Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
goedkoop zoomlensje
Collapse
X
-
-
-
Re: goedkoop zoomlensje
* voor €60 kun je misschien een zoomlens ergens huren ?
* 55-250 IS en budget verhogen tot €250
* geen zoomlens en €60 in de pocket
* indien in het algemeen geen budget voor objectieven (en nog nieuwe gewenst in de toekomst), is de beste optie uw spiegelreflex te verkopen en een bridge min.12x optisch kopen, heb je alle zoombereik voor de laagste prijs zonder extra objectieven te moeten kopen. Vb Canon S5 IS
Comment
-
Of bij zo'n budget een oude 300mm met p draad of nikon vatting zoeken en die er met een tussenring opzettenSony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Koop een Panasonic FZ28 of een Fujifil S100FS.
Krijg je in ieder geval goed glas en je kunt pittig inzoomen zonder lenzen te verwisselen.
En je hebt beeldstabilisatie over het gehele bereik!!!!Last edited by ViewFinder; 5 augustus 2009, 09:31.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk berichtKoop een Panasonic FZ28 of een Fujifil S100FS.
Krijg je in ieder geval goed glas en je kunt pittig inzoomen zonder lenzen te verwisselen.
Ik heb meer dan een dozijn lenzen, en zal niet snel iets verkopen, maar mijn Canon 75-300 hebt ik wél verkocht (met of zonder USM, ze zijn allemaal weggesmeten geld) Mijn 55-250 IS is echter zeker een blijver. In mijn ogen de beste optie.
Comment
-
Ik heb inmiddels wel van een aantal camera's geproefd.
Maar al is je d-slr camera nog zo snel en de kwaliteit huizenhoog... met een waardeloze lens maak je waardeloze foto's.
En voor € 60 koop je niks bijzonders en zeker niet met beeldstabilisatie.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk berichtIk heb inmiddels wel van een aantal camera's geproefd.
Maar al is je d-slr camera nog zo snel en de kwaliteit huizenhoog... met een waardeloze lens maak je waardeloze foto's.
En voor € 60 koop je niks bijzonders en zeker niet met beeldstabilisatie.
en dslr met slechte lens word gelijk hoe een teleurstelling.
Panasonic FZ28 of een Fujifil S100FS, dit zijn aanraders hoornikon stuff
Comment
-
Anders een andere dslr nemen, zodat je meer budget over hebt voor lenzen? Eventueel tweedehands?
Ga voor een nikon D40 als je die nog ergens vindt plus kitlens en een sigma 70-300 APO, die APO is wel belangrijk, er is ook een versie zonder APO, maar die is echt heel erg bedroevend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elwee Bekijk bericht
Deze lenzen waren gemaakt om fotos van 10 op 15 cm af te drukken, ga niet pixelpeepen op 100% crops
Canon heeft nu merkelijk betere kitlenzen (zoals de 18-55 IS en de 55-250 IS) aangepast aan de kwaliteit van de huidige DSLR sensors voor een erg redelijke prijs
Maar als je voor 60-75 EUR zo'n oude lens kan vinden waarom niet
En dat Topic Starter oplet dat ze hem geen oude non-IS versie van de 18-55 kitlens opsolferen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk berichtMaar als je eenmaal de kwaliteit en snelheid van en spiegelreflex hebt geproefd vind je zelfs de beste bridge niet goed genoeg meer...
Ik heb meer dan een dozijn lenzen, en zal niet snel iets verkopen, maar mijn Canon 75-300 hebt ik wél verkocht (met of zonder USM, ze zijn allemaal weggesmeten geld) Mijn 55-250 IS is echter zeker een blijver. In mijn ogen de beste optie.
Je zei het goed hoor, maar in de winkel zal je vooral de nieuwe versie 70-300 IS USM tegenkomen en die is wel in dik orde. (vind ik toch hé)
Ze zal echter wel wat buiten budget vallen vrees ik...
greetz,www.fotopie.be
Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.
Comment
-
Zomaar een paar getalletjes!
Canon EOS 1000D met Canon 50 mm f/1,4 lensje op f/9
Horizontale resolutie LPH *2150 /*2450
Verticale resolutie LPH 1950/2150
Nikon D40 met Nikkor 50 mm f/1,8 op f/9
Horizontale LPH *1600/*1850
Verticale LPH 1550/1700
*moiré zichtbaar
Fujifilm Finepix S100FS met Fujinon 7,1 – 101,5 mm f/2,8 – f/5,3 (28-400 mm equiv.) op f/5,6 en 80 mm equiv.
Horizontale resolutie LPH 2200/2600
Verticale resolutie LPH 2200/2600
Nu weet ik ook wel dat resolutie niet altijd zaligmakend is, men moet er echter wel rekening mee houden dat de getoonde getallen nog dramatisch dalen wanneer er een lensje wordt gebruikt van een lagere kwaliteit als de genoemde primes.
Vooral bij objecten op grote afstand, dus kleine details, heb je behoefte aan heel veel resolutie.
Wie niet sterk is moet slim zijn. In de fotografie betekent dat, dat wanneer de camera trager is... de fotograaf sneller moet zijn.
Alle waar naar z'n geld.
Comment
-
-
Hallo !
Gisteren ben ik binnengesprongen bij de mediamarkt en de verkoper zei me dat er een conocurent binenn kwam voor de 1000D en dat ze de prijs gingen zakken tot 388 ! Is heel wat goedkoper dan ik in mijn gedachten had dus er komt wat vrij voor een lensje
Maar ik wil echt wel een dslr en geen bridge
Maar de Tamron 55-200 raden jullie dus af?
Thomas
Comment
-
Mooie vergelijking van beide lenzen hier en hier komt ook de sigma het best uit !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door helpmij Bekijk berichtMooie vergelijking van beide lenzen hier en hier komt ook de sigma het best uit !
http://www.njc-photography.co.uk/review1.html
In dit geval wordt er ook niet vergeleken met de originelen van Canon, Nikon enz
Het is zelden dat een 3th party lens beter is
De geteste lenzen hebben ook geen IS
Akkoord dat je voor een tele van 800 tov 1500 EUR een compromis moet sluiten om budgettaire redenen, maar niet voor 150 tov 250 EUR
Koop de Canon
Comment
Comment