Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-70 of Tamron 28-75?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 28-70 of Tamron 28-75?

    Oorspronkelijk geplaatst door Pierewit Bekijk bericht
    ...ht benadert en de spontaneďteit weg is. Ze is daarenboven heel scherp en mooie kleuren. Voor die prijs een echte aanrader voor cropcamera's. Sluit ook mooi aan (eventueel later) op een 70-200mm.

    Ik zou voor de Tamron gaan.
    Ik denk inderdaad dat het de tamron gaat worden.
    qua verlenging heb ik een canon 55-250 EF en om eerlijk te zijn is dat een complete miskoop. Ik heb die lens nog niet 1 keer gebruikt; ze ligt gewoon in mijn fotozak.
    Nikon d90 + Nikon FE + Nikkor 50mm f/1.8 AF-D + 200° DIY inc. Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 28-70 of Tamron 28-75?

      Ik heb zelf een Tamron 28-75 f2,8 en een Sigma 24-70 f2,8 gehad.
      Beide lenzen hebben een heel trage AF, de Sigma 28-70 zal zeker niet sneller focussen dan de 24-70 (de nieuwe HSM-versie zou wel veel sneller focussen, maar die is ook heel wat duurder geworden).

      De Sigma en de Tamron hadden allebei scherpstelproblemen (hunten) als er wat minder licht was (de Canon 24-70 f2,8 L doet het met weinig licht veel beter).

      Wat de optische kwaliteiten betreft, volgens mij was de Sigma 24-70 daar net iets beter, zeker op 70mm want dan was de Tamron heel soft met het diafragma ver open.

      Maar met beide lenzen moet je wat geluk hebben dat je een goed exemplaar kan vinden (dat zou ook zo zijn voor de Canon, maar daarmee heb ik dan blijkbaar wel geluk gehad).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X