Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50-500 / 100-400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 50-500 / 100-400

    Oorspronkelijk geplaatst door Bwm.Steenbeke D Bekijk bericht
    Je hebt me overtuigd!
    Bedankt!

    Op een 40D/50D is dit een groot verschil dan?
    (Tussen deze 2 bodies.)

    Gr,
    Didier

    (Die 2de foto is echt heel knap.)
    Body zal maar heel weinig verschil maken, de enige twee verschillen die in het voordeel van de 50D leunen zijn micro adjustment en een beter LCD scherm waarop je effectief iets kan beoordelen.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #17
      Re: 50-500 / 100-400

      Oorspronkelijk geplaatst door Bwm.Steenbeke D Bekijk bericht
      Op een 40D/50D is dit een groot verschil dan?
      (Tussen deze 2 bodies.)
      Neen, tussen 40D/50D niet maar toch wel met de 1D die Ryan (RDB) gebruikt denk ik ...

      Comment


      • #18
        Re: 50-500 / 100-400

        (Ik denk trouwens dat ik voor de 50-500 en de 50D ga.)

        Gr,
        Didier
        Waarom kiezen voor de prijs in plaats van kiezen voor de kwaliteit ?
        Of ben je graag ge***** misschien ?
        Lenzen zijn belangrijker dan de Body.

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #19
          Re: 50-500 / 100-400

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Waarom kiezen voor de prijs in plaats van kiezen voor de kwaliteit ?
          Of ben je graag ge***** misschien ?
          Lenzen zijn belangrijker dan de Body.

          MVG, Jeff
          Das waar.
          De lens weet ik nu wel zeker.
          (De Canon 100-400 L IS.)
          Maarja nu is de twijfel van de body.
          (De 40D of de 50D.)
          Men spaarcentjes zullen het uitwijzen.

          Nogmaals iedereeen bedankt voor de snelle reacties.

          Gr,
          Didier
          Steenbeke Didier

          Comment


          • #20
            Re: 50-500 / 100-400

            Waarom kan de 100-400 niet op de 50d werkt bij mij prima
            de sigma is wel goed alleen is de 100-400 een stapje beter ik ken een vogelfanaat die heeft toch hele mooie plaatjes geschoten,een slecht exemplaar kan je altijd treffen ik heb nu een nieuwe en dat gaat prima
            mvg rick

            Comment


            • #21
              Re: 50-500 / 100-400

              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak Bekijk bericht
              Waarom kan de 100-400 niet op de 50d werkt bij mij prima
              Ik zeg niet dat die niet werkt met de 50D, maar bij mij waren de resultaten met de 1D3 toch nog net iets beter met deze lens, zal wel aan de AF van de 1D3 liggen ...

              Comment


              • #22
                Re: 50-500 / 100-400

                Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                Ik zeg niet dat die niet werkt met de 50D, maar bij mij waren de resultaten met de 1D3 toch nog net iets beter met deze lens, zal wel aan de AF van de 1D3 liggen ...
                Mijn 100-400 L IS werkte al goed op de 300D, later ook zonder problemen op de 20D en 40D, en nu werkt die ook perfect op de 1D MKIII.
                Ik gebruik die 100-400 dus al wel een tijdje, het is de eerste "L" lens die ik ooit gekocht heb).

                Ik denk niet dat er een probleem is om die op een 50D te gebruiken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #23
                  Re: 50-500 / 100-400

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik denk niet dat er een probleem is om die op een 50D te gebruiken.

                  Waar zeg ik dat

                  Ik zeg gewoon dat ik ze in de combi 1D net iets beter beter vond dan in de combi 50D ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: 50-500 / 100-400

                    Ik gebruik de 100-400 met plezier op een eos 400D.

                    Ik heb deze week de 50D kunnen testen met deze lens, en moet toegeven beresnel in reageren in Servo AF. Focuste zonder twijfelen op alles waar ik op richte. Was enkel iets trager wanneer ik van een goed belicht licht onderwerp naar een door schaduw bedekt onderwerp ging. Maar hier was de scherpstelling ook correct en zonder hunten, het was alsof het toestel even nadacht van: mja, waar zitten de details verborgen .

