Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsvershil vrij groot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Prijsvershil vrij groot?

    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Een kleine opmerking met de mogelijkheid tot 'testen' bij de welbekende winkel in Turnhout ...

    Waarom denk je dat die verkopers onmiddellijk de doos openen om het objectief of de camera te laten 'testen' ? ... Omdat je dan niet kan zien of die sealed was of niet hé, een slim verkoopstrukje hoor.

    Je moet er maar eens op letten, meestal is de doos al open voordat ie ermee aan jouw tafeltje komt ... en hij heeft geen mesje op zak hoor

    Bij Studio73 komen ze met de doos naar je toe, en dan vragen ze je of je even alles wil nakijken of testen, en snijden de seal voor je ogen open ... dat is zoals het moet, dan ben je zeker dat je nieuw koopt, en geen test dummy

    Dat een winkel retours moet aannemen kan ik mee leven, maar ik dacht dat die dan terug naar de invoerder/verdeler moesten gestuurd worden, de winkel een stuk van de prijs recupereert en daarna dit product als 'refurbished' terug op de markt komt nadat het door de fabrikant nagekeken werd, opnieuw sealed en van een sticker 'refurbished' voorzien is ... waarna het een stukje goedkoper aangeboden wordt (heb dit al dikwijls bij Adorama gezien) of is dit in Europa niet aan de orde ?

    Mark
    Nu ja Marc, maar vele winkels schijnen daar hun laars aan te vegen!
    Voortgaande op Testaankoop, waren er “toen” meerdere die gewoon geopende en retours/gebruikte spullen als nieuw verkochten!
    Het grootste probleem is dat veel merken al van in het begin de fabriek verlaten zonder seal.
    Dit tot grote vreugde van de verkopers en linke zakenlui die dit gaan misbruiken, natuurljk.
    Ik bedoel maar, als ik in de supermarkt een stukje kaas koop of een potje van het een of het ander (kostprijs: 2 à 3 euro) dan is het luchtdicht verpakt en gesealed!
    Bij een body of lens van 1000 à 2000+ € moeten we tevreden zijn met een doos waar je totaal niet aan kan zien wat er mee gebeurd is, gewoon door gebrek aan een zegel of kling/seal !
    Niemand denkt eraan een pot choco van 1,40 € te kopen die al geopend en getest is, maar wel gear van 1000 à 2000+ €?
    Hier klopt toch iets niet, hé?

    Als je ziet of hoort wat er bij Amazone dagelijks terugkomt aan retours die een week gebruikt zijn! (misbruikt mss)
    Jawadde.

    Raf’ken
    00.00 Gone

    Comment


    • #17
      Re: Prijsvershil vrij groot?

      Mja, ik ben toch ook niet zo enthousiast van konijn zoals iedereen hier. Ze beweren enorm goedkoop te zijn, maar ben van de week toch op twee niet onbelangrijk prijsverschillen gestoten. Heb me van de week m'n eerst DSLR aangeschaft (D90) en was van plan deze bij konijn te kopen. Toen ik daar toekwam werd ik uiterst onvriendelijk behandeld en was de doos zoals gezegd reeds geopend. De manual had zelfs al enkele ezelsoren, dus twijfelde op dat moment en zei dat ik er nog eens over ging nadenken. Later die dag met m'n moeder in de GB gaan winkelen, en toch maar eens studio 73 binnengesprongen (ben zelf van Turnhout). Bleek dat ze daar ook de D90 op stock hadden en deze daar bovendien 30 euro goedkoper was dan in konijn

