuurlijk de lichtsterkte.

Comment

Hoe verhoudt zich de Sigma 17-70mm F 2.8-4.5 DC Macro Canon ten opzichte van de 18-50 van Sigma/Tamron? Deze lens interesseert mij ook wel, omdat deze net iets verder kan zoomen, waardoor ik soms toch net iets verder kom zonder te moeten wisselen...
        Niet dat dit zo belangrijk is, want het gat 50-70 maakt me niet zo heel veel uit, maar het is wel mooi meegenomen als ze niet veel moet onderdoen...
        Canon 400D, 18-55 kitlens, 70-300 IS

Comment

Hoe verhoudt zich de Sigma 17-70mm F 2.8-4.5 DC Macro Canon ten opzichte van de 18-50 van Sigma/Tamron? Deze lens interesseert mij ook wel, omdat deze net iets verder kan zoomen, waardoor ik soms toch net iets verder kom zonder te moeten wisselen...
          Niet dat dit zo belangrijk is, want het gat 50-70 maakt me niet zo heel veel uit, maar het is wel mooi meegenomen als ze niet veel moet onderdoen...

Van dat trio is de Tamron (volgens de meeste reviews) de beste met een redelijke voorsprong op de Sigma's
          Nog maar eens:het verschil 50-70 is in de praktijk erg weinig, voor tele moet je een telelens inzetten.
          Ik zou optische kwaliteit zwaarder laten wegen.
          Wil je een standaard lens met echt wat meer, dan is de Sigma 18-125 zus of zo met OS misschien een optie, die heeft redelijke reviews en echt wat meer bereik.

Comment

Dat is redelijk duidelijk. Ik zei dan ook dat het me niet zo veel uitmaakte, en dat dat alleen een keuze was als die optisch even goed was.

Om terug te komen op mijn vakantie. Ik plan voorlopig het volgende mee te nemen:
            -Canon 70-300 IS
            - Sigma 17-35 f2.8-4 DG HSM
            - Cosina 100-400 f4.5-6.7
            - Canon 18-55 kit zonder IS
            - Canon Speedlite 580EX voor het flitswerk
            - monopod

De 17-35 neem ik mee omdat ik hier toch een paar goeie reviews van gelezen heb, zodat ik deze kan gebruiken voor de landschappen. De kitlens neem ik dan alleen mee voor het gat tussen 35 en 70, aangezien die toch niet veel plaats inneemt... De Tokina zal alleen uitgehaald worden als ik met de 70-300 echt niet ver genoeg kom.

Wat vinden jullie van deze set?
            Last edited by Jubr; 26 augustus 2009, 15:16.

Comment

Dat is redelijk duidelijk. Ik zei dan ook dat het me niet zo veel uitmaakte, en dat dat alleen een keuze was als die optisch even goed was.

Om terug te komen op mijn vakantie. Ik plan voorlopig het volgende mee te nemen:
              -Canon 70-300 IS
              - Sigma 17-35 f2.8-4 DG HSM
              - Tokina 100-400
              - Canon 18-55 kit zonder IS
              - Canon Speedlite 580EX voor het flitswerk
              - monopod

De 17-35 neem ik mee omdat ik hier toch een paar goeie reviews van gelezen heb, zodat ik deze kan gebruiken voor de landschappen. De kitlens neem ik dan alleen mee voor het gat tussen 35 en 70, aangezien die toch niet veel plaats inneemt... De Tokina zal alleen uitgehaald worden als ik met de 70-300 echt niet ver genoeg kom.

Wat vinden jullie van deze set?
              Teveel lenzen (tenminste om allemaal tegelijk mee te nemen)
              Voor de wandelset is de 17-35 + 70-300 ruim voldoende, temeer daar ik denk dat de 70-300 met wat croppen niet onderdoet voor de mij totaal onbekende Tokina (of Cosina?)

Beter is natuurlijk een standaardlens die ook nog iets tele heeft (wat de 17-35 niet heeft) zoals de Canon 18-55 IS, tezamen met de 70-300 heb je een setje wat veel aankan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                totaal onbekende Tokina (of Cosina?)
                Het moest inderdaad Cosina zijn Heb het aangepast...

Ivm met croppen kan je inderdaad wel gelijk hebben. Deze dus thuislaten?

De kitlens wil ik nog wel vervangen door een andere (de 17-35 is niet van mij), maar dat zit er niet meer in voor ik op vakantie vertrek...

Comment

Working...
                X