Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-70 mm ( canon )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 17-70 mm ( canon )

Ja, maar het verschil is niet dramatisch. In de meeste gevallen is een stap naar voren al voldoende om het verschil tussen die 20 mm op te vangen. Daarbij heeft TS een 70-300 mm, dus als hij echt die 70 mm nodig heeft kan hij zijn andere lens nemen.
    Zelf heb ik een 17-50 mm en een 70-300 mm, en dat gat heb ik nooit als een probleem ervaren.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
      Ja, maar het verschil is niet dramatisch. In de meeste gevallen is een stap naar voren al voldoende om het verschil tussen die 20 mm op te vangen. Daarbij heeft TS een 70-300 mm, dus als hij echt die 70 mm nodig heeft kan hij zijn andere lens nemen.
      Zelf heb ik een 17-50 mm en een 70-300 mm, en dat gat heb ik nooit als een probleem ervaren.
      Dat gat voel je idd niet omdat je 2 lenzen hebt. . . . .
      Maar als je maar 1 lens hebt voel je dat zeker!!
      Er is een GROOT verschil tussen een 55 en 70mm, niet tussen die 17 en 18mm.
      Ik zelf kocht een 24-70 omdat ik net het deel boven de 50mm veel gebruikte, natuurlijk heb je dan wel een breedhoek nodig want het verschil tussen 17-24 is echt wel gigantisch.

greetz
      glenn

ps: en die stap naar voren slaat echt voor mij nergens op, je beeldhoek verandert, je foto verandert, alles verandert.
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

@Glenn: Aangezien topicstarter aangaf al een 75-300 te hebben, is de noodzaak om tot de 70 mm te gaan bij zijn standaardzoom minder groot. De reviews die ik gelezen heb over de tamron zijn allemaal even positief, beter dan over de sigma 17-70.
        De keus voor de Sigma of de Tamron is dus voornamelijk over meer lichtsterkte over het hele bereik F/2.8 van de Tamron en iets betere optische prestaties, of het iets grotere bereik van de Sigma. De keus is aan TS. Maar ik blijf bij mijn stelling dat het verschil tussen 50 en 70 mm niet erg groot is. Dat betekent op 5 meter afstand 30 cm meer of minder aan de zijkanten erbij.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
          @Glenn: Aangezien topicstarter aangaf al een 75-300 te hebben, is de noodzaak om tot de 70 mm te gaan bij zijn standaardzoom minder groot. De reviews die ik gelezen heb over de tamron zijn allemaal even positief, beter dan over de sigma 17-70.
          De keus voor de Sigma of de Tamron is dus voornamelijk over meer lichtsterkte over het hele bereik F/2.8 van de Tamron en iets betere optische prestaties, of het iets grotere bereik van de Sigma. De keus is aan TS. Maar ik blijf bij mijn stelling dat het verschil tussen 50 en 70 mm niet erg groot is. Dat betekent op 5 meter afstand 30 cm meer of minder aan de zijkanten erbij.
          Dat van die 75-300 had ik gemist.
          Dan moet de TS maar uitmaken of hij idd voor een betere tot 50-55 mm gaat of toch liever dat extra bereikje heeft.

Ik denk dat het best is om naar een fotozaak af te zakken en daar de 2 lenzen eens te testen, kan zijn dat de keuze dan op 1,2,3 gemaakt is

mvg
          glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            88 versus 112mm op een Canon crop camera .. voor mij toch nog net iets meer dan "amper zichtbaar" hoor ...
            Het is niet meer dan een smal randje croppen, voor mij geen reden om >300€ uit te gaan geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
              Er is een GROOT verschil tussen een 55 en 70mm, niet tussen die 17 en 18mm.
              Vqan 55 naar 70 mm croppen is een smal randje wegsnijden, van 18 naar 17 mm kan niet, weegt IMO zwaarder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                Dat van die 75-300 had ik gemist.
                Dan moet de TS maar uitmaken of hij idd voor een betere tot 50-55 mm gaat of toch liever dat extra bereikje heeft.

Ik denk dat het best is om naar een fotozaak af te zakken en daar de 2 lenzen eens te testen, kan zijn dat de keuze dan op 1,2,3 gemaakt is

mvg
                glenn
                ik weet dit wel !
                het is voor mij gewoon de bedoeling een goede lens te hebbe !
                ik heb nu alleen nog maar de 75-300mm
                en geen 18-55mm meer !
                dus ik wil iets wat die 18-55mm vervangt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LorenzoCreations Bekijk bericht
                  ik weet dit wel !
                  het is voor mij gewoon de bedoeling een goede lens te hebbe !
                  ik heb nu alleen nog maar de 75-300mm
                  en geen 18-55mm meer !
                  dus ik wil iets wat die 18-55mm vervangt !
                  ok!
                  koop!
                  dan!
                  een !
                  17-55 van nikon !

Zonder zever nu, ga naar een zaak en test die 2 waar je interesse in hebt.
                  Het is niet omdat ik die 17-70 redelijk goed vond dat iemand anders dat ook vind. Je krijgt bijna altijd daar waar je voor betaalt........
                  Goed en goedkoop gaan zelden samen dit is bij lenzen ook zo .
                  (en ja kom aub nu niet met commentaar dat dit WEL kan, dat kan zijn maar dat is eerder ferme uitzondering dan regel)

mvgg
                  Glenn
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

Comment

Working...
                  X