      Dat was nog niet alles, ik kreeg er bovendien een reinigingsset en een 8 GB SD HC kaartje "gratis" bij, wat bij Konijn niet het geval is. Natuurlijk kost dit voor hun niet zoveel, maar op de factuur stond het aangerekend als 50 euro die dan achteraf weer in mindering wordt gebracht. Bovendien was de mevrouw van de winkel enorm vriendelijk en behulpzaam, wat van de mensen bij Konijn niet gezegd kan worden. Daar voelde de aanschaf van een D90 als klein grut (begrijpelijk als je ziet welke omzet ze daar draaien, heb er anderhalf uur moeten wachten alvorens ik aan de beurt was). In Studio 73 had ik echt het gevoel dat ze nog met hun klanten bezig zijn, hoewel zij er natuurlijk ook hun geld aan moeten verdienen. Verder was mijn D90 kitset nog sealed dus ook daar ben ik enorm over te spreken (apart toonzaalmodel, en dan de rest in magazijn). Zelfs wanneer studio 73 duurder zou zijn zou ik denk ik voor deze service toch voor een "echte" winkel kiezen, hoewel ik al mijn andere technologie zaken (laptop, HD TV, mp3 spelers etc... steevast online koop).

      Tweede ervaring: na aanschap D90 gisteren nog eens binnengesprongen bij Studio 73: was 5 dagen later, en ze kende mij nog bij naam, wat al direct heel aangenaam en vertrouwd voelde. Had nog een heuptas nodig voor mijn camera aangezien ik zaterdag op reis vertrek naar Thailand. Heb me uiteindelijk een heuptas van lowepro aangeschaft voor 42 euro. Enorm tevreden van, maar gisteren toch eens nieuwsgierig naar de prijs bij konijn: 76 euro: zomaar even een prijsverschil van 35 euro! Bovendien was ze verder ook zeer vriendelijk en gaf me nog een berg silicica gel tegen het vochtige weer in Z-O Azië.

      Ik weet één ding: konijn pretendeert de goedkoopste te zijn, en voor verscheidene zaken is dit waarschijnlijk wel, maar bij mijn twee eerste foto-aankopen bleek studio 73 goedkoper, kreeg ik goede raad en service en heb ik tenminste een goed en "veilig" gevoel bij mijn aankoop. Wat toch leuk is als je zo lang gespaard hebt voor een camera. Verder dus geen konijn meer voor mij, en ik kan dan ook iedereen aanraden om ook eens in 73 binnen te springen als je toch naar turnhout komt voor konijn (en nee ik heb geen aandelen )

      Comment


      • #18
        Re: Prijsvershil vrij groot?

        @Strakkejakke

        Tiens, zijn de Nikon producten nu gesealed, dat wist ik niet?
        De Nikon objectieven van een clublid waren dus niet gesealed.

        Raf'ken
        00.00 Gone

        Comment


        • #19
          Re: Prijsvershil vrij groot?

          Ik heb in ieder geval toch een ronde sticker door moeten snijden alvorens ik mijn doos heb opengemaakt. Het was wel geen officieel zegel zoals je soms ziet op pc's etc, maar zo'n ronde doorzichtige plastic plakker. Kan ook goed zijn dat ze die er dan zelf op hebben gehangen om de indruk van een seal te geven... in ieder geval, bij het lostrekken van de plakker kon ik niet anders dan wat van de print van de doos lostrekken, dus enorm vaak zal de doos niet open geweest zijn (of ze moesten vanachter in het magazijn het plakkertje erop hangen )

          Comment


          • #20
            Re: Prijsvershil vrij groot?

            Oorspronkelijk geplaatst door Strakkejakke Bekijk bericht
            Ik weet één ding: konijn pretendeert de goedkoopste te zijn, en voor verscheidene zaken is dit waarschijnlijk wel, maar bij mijn twee eerste foto-aankopen bleek studio 73 goedkoper, kreeg ik goede raad en service en heb ik tenminste een goed en "veilig" gevoel bij mijn aankoop. Wat toch leuk is als je zo lang gespaard hebt voor een camera. Verder dus geen konijn meer voor mij, en ik kan dan ook iedereen aanraden om ook eens in 73 binnen te springen als je toch naar turnhout komt voor konijn (en nee ik heb geen aandelen )
            Op de website van Fotokonijnenberg wordt er nergens beweerd dat ze de goedkoopste zijn.