                    50D heeft 15mp ipv 10mp, heeft de mogelijkheid front en backfocus van een lens bij te stellen, is stof en spatwaterdicht (ben niet zeker of 40D dat is).


                    Naar persoonlijke test ervaring met de 50D zou ik hiervoor gaan. Eventueel een recente 2e hands als nieuw te duur is.

                    Comment


                    • #25
                      Re: 50-500 / 100-400

                      Ik ben net terug uit vakantie en heb er mijn nieuwe 100-400 uitgetest tijdens het golfsurfen van mijn klein mannen.
                      Zoals het hoort een UV filterke ervoor gedraaid ter bescherming van het kostbare glas.
                      Alle opnames waren onscherp op 400 mm , wat een verschrikkelijke frustratie was voor mij.De volgende dag mijn UV filter eraf gedaan en opnieuw getest : deze keer haarscherp... Heeft iemand nog die ervaring ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: 50-500 / 100-400

                        Oorspronkelijk geplaatst door dr2th Bekijk bericht
                        Ik ben net terug uit vakantie en heb er mijn nieuwe 100-400 uitgetest tijdens het golfsurfen van mijn klein mannen.
                        Zoals het hoort een UV filterke ervoor gedraaid ter bescherming van het kostbare glas.
                        Alle opnames waren onscherp op 400 mm , wat een verschrikkelijke frustratie was voor mij.De volgende dag mijn UV filter eraf gedaan en opnieuw getest : deze keer haarscherp... Heeft iemand nog die ervaring ?
                        Zelfde ervaring
                        Werkte in het begin met filter en zonder zonnekap om niet te veel op te vallen
                        Filter was bij de lens en wel niet van topkwaliteit (Cokin dacht ik)
                        Heb sindsdien toch UV filters van bijna alle lenzen afgehaald
                        De zonnekap beschermt normaal genoeg en helpt ook voor het contrast - wat een filter zeker niet doet

                        Comment


                        • #27
                          Re: 50-500 / 100-400

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Zelfde ervaring
                          Werkte in het begin met filter en zonder zonnekap om niet te veel op te vallen
                          Filter was bij de lens en wel niet van topkwaliteit (Cokin dacht ik)
                          Heb sindsdien toch UV filters van bijna alle lenzen afgehaald
                          De zonnekap beschermt normaal genoeg en helpt ook voor het contrast - wat een filter zeker niet doet
                          Ik gebruik ze met de beste B&W filter en heb ze een tijd geleden eens met en zonder filter getest omdat men hier toen ook zei dat het zonder filter beter was, ik zag met die B&W filter geen verschil, met of zonder.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 50-500 / 100-400

                            Welk merk filter heb je ik had hetzelfde met een filter ik heb die vervangen voor B+W pro uv filter en ik was er vanaf
                            mvg rick

                            Comment


                            • #29
                              Re: 50-500 / 100-400

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bwm.Steenbeke D Bekijk bericht
                              Das waar.
                              De lens weet ik nu wel zeker.
                              (De Canon 100-400 L IS.)
                              Maarja nu is de twijfel van de body.
                              (De 40D of de 50D.)
                              Men spaarcentjes zullen het uitwijzen.

                              Nogmaals iedereeen bedankt voor de snelle reacties.

                              Gr,
                              Didier

                              Late reactie van mijn kant

                              Opteer voor de 40D met een 100-400L, het extra budget gebruik je voor een batterygrip op de 40D en je zal het zeker niet beklagen.
                              My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                              Comment


                              • #30
                                Re: 50-500 / 100-400

                                Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                                Late reactie van mijn kant

                                Opteer voor de 40D met een 100-400L, het extra budget gebruik je voor een batterygrip op de 40D en je zal het zeker niet beklagen.
                                Er zijn m.i. wel een aantal features in de 50D die meer toevoegen dan een batterijgrip
                                Die kan je altijd nog kopen

                                Proficiat aan de TS met zijn aankoop en veel plezier ermee

                                Comment

                                Working...
                                X