            Ik heb ook al op beide plaatsen spullen gekocht, en de ene keer is Konijnenberg iets goedkoper, de andere keer is het Studio 73.

            Ik heb bij zo'n aankoop nooit veel uitleg nodig, maar ik zie wel dat je die bij Konijnenberg ook kan krijgen als je dat wil. Dat is ook een van de redenen waarom je daar soms zo lang moet wachten. Als ik daar een lens koop, dan vraag ik wat ik nodig heb, en dan ben ik meestal ook snel weer weg, zodat de klanten die na mij komen niet nog langer moeten wachten (daarna drink ik meestal nog een kopje koffie, of anders heb ik dat al op tijdens de wachttijd).

            Bij zowel Sdudio 73 als Fotokonijnenberg krijg je goede raad, ik kan over geen van de twee iets verkeerd zeggen, want ik heb er zelf nog nooit problemen gehad (ook de andere fotowinkels waar ik kom geven voor mij ruim voldoende service).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: Prijsvershil vrij groot?

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Een kleine opmerking met de mogelijkheid tot 'testen' bij de welbekende winkel in Turnhout ...

              Waarom denk je dat die verkopers onmiddellijk de doos openen om het objectief of de camera te laten 'testen' ? ... Omdat je dan niet kan zien of die sealed was of niet hé, een slim verkoopstrukje hoor.

              Je moet er maar eens op letten, meestal is de doos al open voordat ie ermee aan jouw tafeltje komt ... en hij heeft geen mesje op zak hoor

              Bij Studio73 komen ze met de doos naar je toe, en dan vragen ze je of je even alles wil nakijken of testen, en snijden de seal voor je ogen open ... dat is zoals het moet, dan ben je zeker dat je nieuw koopt, en geen test dummy

              Dat een winkel retours moet aannemen kan ik mee leven, maar ik dacht dat die dan terug naar de invoerder/verdeler moesten gestuurd worden, de winkel een stuk van de prijs recupereert en daarna dit product als 'refurbished' terug op de markt komt nadat het door de fabrikant nagekeken werd, opnieuw sealed en van een sticker 'refurbished' voorzien is ... waarna het een stukje goedkoper aangeboden wordt (heb dit al dikwijls bij Adorama gezien) of is dit in Europa niet aan de orde ?

              Mark
              Ja jah.... en dan hebben ze die doos voor jouw ogen geopend en dan vind je het exemplaar niet goed genoeg, of dit exemplaar geeft i.c.m. jouw camera teveel focus-afwijking of whatever en dus wil jij dit exemplaar niet En dan verwacht jij daadwerkelijk dat de winkelier (welke dan ook) direct dat exemplaar maar terugstuurt en z'n verlies neemt Dream on, dat gebeurt dus écht niet hè Zou ook niet best zijn, dan zouden camera's & objectieven écht onbetaalbaar worden. Want dat verlies moet jij als consument uiteindelijk dan wel betalen hè. En trouwens, ik heb bij Konijnenberg nog nooit meegemaakt dat de verkoper een camera of objectief al uit de verpakking had gehaald, dat heb ik altijd nog zelf mogen doen.

              Dat een camera of objectief die -al dan niet- binnen een gestelde termijn geretourneerd wordt niet als nieuw mag worden verkocht ben ik volledig met je eens. Die zou dan ook inderdaad als refurbished verkocht moeten worden. En of dit wel of niet gebeurd durf ik niet te zeggen, maar ik geloof er absoluut niet in dat ze bij de ene fotozaak heiliger zijn dan bij de andere Want laten wel wel wezen, al deze winkels zijn erg gebaat bij hun goede naam en ze zullen die echt niet bewust op het spel gaan zetten.....

              k bedoel maar, als ik in de supermarkt een stukje kaas koop of een potje van het een of het ander (kostprijs: 2 à 3 euro) dan is het luchtdicht verpakt en gesealed!
              Bij een body of lens van 1000 à 2000+ € moeten we tevreden zijn met een doos waar je totaal niet aan kan zien wat er mee gebeurd is, gewoon door gebrek aan een zegel of kling/seal !
              Niemand denkt eraan een pot choco van 1,40 € te kopen die al geopend en getest is, maar wel gear van 1000 à 2000+ €?
              Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op hè... Tenzij jouw camera's & objectieven een houdbaarheidsdatum hebben die alleen maar worden gehaald als ze luchtdicht verpakt blijven of jij ziek wordt als iemand met ongewassen handen aan een objectief heeft gezeten
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #22
                Re: Prijsvershil vrij groot?

                Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op hè...
                Wat een opmerking, slechte dag gehad?
                Ik bedoel daarmee gewoon, dat nieuwe spullen nieuw moeten zijn en je voor het ogenblik bij al die dure spullen, daar totaal geen controle meer hebt!
                Bij kaas, choco, olijfolie of chips, enz, heb je die controle wel!
                Of mss een beter voorbeeld:
                Als ik bij den Aldi een flut batterijlader'ken koop, dan is dat spul zo verpakt dat je bijna 2 jaar uitpak-studies moet gedaan hebben om het open te krijgen.


                Raf’ken
                Last edited by StoneFree; 5 augustus 2009, 22:16.
                00.00 Gone

                Comment


                • #23
                  Re: Prijsvershil vrij groot?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Op de website van Fotokonijnenberg wordt er nergens beweerd dat ze de goedkoopste zijn.

                  Ik heb ook al op beide plaatsen spullen gekocht, en de ene keer is Konijnenberg iets goedkoper, de andere keer is het Studio 73.

                  Ik heb bij zo'n aankoop nooit veel uitleg nodig, maar ik zie wel dat je die bij Konijnenberg ook kan krijgen als je dat wil. Dat is ook een van de redenen waarom je daar soms zo lang moet wachten. Als ik daar een lens koop, dan vraag ik wat ik nodig heb, en dan ben ik meestal ook snel weer weg, zodat de klanten die na mij komen niet nog langer moeten wachten (daarna drink ik meestal nog een kopje koffie, of anders heb ik dat al op tijdens de wachttijd).

                  Bij zowel Sdudio 73 als Fotokonijnenberg krijg je goede raad, ik kan over geen van de twee iets verkeerd zeggen, want ik heb er zelf nog nooit problemen gehad (ook de andere fotowinkels waar ik kom geven voor mij ruim voldoende service).
                  Hier eigenlijk dezelfde ervaring. Ik heb al aankopen gedaan zowel bij Konijnenberg als Rubens/Studio73. Nog nooit negatieve ervaringen gehad, correcte uitleg en zeker niet proberen van te forceren. En ik heb bij beide al eens een lens binnengebracht ter herstelling. Toen ik vorig jaar bij Konijn mijn statief en balhoofd aankocht, heeft de verkoper dit in de winkel gemonteerd. Gelukkig, want we kwamen tot de vaststelling dat er een defect was aan het balhoofd (dit kan dus zelfs voorkomen bij RRS-balhoofden). Een nieuwe besteld, en een beetje later terug met mijn statief naar Konijn. Terug hetzelfde scenario, maar ditmaal functioneerde het balhoofd wel normaal. Dus hier zeker geen klagen !!
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Prijsvershil vrij groot?

                    Ik kan Strakkejakke alleen maar bijtreden met zijn bevindingen en heb de laatste weken zowel een D700 een 70-300VR en een draagtas gekocht bij studio 73 te Geel en te Turnhout.
                    Drie verschillende verkopers dus en steeds een lagere prijs betaald als bij konijn, steeds zeer vriendelijk geholpen, geen opdringerige verkopers die nog een filtertje of extra's willen verkopen. (heb ik bij konijn toch al vaak gehoord).
                    De D700 €100 goedkoper plus een reinigings set plus een compactflash gratis.
                    De 70-300Vr was €68 goedkoper de tas €10.
                    Dat gaat toch om een totaal van ongeveer €200 volgens mij als je de gratis dingen er bij telt en das dan ook graag meegenomen.
                    Steeds was het gevraagde op stok den ene keer in Turnhout de andere keren te Geel, binnen het uur was het mijn bezit.
                    Ik was drie weken geleden bij konijn en daar lagen fototassen in solden, geen ene was geprijsd en toen ik vroeg wat zo een tas koste begon een verkoper (dik tegen zijn goesting volgens mij en mijn vrouw) op zijn PC uit te zoeken wat die tas dan wel koste.
                    Die kon de prijs niet vinden en gaf hem na een tijd zoeken door aan een andere verkoper die begon te zoeken en toen die er ook niet in slaagde de tas op zij zetten en er niet meer naar omkeek.
                    Als je iets in solden zet en na een half uur nog niet weet wat het kost moet ik het zelfs voor niets niet meer hebben en ik ben er dan ook zonder iets vertrokken.
                    Ook heb ik er al gezien dat ze een gebruikt objectief dat onder het stof zat op een nieuwe body klikte en daar hou ik zeker niet van.
                    Ik wil konijn zeker niet afbreken hoor maar dat is wat ik er zoal gezien en meegemaakt heb.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #25
                      Pentax producten?

                      Weet iemand hier of de Pentax-dozen van de: DA/DA* of body /Kit, in een vacuüm cellofaan zitten of gesealed zijn?

                      Raf'ken
                      00.00 Gone

                      Comment


                      • #26
                        Re: Prijsvershil vrij groot?

                        De doos heeft alleen een zegel.
                        Als dit zegel intact is dan mag je er van uitgaan dat je een ongeopende doos hebt ontvangen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Prijsvershil vrij groot?

                          Heb net met een winkel gebeld!
                          Enkel Sony heeft nog een seal over de opening ter controle!
                          Alle andere merken gewoon karton, zonder enige vorm van controle.

                          Producten die via een webshop (wettelijk) mogen geretourneerd worden, worden nagekeken of alles in orde is en terug gewoon verkocht!
                          De grootse ironie en paradox is hier natuurlijk, dat je het product ongeopend moet terugsturen, hahahahahaa
                          Ze kunnen het wel (bij de super dure spullen) niet controleren, maar bij een SD kaartje wel, wat een joke!
                          Hoe langer dat ik erover nadenk, hoe meer paf ik sta, dat de “consumer” dat zomaar pikt en blijft pikken.
                          Ik kan trouwens “geen enkele” reden bedenken waarom een koper er iets op tegen zou hebben dat hij een seal controle heeft!
                          De winkeliers daarentegen, dat is een ander paar mouwen, vrees ik.
                          Dan is het over met het gefoeffel, natuurlijk!
                          Klant is koning, ja … mon oeil!

                          Raf’ken


                          Arret....Lap

                          Raf'ken
                          Last edited by StoneFree; 6 augustus 2009, 15:53.
                          00.00 Gone

                          Comment


                          • #28
                            Re: Prijsvershil vrij groot?

                            1.Nu werd mij juist verteld dat bij konijn de mogelijkheid bestaat om bij levering met een bankkaart te betalen!
                            Dat scheelt al een pak, is de verpakking niet naar je zin of manuals met ezelsoren of koffievlekken, sorry terug ermee!

                            2. Alhoewel die mannen al jaren zaken doen valt er op het net weinig negatief te vinden.
                            Dat spreekt dan weer in hun voordeel, vind ik!
                            Slechte winkels worden gewoon tot de grond afgebroken in zo’n geval, zeker nu via internet en consumentenorganisaties!
                            Al bij al hier op het forum is het ook 80% content en ja zoals altijd 20% ontevreden klanten.

                            Het perfecte en zaligmakende ParadisePhoto.be, bestaat dus ook weer niet

                            Raf'ken
                            00.00 Gone

                            Comment


                            • #29
                              Re: Prijsvershil vrij groot?

                              Zoals altijd, Raphaël (E=MC²)
                              SF
                              00.00 Gone

                              Comment

                              Working...
                              X